Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-20, 22:00
  #13
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustaf
Du anar inte. Jag intalar mig själv att jag, helt själv, lyckades pressa fram dem till högre gränser för gamla kunder. Gick så långt att jag t.om. skicka skärmdumpen på deras Facebooksida för att se vad dem har att säga om det, fick inget svar från dem och sen blev den raderad.

Skulle fortsatt med adsl på 24Mbit om det inte vore för problemet när folk ringer på hemtelefonen. Det skulle krävas att en tekniker skulle komma hem till oss och koppla om telefonsladdarna, kostnaden skulle ligga på 2300 eller något sånt. Kändes inte rätt att betala 2300kr för att kunna få använda 24Mbit

Vi fick nyligen fiber installerat från Telia Öppen Fiber.. Dock så sitter man i ett kontrakt med Telenorjävlarna i 7 månader till. Känns förjävligt att se Öppen fiber boxen på väggen utan att kunna få använda den


Får man fråga vilken leverantör du valt för öppna fibern?
Citera
2013-11-21, 00:12
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Får man fråga vilken leverantör du valt för öppna fibern?

Har inte bestämt mig ännu faktiskt. Har som sagt 7 månader kvar av Telenors skit först. Finns ju rätt så många att välja på, beroende på om vi endast ska ha bredband eller bredband + telefoni, men valet är mellan Telia och Bahnhof.

Hade Bahnhof i 9-10 år innan vi flyttade. Kommer ihåg hur illa det var när de hette Telenordia.. konstant strul och avbrott. Sen bytte de namn till One, de blev mer seriösa, de fick bättre service och nätet strulade inte så mycket. Till slut bytte de namn till Bahnhof, herrejösses vad grymma dem var då. Hade sällan några problem med dem, aldrig några störningar.. Jag saknar dem tiderna!

Telia är det enda vettiga alternativet om vi ska köra bredband + telefoni; men tvivlar på att vi kommer behöva telefonen. Vi har telefoni via Telenor, ring gratis till allt och alla, men ändå så kör hela familjen på mobilen istället
Citera
2013-11-21, 03:47
  #15
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustaf
Har inte bestämt mig ännu faktiskt. Har som sagt 7 månader kvar av Telenors skit först. Finns ju rätt så många att välja på, beroende på om vi endast ska ha bredband eller bredband + telefoni, men valet är mellan Telia och Bahnhof.

Hade Bahnhof i 9-10 år innan vi flyttade. Kommer ihåg hur illa det var när de hette Telenordia.. konstant strul och avbrott. Sen bytte de namn till One, de blev mer seriösa, de fick bättre service och nätet strulade inte så mycket. Till slut bytte de namn till Bahnhof, herrejösses vad grymma dem var då. Hade sällan några problem med dem, aldrig några störningar.. Jag saknar dem tiderna!

Telia är det enda vettiga alternativet om vi ska köra bredband + telefoni; men tvivlar på att vi kommer behöva telefonen. Vi har telefoni via Telenor, ring gratis till allt och alla, men ändå så kör hela familjen på mobilen istället


Har också funderat på de eftersom de är "billigast" men men, jag hade hoppats på ett pris på 199kr/månad för 100 Mbit.
Citera
2013-11-21, 11:11
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Har också funderat på de eftersom de är "billigast" men men, jag hade hoppats på ett pris på 199kr/månad för 100 Mbit.

Priset är ju inget att klaga på, näe
Det fina med Bahnhof är också att dem inte har någon bidningstid, det är 2 månader uppsägningstid. Sen kanske dem kör en Telenor och försöker hustla när man väl skrivit på avtalet, men hittills så tycks dem vara det bättre alternativet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback