• 35 978 online
  • 1 213 414 medlemmar
  • 62 597 684 inlägg
2013-11-12, 02:39
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Cartoonies (de här kexkulorna med chokladfyllning som hade djurmotiv) saknar jag! Gluttade bara igenom tråden och nog fan vaknade minnet till liv! Hade alltid med mig de i matsäcken när klassen var på utflykter i mellanstadiet! Apropå kex så var även Mumin-kexen "teh shit"!

Disney-chokladen också (eller "Flintstoneschokladen" som jag minns något starkare, mums ) Går inte att få tag på va? Tittar nog väldigt dåligt när jag är på godisavdelningen

Det här är nåt jag nog tagit upp tidigare i tråden (eller nån annan på delforumet) men jag minns inte nåt svar (sökte men hittade inget) så jag tar det igen:

Det här var nåt i stil med "Sega gubbar", men de var större och hade inte en massa socker på ytan. Dessutom var de elastiska (älskade att dra i armarna som liten ) och jag har ett väldigt svagt minne av reklasmnutten på TV. Det måste ha varit 1990-91 jag åt de senast

Nån som vet vad jag tänker på?

Danska Laban Seigmen tror jag du menar, reklamfilmen innehöll en rockig låt med sega gubbar som rörde sig med hjälp av stop-motionteknik :-)
Den stack ut som fan och slutade med ett "Yeah" i låten har jag för mig :-D

Svarar ogooglad här då jag känner mig hyfsat säker haha, men stavningen kan jag inte garantera kan varit Segemen eller liknande.

Ska kika efter videon!!! :-)

Här är den!!!

https://www.youtube.com/watch?v=TVAt...e_gdata_player
Senast redigerad av VonSilfwertryffel 2013-11-12 kl. 02:43.
Citera
2013-11-12, 02:51
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisofys
Kanske inte rent godis.. Fast, jo godis. Men i dryckesformat.

Marabous chokladdryck!

bild

OJ, va jag sörjer att den försvann!!! Tyvärr så fanns den bara under den tiden i mitt liv då den kostade motsvarande hela min veckopeng :-(

Slurkade i mig en sån på nolltid, hade köpt den på dunk idag om den funnits kvar :-D

Bitter på resten av svenska folket som inte köpte den och räddade kvar den haha...
Citera
2013-11-15, 18:25
Medlem
Var typ någon slags av maskar jag minns som fanns förut, minns ej färg osv. Men svingoa var dem!
Citera
2013-11-16, 01:09
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonSilfwertryffel
OJ, va jag sörjer att den försvann!!! Tyvärr så fanns den bara under den tiden i mitt liv då den kostade motsvarande hela min veckopeng :-(

Slurkade i mig en sån på nolltid, hade köpt den på dunk idag om den funnits kvar :-D

Bitter på resten av svenska folket som inte köpte den och räddade kvar den haha...

Marabou har något nytt chokladpulver som heter Choco Latte eller liknande och som borde smaka ungefär samma.
Citera
2013-11-17, 00:50
Medlem
Jag har inte sett salta kaninlortar på länge,finns de kvar??
Citera
2013-11-17, 02:48
Medlem
HelgeBuks avatar
Daffy-glass var en höjdare i början av 90-talet! Pinne från SIA, nån slags smörkola-smak. Försvann kanske runt 95? Eller så slutade bara jag äta den då?
Citera
2013-11-17, 02:54
Medlem
Mayahexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabian FoXX
Tefat. Sånt där lösgodis. Svagt papper med nåt surt pulver inuti.
Dom finns fortfarande! kan köpas bla, på ica, rusta, öb. mm
Citera
2013-11-17, 03:01
Medlem
Mayahexs avatar
äkta vaniljprickar/toppar som fanns i rektangulär kartong.... eller äkta punschpraliner, med riktig punsch i..... inte den gär fuskvarianten som numer är vit inut och bara smakar socker
Citera
2013-11-20, 12:02
Medlem
Rapunz3ls avatar
Rigi chocklad, Vart tog du vägen?

Tjena!

I min barndom fanns det ett chockad som var både billigt och supergott som jag alltid kunde handla på närmaste Ica, chokladen hette RIGI. Blå förpackning med en liten kossa på och RIGI med stora vita bokstäver. Var tog detta mirakel vägen? Känner ni till detta nostalgi godis och vet ni vart man kan köpa det?

http://momentoriet.files.wordpress.c...2/01/rigin.jpg
Citera
2013-11-20, 12:26
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapunz3l
Tjena!

I min barndom fanns det ett chockad som var både billigt och supergott som jag alltid kunde handla på närmaste Ica, chokladen hette RIGI. Blå förpackning med en liten kossa på och RIGI med stora vita bokstäver. Var tog detta mirakel vägen? Känner ni till detta nostalgi godis och vet ni vart man kan köpa det?

http://momentoriet.files.wordpress.c...2/01/rigin.jpg
Jag kommer mycket väl ihåg den! Den var som sagt mycket god, men det
kan delvis bero på det lilla tunna formatet. Det var bara typ 25 gram så man
var alltid sugen på mer..

Utgår dock från att den för länge sedan har utgått ur produktionen.

EDIT: Ser att fler diskuterar Rigi, här ett inlägg från Fazer på Facebook:

Fazer Sverige: Hej Jonna. Lasse på Fazer här. Rigi-choklad var ursprungligen en produkt från Mazetti, ett företag som Fazer köpte år 1975. Rigi tillverkades och såldes bara i Sverige men finns tyvärr inte längre i produktion. Den upphörde att tillverkas i mitten på 2000-talet. Bland små chokladkakor finns Palle Kuling kvar i sortimentet hos Fazer. Kanske den kan vara värd att prova?
Senast redigerad av UT64 2013-11-20 kl. 12:29.
Citera
2013-11-20, 12:27
Medlem
TinyPoliss avatar
Vad väl inget speciellt med den. Vanlig random mjölkchoklad.
Var en storsäljare när en vanlig chokladkaka var dyr i Sverige.
Nu svämmar marknaden över med billig mjölkchoklad.
RIGI är bara nostalgi. Smakade skit som all billig mjölkchoklad.

Tillverkningen lades tack och lov ner för en 10 år sedan.

https://sv-se.facebook.com/fazersver...04319392920742
Citera
2013-11-20, 13:02
Avstängd
olasvenssons avatar
Lasse på Fazer är en riktig ful en. Rigi var jättegod tunn fin choklad.
Citera