• 1
  • 2
2013-11-20, 18:29
Medlem
När Elmander filmade i första matchen mot Portugal fick han extremt mycket skit, att han inte presterade ärligt, och var en jävla sopa osv. Extremt mycket fokus på det på aftobladet, sociala medier och flashback.
Kim Källström gör likadant i andra matchen mot Portugal, men det nämns inte ens.
Jag följer visserligen inte Elmander eller internationell fotboll särskilt mycket, så jag ska inte uttala mig tvärsäkert, men han är ingen "storfilmare" eller brukar spela fult.
Elmander är en av dom spelare som fått mest skit under sin tid i landslaget, trots att han enligt mig är en helt okej spelare med svenska mått.

Frågeställning:
Är Elmander hatad av svenska fans? Varför?
Är han för dålig för landslaget?
Citera
2013-11-20, 18:38
Medlem
freeriderXIIs avatar
Elmander jobbar hårt och bra men han är för ofarlig framåt för att uppta en forwardsplats. Han är en bra slitvarg men det är målgörare vi behöver där framme Zlatan kan inte väntas göra allt. Vi måste kanske våga plocka ut Elmander han är ingen anfallare som kan göra mål han är mera som en defensiv mittfältare som spelar i anfallet någon måste kunna göra mål på Zlatans passar och det kan ej Elmander.

Han har ju blivit petad från ett internationellt lag efter varandra och spela nu på lån i slitgänget Norwich eftersom han inte gör mål.

Kanske kan det lossna för honom någon gång i framtiden men då måste han träna stenhårt på teknik och åldern talar tyvärr emot honom bättre att sätta in till och med Gerndt eller Guidetti.

Synd att Tobias Hysén skadade sig inför play offen han hade kunnat spela med Zlatan.

Men jag hatar absolut inte Elmander och det tror jag få gör.
Citera
2013-11-20, 18:40
Medlem
elmander är en jävla sopa som inte har i närheten av landslaget att göra
Citera
2013-11-20, 18:41
Medlem
BarryHeros avatar
Folk alskar att leta syndabockar. Just nu ar det Elmander, Isaksson, och Svensson. Tragiskt med tanke pa att alla tre ar stabila landslagsspelare som vi behover.
Citera
2013-11-20, 19:55
Medlem
Har en 3:efråga som riktar sig till er som var så kritiska mot Elmanders filmningar. Varför nämnde ni inget om Källströms filmning igår?

-------------------

Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Elmander jobbar hårt och bra men han är för ofarlig framåt för att uppta en forwardsplats. Han är en bra slitvarg men det är målgörare vi behöver där framme Zlatan kan inte väntas göra allt. Vi måste kanske våga plocka ut Elmander han är ingen anfallare som kan göra mål han är mera som en defensiv mittfältare som spelar i anfallet någon måste kunna göra mål på Zlatans passar och det kan ej Elmander.

Han har ju blivit petad från ett internationellt lag efter varandra och spela nu på lån i slitgänget Norwich eftersom han inte gör mål.

Kanske kan det lossna för honom någon gång i framtiden men då måste han träna stenhårt på teknik och åldern talar tyvärr emot honom bättre att sätta in till och med Gerndt eller Guidetti.

Synd att Tobias Hysén skadade sig inför play offen han hade kunnat spela med Zlatan.

Men jag hatar absolut inte Elmander och det tror jag få gör.

Håller med dig, han är en riktig slitvarg och det är mycket därför jag gillar honom. Tyvärr gör han mål alldeles för sällan.
Hat kanske var lite att ta i, men många som ogillar honom och har lätt för att kritisera honom
Citera
2013-11-20, 19:57
Medlem
P.Gs avatar
När Elmander är bra så är han guld värd. Dock är jag klart orolig för hans beteende på plan, känns som att han ligger på gränsen att dra på sig ett direkt rött i varje match. Tar maxlöpningar för att skälla ut motståndare och domare i mer eller mindre oviktiga situationer.
Senast redigerad av P.G 2013-11-20 kl. 20:08.
Citera
2013-11-20, 20:02
Medlem
SteveAngellos avatar
Gillar Elmander som spelare, krigar och ger alltid 100% på plan. Emellertid är jag emot filmningarna. Tyvärr är han ingen renodlad målskytt.
Citera
2013-11-20, 20:43
Medlem
Olympians avatar
Vem fan bryr sig om Elmander?

Den ende svenske spelare som blev utbuad av den svenska publiken på "Friends Arena" var Alexander Gerndt och där handlar det om mff:ares vridna propaganda som rotat sig med hjälp av media och diverse pedofil-älskare på svenska fotbollsarenor. Man vill markera mot en spelare som varit avstängd typ i ett år för misshandel, samtidigt som man tycker synd om en barnknullare som får två veckors avstängning. Det finns bara en lösning på mff-problemet och det hade i så fall varit den slutgiltiga.
Citera
2013-11-20, 20:44
Medlem
TSK1453s avatar
Elmander är en krigare. Dom som hatar han är bögar.
Citera
2013-11-20, 20:45
Medlem
CheckMyBrains avatar
Känner inget direkt hat. Bäst före-datumet har dock passerat nu, dessutom är det allt för mycket teater och gester nuförtiden, är det tiden i Turkiet som satt sina spår?
Citera
2013-11-20, 20:49
Medlem
TSK1453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheckMyBrain
Känner inget direkt hat. Bäst före-datumet har dock passerat nu, dessutom är det allt för mycket teater och gester nuförtiden, är det tiden i Turkiet som satt sina spår?

Elmander har blivit en krigare i Turkiet. Turkiska ligan är fysisk, hård och stundtals "ful". Så som det ska vara. (filmningar är för brassar, portugiser och italienare)
Citera
2013-11-20, 21:13
Medlem
Jag har genom åren gillat elmander väldigt mycket eftersom han sliter, springer och kämpar, men att han på gamla dar börjar filma och tramsa känns ovärdigt. Tycker han gjort sitt i landslaget nu,dags för yngre förmågor!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in