Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-25, 17:57
  #55033
Avstängd
Fnurra-pa-tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Dessutom är hela motivresonemanget i sig en feltanke. Det är inte på minsta vis bevisat i utredningen att MB haft ett motiv för att mörda VB - tvärtom talar en hel del emot det.

Puckat resonemang. Utredningen hade inte som syfte att sätta dit MB.

Och trots det är det bara en dåre som påstår motsatsen.
Han är ett kvinnomisshandlande svin, ett as som hotar med livet för minsta småsak.
Citera
2013-11-25, 18:20
  #55034
Medlem
Peckinpahs avatar
För alla som är intresserade har jag nu lagt upp ljudfilerna från rättegången.
Det är 4 filer med förhör KJ, 1 fil med förhör MB. Sammanlagt över 200 Mb (zip) så det är åtskilliga timmars intressanta förhör.

https://anonfiles.com/file/443236909...ca2b778a061dee

Mycket bra ljudåtergivning. Håll till godo!
Citera
2013-11-25, 18:26
  #55035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, det var dessutom bara en person som såg KJ komma hem på eftermiddagen med en mörhårig passagerare i bilen. Han såg inte när den mörkhårige passageraren klev ur då loftgången skymmer sikten när man kör fram till porten men han såg när KJ bar en systempåse efter att han parkerat bilen.

Ingen har sett varken KJ eller VB lämna lägenheten denna kväll.
Intressant,varför körde han fram till porten och släppte av passageraren för att sen
parkera och återvända ensam.Var det planerat redan då,han ville dölja passageraren,
något större föremål,eller var hon bara bekväm.
Citera
2013-11-25, 18:30
  #55036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Puckat resonemang. Utredningen hade inte som syfte att sätta dit MB.

Och trots det är det bara en dåre som påstår motsatsen.
Han är ett kvinnomisshandlande svin, ett as som hotar med livet för minsta småsak.
Men inget som automatiskt gör honom till mördare,finns många sådana personer
men väldigt få gör slag i saken.
Citera
2013-11-25, 18:53
  #55037
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peckinpah
För alla som är intresserade har jag nu lagt upp ljudfilerna från rättegången.
Det är 4 filer med förhör KJ, 1 fil med förhör MB. Sammanlagt över 200 Mb (zip) så det är åtskilliga timmars intressanta förhör.

https://anonfiles.com/file/443236909...ca2b778a061dee

Mycket bra ljudåtergivning. Håll till godo!
Det verkar inte gå att ladda ner. Kan du packa upp och lägga dem på mediafire.com istället, plz?
Citera
2013-11-25, 19:02
  #55038
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Detta är filosofiskt blaj.

Imponerande argumentation! Ska vi ta alla dina uttalanden i tråden fortsättningsvis som axiomatiska kanske?

Du kan bortse från 90% av min wall of text dock om du vill. Det väsentliga i den är att hela argumentet för att MB måste utredas mer baseras på ren cirkelbevisning: Ni har hittat på ett planteringsspår för att komma runt att bevisen pekar mot en annan person än den ni tycker är den bästa mördaren utifrån inbillat motiv och karaktär. Men ni har inga andra bevis för denna plantering än att den är logisk utifrån att er gubbe är den bästa mördaren! Klassisk cirkelbevisning så det bara sjunger om det i hela ABOK
Citera
2013-11-25, 19:12
  #55039
Medlem
Peckinpahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det verkar inte gå att ladda ner. Kan du packa upp och lägga dem på mediafire.com istället, plz?

Du verkar ha rätt, håller på att fixa med mediafire istället. Återkommer snart.
Citera
2013-11-25, 19:16
  #55040
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Puckat resonemang. Utredningen hade inte som syfte att sätta dit MB.

Och trots det är det bara en dåre som påstår motsatsen.
Han är ett kvinnomisshandlande svin, ett as som hotar med livet för minsta småsak.

Enda dåren här är nog guben med fula hatten.

En inte ringa del av utredningen mot mb bedrevs när han var huvudmisstänkt. Men det spelar ingen roll för mitt resonemang. Det är självmotsägande att han skulle ha mördat vb för att hon hotade avslöja dem, eftersom han måste ha insett att deras relation skulle upptäckas i polisutredningen. Att han i övrigt skulle ha känt sig så pressad av relationen att han ville mörda vb finns ingenting på. Tonen i fb-konversationen visar snarast en ganska avmätt likgiltighet. även när hon går loss ordentligt. Inget har heller visat att hotet mot flygare var annat än tomt skrävel från en förbannad machokarl.

vad som exakt hänt mellan makarna vet vi väldigt lite om. Jag kan nog föreställa mig an som typen som själv går till angrepp fysiskt i ett gräl. Det är för jävligt ändå att ge blåmärken tillbaka i en sån situation, men inte riktigt samma sak som oprovocerad misshandel och psykisk o fysisk terror mot sin kvinna.
Citera
2013-11-25, 19:30
  #55041
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Imponerande argumentation! Ska vi ta alla dina uttalanden i tråden fortsättningsvis som axiomatiska kanske?

Du kan bortse från 90% av min wall of text dock om du vill. Det väsentliga i den är att hela argumentet för att MB måste utredas mer baseras på ren cirkelbevisning: Ni har hittat på ett planteringsspår för att komma runt att bevisen pekar mot en annan person än den ni tycker är den bästa mördaren utifrån inbillat motiv och karaktär. Men ni har inga andra bevis för denna plantering än att den är logisk utifrån att er gubbe är den bästa mördaren! Klassisk cirkelbevisning så det bara sjunger om det i hela ABOK
Du har rätt, det är ett dåligt inlägg. Jag blev bara så frustrerad av att behöva traggla mig igenom den där wall of text och inse att det stod inget av värde. Jag skulle ha svarat så här istället:

- KJ har mer bevis mot sig än MB.
- Alltså är det KJ som har begått mordet snarare än MB
- Eftersom KJ som begått mordet så måste KJ ha starkare motiv än MB.
- Alltså måste vi hitta motiv hos KJ. KJ kan ha haft starka motiv i stunden.
- De motiven har inga egna bevis eller ens indicier som stödjer den. Så vad motiveras den med? Att KJ är en troligare gärningsman! Tada, ett klassiskt cirkelresonemang!
Citera
2013-11-25, 19:34
  #55042
Avstängd
Fnurra-pa-tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Enda dåren här är nog guben med fula hatten.

En inte ringa del av utredningen mot mb bedrevs när han var huvudmisstänkt. Men det spelar ingen roll för mitt resonemang. Det är självmotsägande att han skulle ha mördat vb för att hon hotade avslöja dem, eftersom han måste ha insett att deras relation skulle upptäckas i polisutredningen. Att han i övrigt skulle ha känt sig så pressad av relationen att han ville mörda vb finns ingenting på. Tonen i fb-konversationen visar snarast en ganska avmätt likgiltighet. även när hon går loss ordentligt. Inget har heller visat att hotet mot flygare var annat än tomt skrävel från en förbannad machokarl.

vad som exakt hänt mellan makarna vet vi väldigt lite om. Jag kan nog föreställa mig an som typen som själv går till angrepp fysiskt i ett gräl. Det är för jävligt ändå att ge blåmärken tillbaka i en sån situation, men inte riktigt samma sak som oprovocerad misshandel och psykisk o fysisk terror mot sin kvinna.

Menar du att en impulsiv hustrumisshandlare skulle stanna upp i strypningen och fundera på konsekvenser ?
Du får tro vad du vill, teoretiskt bjafs

Han hade redan mordhotat en annan om samma situationen, så att verkställa vad som redan var planerat och klart, kan bara handla om tillfälle och möjlighet.
Samt att se till att frugan höll sin jävla käft, men det verkade hon lärt sig den hårda vägen.
Citera
2013-11-25, 19:40
  #55043
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peckinpah
För alla som är intresserade har jag nu lagt upp ljudfilerna från rättegången.
Det är 4 filer med förhör KJ, 1 fil med förhör MB. Sammanlagt över 200 Mb (zip) så det är åtskilliga timmars intressanta förhör.

https://anonfiles.com/file/443236909...ca2b778a061dee

Mycket bra ljudåtergivning. Håll till godo!

Inget innehåll i zip-filen tyvärr! Vill du pröva att ladda upp igen? Kan inte vänta tills man får höra ljudupptagningen.
Citera
2013-11-25, 19:44
  #55044
Medlem
Peckinpahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Inget innehåll i zip-filen tyvärr! Vill du pröva att ladda upp igen? Kan inte vänta tills man får höra ljudupptagningen.


OK, nytt försök med ljudfilerna från rättegången:

http://www.mediafire.com/listen/woq0...2016278637.mp2
http://www.mediafire.com/listen/1lok...2016281037.mp2
http://www.mediafire.com/listen/sbr0...2016288047.mp2
http://www.mediafire.com/listen/qy6g...2016348857.mp2
http://www.mediafire.com/listen/ymju...2016301297.mp2
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback