2013-11-07, 12:05
Medlem
http://media.fronto.com/cloud/130923/serstech/ kort film från Serstech!
Citera
2013-11-07, 15:21
Medlem
ForeverADrones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juvelenn
http://media.fronto.com/cloud/130923/serstech/ kort film från Serstech!
Jag har ju vetat vad Serstech gör länge men efter att ha sett denna filmen blir jag sugen att gå in ännu tyngre än vad jag gör nu. Känns som en otroligt stabil ide. Blir nog att lägga in ytterligare 10% av porföljen i denna aktie.

Grym jävla grej detta
Senast redigerad av ForeverADrone 2013-11-07 kl. 15:26.
Citera
2013-11-11, 00:15
Medlem
är det värt att investera nu? kursen står i 10kr atm
Citera
2013-11-11, 00:52
Medlem
zillozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojje92
är det värt att investera nu? kursen står i 10kr atm

Det skulle jag tycka.

Eftersom företaget i princip bara säljer ut prototyper än och att VDn skrivit till oss att försäljning i volym ska starta efter nyår så är allt runt 10kr bra investering.

Detta är så jag tror nu..
Jag tycker du ska läsa om det, se filmen och bilda din egen uppfattning innan du investerar.

Film: http://media.fronto.com/cloud/130923/serstech/
Citera
2013-11-11, 18:47
Medlem
ossybossys avatar
Hej allihop, jag är helt ny till aktier men jag tycker Sertech verkar väldigt intressant. Jag har 10 000 i budget och jag funderade på att investera allt i Sertech eller tycker ni det är bättre att investera i fler företag och sprida ut budgeten. Hur tror ni aktien kommer utvecklas under de kommande året? Tror ni företaget kommer vara kvar om 1 år. Vilken bank tycker jag borde använda, jag har handelsbanken men jag har hört goda saker om Avanza. Hur mycket tror ni på Serstech?

Funderar också på att investera i Thinfilm.
Citera
2013-11-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossybossy
Hej allihop, jag är helt ny till aktier men jag tycker Sertech verkar väldigt intressant. Jag har 10 000 i budget och jag funderade på att investera allt i Sertech eller tycker ni det är bättre att investera i fler företag och sprida ut budgeten. Hur tror ni aktien kommer utvecklas under de kommande året? Tror ni företaget kommer vara kvar om 1 år. Vilken bank tycker jag borde använda, jag har handelsbanken men jag har hört goda saker om Avanza. Hur mycket tror ni på Serstech?

Det beror på hur viktiga pengarna är för dig. Förvänta dig inte att kursen ska öka tills efter nyår.
Risk/reward är dåliga om man ser ett par månader fram. Inga triggers.

Det är pga courtaget på avanza är billigt.

Om detta är alla dina sparade pengar gör du bäst i att hålla dig här ifrån och lägga in pengarna på ngn annan aktie på large/mid cap. Bolag som detta ska bara göra en liten del av din portfölj.

Min favoritaktie är Transcom men det är small cap och den är väldigt volatil..
Citera
2013-11-11, 19:36
Medlem
DJInvalidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Det beror på hur viktiga pengarna är för dig. Förvänta dig inte att kursen ska öka tills efter nyår.
Risk/reward är dåliga om man ser ett par månader fram. Inga triggers.

Det är pga courtaget på avanza är billigt.

Om detta är alla dina sparade pengar gör du bäst i att hålla dig här ifrån och lägga in pengarna på ngn annan aktie på large/mid cap. Bolag som detta ska bara göra en liten del av din portfölj.

Min favoritaktie är Transcom men det är small cap och den är väldigt volatil..

Började också nyss handla med aktier och ett klassiskt nybörjarmisstag om man har liten kassa är säkert att man delar upp pengarna på alldeles för många aktier (som många böcker rekommenderar), speciellt om du har Handelsbanken som jag antar har courtage på runt hundralappen.

Anta då att du delar upp pengarna på fem olika aktier, då har du direkt bränt 500 spänn bara på courtage som du måste ha en ökning på runt 5% på aktierna för att tjäna in.

Som Liketed säger, det beror helt på om du har råd att bränna pengarna eller om du vill köra ett säkrare race.

Hade jag varit du hade jag direkt öppnat konto på Avanza, fört över pengarna dit (40 kr ist för 100 kr i courtage) och sen rekat max 2-3 aktier som du tycker verkar bra och delat upp pengarna på dem. En av dessa hade varit Serstech om det hade varit mina pengar, men som tidigare sagt, förvänta dig att den kommer att gå upp och ner mycket innan de börjar leverera (2014 nån gång sannolikt).
Citera
2013-11-11, 20:21
Medlem
ForeverADrones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossybossy

Kör på avanzamini för i helvete!! 7 spänn courtage. Förstår inte varför folk rekommenderar nybörjare att investera från några andra konton med 30+ kr courtage. Är man småsparare blir det svårt att enbart övervinna courtaget.

Kör avanzamini det är det enda rätt om du bara har 10k du ska investera.
Citera
2013-11-11, 20:53
Bannlyst
Ni i tråden, hur fick ni reda på att det var en bra aktie ?
Citera
2013-11-11, 21:00
Medlem
ForeverADrones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
Läs om företaget, kollar in VD:n som "styr" det och avgör själv vad du tror om idéen. Rätt slutsats är givetvis att detta kommer bli en riktig raket inom en snar framtid.
Citera
2013-11-11, 21:14
Medlem
DJInvalidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv

Gick igenom alla företag på Aktietorget och kollade upp de som verkade intressanta. Detta var, förutom Starbreeze, det företaget som stod ut mest med en riktigt grym produkt och bra ledning, så jag körde på det! Hade helt enkelt tur att hitta det innan folk började få upp ögonen för det
Citera
2013-11-12, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverADrone
Läs om företaget, kollar in VD:n som "styr" det och avgör själv vad du tror om idéen. Rätt slutsats är givetvis att detta kommer bli en riktig raket inom en snar framtid.

Citat:
Ursprungligen postat av DJInvalido
Gick igenom alla företag på Aktietorget och kollade upp de som verkade intressanta. Detta var, förutom Starbreeze, det företaget som stod ut mest med en riktigt grym produkt och bra ledning, så jag körde på det! Hade helt enkelt tur att hitta det innan folk började få upp ögonen för det
Tack för svaren!

Hur gör ni för att sålla ut bra ledningsgrupper, kompetenta eller dåliga VDar osv, historia osv. Vad är era nyckelrutiner förutom P/E tal osv. MIN FRÅGA: Hur gör ni när ni går på känsla för att välja ut ett företag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in