Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-10, 01:24
  #73
Medlem
TomasRotmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Bumpar i hopp om att få svar på frågan ovan.
Givetvis inte.
Citera
2013-03-10, 08:19
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Bumpar i hopp om att få svar på frågan ovan.

Fråga en studievägledare eller de som har hand om utbytesstudierna om du vill ha svar.
Citera
2013-03-10, 10:18
  #75
Medlem
c^2s avatar
Vilka skolor har utbyte med Imperial?
Citera
2013-03-10, 10:37
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c^2
Vilka skolor har utbyte med Imperial?

E på KTH har det.
Citera
2013-03-21, 21:29
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c^2
Vilka skolor har utbyte med Imperial?

Även Civ.ing Elektroteknik på Chalmers har detta (eller har åtm haft). Har en kontakt på linkedin som gjort det utbytet.

Edit: Hittar ej Imperial bland partneruniversiteten på cth.se.
__________________
Senast redigerad av Ammer 2013-03-21 kl. 21:42.
Citera
2013-11-01, 23:33
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sniler
Endast LTH och KTH är med i T.I.M.E-nätverket.

https://www.time-association.org/members/listMembers
Är det möjligt att ta en dubbelexamen LTH och ETH?

EDIT: Läste nyss att ETH kommer lämna nätverket.
__________________
Senast redigerad av iLuvMoney 2013-11-01 kl. 23:46.
Citera
2013-11-14, 14:26
  #79
Medlem
Tips till er som funderar på att läsa vid ETH inom något matematik-relaterat ämne: Läs så mycket måtteori och så många mattekurser på den naturvetenskapliga fakulteten ni kan innan ni kommer ner. Kommer bespara er många, många studietimmar när ni väl är på plats här nere.

Matten är på en helt annan nivå, den svenska ingenjörsmatten står sig tämligen slätt här.
Citera
2013-11-14, 23:12
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Tips till er som funderar på att läsa vid ETH inom något matematik-relaterat ämne: Läs så mycket måtteori och så många mattekurser på den naturvetenskapliga fakulteten ni kan innan ni kommer ner. Kommer bespara er många, många studietimmar när ni väl är på plats här nere.

Matten är på en helt annan nivå, den svenska ingenjörsmatten står sig tämligen slätt här.


Studerar även jag för närvarande på ETH och kan också vidimera att utbildningen är på en helt annan nivå än hemma i Sverige - har spenderat åtskilliga timmar med att komplettera mina bakgrundskunskaper.

Kan däremot inte annat än rekommendera svenskar att söka sig hitåt. Med ökade krav kommer även ökade kunskaper och självförtroende inom ämnet du studerar!
Citera
2013-11-15, 18:28
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilcomp
Studerar även jag för närvarande på ETH och kan också vidimera att utbildningen är på en helt annan nivå än hemma i Sverige - har spenderat åtskilliga timmar med att komplettera mina bakgrundskunskaper.

Kan däremot inte annat än rekommendera svenskar att söka sig hitåt. Med ökade krav kommer även ökade kunskaper och självförtroende inom ämnet du studerar!
Du har så klart rätt. Kanske skulle jag förtydligat det i mitt inlägg också, vill verkligen inte skrämma bort någon. ETH är på en annan nivå, men i en positiv bemärkelse. Visst får du revidera mängden tid du lägger på skolan, men om du verkligen går in för att lära dig när du är i Zürich har du alla möjligheter att bli mästare av förpestelse på ditt ämne, för så bra är undervisningen.
Citera
2013-12-21, 05:00
  #82
Medlem
FrodoSwagginss avatar
Ni som studerar pa ETH: Skriv garna nagon rad om vad ni studerar, var ni studerade tidigare och hur ni tog er till ETH.

Skicka PM om ni inte vill skriva i traden.

Ar sjalv intresserad av att studera pa ETH. P.g.a. bristande tyska kunskaper sa kommer jag satsa pa att soka dit ar 4 eller 5 (Civ. ing. Datateknik).
Citera
2014-01-09, 18:25
  #83
Medlem
Bekräftar någon att det inte går att göra en bachelor med bara engelska? Om vissa finns på engelska, var hittar jag isf information på engelska?
Citera
2014-01-16, 01:46
  #84
Medlem
Laertess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilcomp
Studerar även jag för närvarande på ETH och kan också vidimera att utbildningen är på en helt annan nivå än hemma i Sverige - har spenderat åtskilliga timmar med att komplettera mina bakgrundskunskaper.

Kan däremot inte annat än rekommendera svenskar att söka sig hitåt. Med ökade krav kommer även ökade kunskaper och självförtroende inom ämnet du studerar!

Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Tips till er som funderar på att läsa vid ETH inom något matematik-relaterat ämne: Läs så mycket måtteori och så många mattekurser på den naturvetenskapliga fakulteten ni kan innan ni kommer ner. Kommer bespara er många, många studietimmar när ni väl är på plats här nere.

Matten är på en helt annan nivå, den svenska ingenjörsmatten står sig tämligen slätt här.

Jag går teknisk matematik och funderar på att söka dit men är lite oroad över svårighetsgraden. Hade tänkt läsa numerisk analys och tillämpad matematik i sådana fall. Skulle du säga att man är körd om man inte har läst en massa extra matematik? Dessutom, hur duktig måste man vara för att ha en chans att klara av studierna? Hur mycket tid kan jag räkna med att behöva lägga på plugg?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback