Citat:
Ursprungligen postat av
Benny Hedning
Islam spreds med svärdets hjälp och många tvingades in i tron...man kunde ju önska att muslimer lagt ner detta beteende men fakta visar att islam fortfarande anammar detta barbariska sätt att sprida sin religion.
Har haft mycket på jobbet senaste tiden så har inte hunnit skriva här på ett tag. Läst igenom massa posts och med den tid jag har är det omöjligt att hinna svara på alla.
I alla fall så mycket frihet som vi har här i Sverige har lätt till att folk knappt har 1 minut i det här livet där man verkligen tänker på meningen med livet. Jag var själv så för bara två månader sen.
Grejen är att när man vill prata med vissa om Islam så spelar det ingen roll hur bra argument, frågor eller påståenden man ger dom. Om den man pratar med alltid har "svaret" så spelar inte frågan eller påståenden man säger till dom någon roll. Ignorant kan man också kalla det. Folk tror Islam är någon sekt som livets ord. Folk förstår inte skillnad på Islam och muslimer.
Ni tror inte på religion, men
Djävlulen existerar desamma med
Gud vare sig ni vill eller inte. Det går inte ens att ställa en fråga utan att ni ungefär säger "DET ÄR SÅ JAG KÄNNER" "DET ÄR SÅ JAG TYCKER" "JAG KOMMER ALDRIG TRO PÅ SAGOR". Har ni skapat jorden och rymden? Har ni skapat er själva? Hur kan en skapelse finnas utan en skapare låter ologiskt?
Det är mycket ni är osäkra på så hur kan ni vara så säkra på att Gud inte finns?
Om man inte är nöjd med allt det man har nu varför skulle man då vara nöjd om man fick allt det man "saknar".
Varför begår då kändisar och rika självmord? Varför är dom deprimerade?
Varför klagar ni på Islam och livet?
Varför dricker man och tar andra droger om man mår bra och har allt man vill ha?
Vad kan fattas om inte tro/hopp?
Vad är meningen med människan då? Kom gärna upp med något bättre och vettigare som svarar på dessa frågor om livet istället för att undvika dom då. Gärna logiskt och utan motsägelser och som kommer att funka i alla tid epoker i hela världen.
"Allt ett vetenskapligt mirakel" att tro annat är "hysteriskt och korkat".
Jag ska säga vad jag själv anser som korkat. Att man tror att allt detta som är så avancerat bara är så utan anledning, av en slump. Alla planeter som flyter runt solen, många som är för nära för att vi ska kunna leva på och många som är för långt bort för att vi ska kunna leva på förutom
en stor och blå planet(jorden) som vi "råkade" hamna på av en slump.
Om du bara skulle ta 10 kulor och markera dom 1-10 och lägga dom i en påse, skaka påsen så att kulorna blandas för att du sedan blundades ta upp dom i ordningen 1-10 så skulle det i princip vara omöjligt. Jag är inte så bra på matte men chansen att du skulle få just det rätt är ca 20 miljoner mot 1.
Natten följer dagen, dagen följer natten och det stannar aldrig heller varför är det så? Varför kan det inte bara vara dag/natt hela tiden? Varför kan vi inte ändra så det alltid är dag/natt? Varför behöver vi sova? Varför behöver vi vara vakna?
Vi har fullt med hav och landskap, fullt med miljontals varelser som på ett eller annat sätt integrerar sig med varandra. Varför är all inte bara vatten, eller allt bara landskap? Varför kan vi inte göra hela jorden till vatten?
Insekter som t.ex bin som tillsammans med vindar sprider pollen som behövs till växter som sedans behövs för att mata varelser här som matar andra varelser och så vidare. Varför kan vi inte skapa bin?
Varför kan vi inte blanda söt och salt vatten? Varför kan vi inte ta bort all söt eller allt salt vatten?
Vi har Växling av plattor i jorden som sedan orsakar jordbävningar som skrämmer många.
Tänk då om inte bergen fanns vad hade hänt då när vi hade jordbävningar? Varför kan vi inte bestämma när jordskalv ska inträffa?
Ozon som skyddar oss alla här på jorden. Varför skulle det finnas om det inte hade någon betydelse?. Allt som finns här på jorden är till för nytta på ett eller annat sätt. Om livet inte har en mening och om inget här på jorden behöver dig, vad fan gör du då här på jorden?
Om en dator inte skulle finnas utan anledning och utan någon skapare hur skulle då något så avancerat som jorden och rymden vara en slump?
Vakna upp, så länge ni lever är det inte försent. Jag spenderar hellre hela mitt liv att dyrka Gud än att dyrka pengar, material och kändisar. Grejen är att vi
måste dö varför då?
Man har inte råd att ha fel om detta och man är aldrig beredd på döden och man vill inte dö men man måste.
Om pengar och material är allt, hur mycket är du värd?
Hela tråden är bara en smet. Många tror att man är någon outvecklad människa eller kanske en apa som förnekar vetenskap bara för att man har skägg och är muslim. Nej det är inte så, jag tror på vetenskap och tycker det är intressant och även fascinerande hur saker och ting är. Tycker att det är ännu häftigare att koranen är full av vetenskap och fakta. Att all den fakta som finns med i koranen har funnit i över 1000 år jag tycker det är tillräckligt som bevis på Guds existens.
Evolutionen är inte vetenskapligt bevisad, det är bara en teori.
Bara för att olika djurarter har dött ut betyder inte hela teorin stämmer och att Gud inte finns.
Allt som står i koranen har inte ens satts på test än, men hittills så har man inte hittat ett ända fel.
Någon undrade i tråden om det finns någon forskning som man kommit fram till med hjälp av koranen. Grejen är att mycket svar på saker och ting man undrat eller forskat om och kommit fram till nu i modern tid redan finns med där. Folk tror ju inte på koranen varför skulle dom då använda sig av den för att forska fram något. Svaren finns ju redan där men man tror bara inte på dom.
Men när dom sedan själva forskar om saker och jämför med koranen så ser man att den är felfri.
Sen påstod någon att Islam spreds med svärdet och det stämmer inte, det funkar inte så. Tro är som kärlek brukar jag säga.
Jag kan
inte tvinga dig och bli muslim > Jag kan
inte tvinga dig att älska mig
jag får
inte tvinga dig till o bli muslim > Jag får
inte tvinga dig till att älska mig
Men jag
får uppmuntra dig så du kanske blir muslim > Men jag
får prata med dig så att du kanske älskar mig.
Jag läste en tidigare post i tråden att jag skulle skita i att skriva i denna tråd. Jag tror jag följer det tipset, om ni vill tro att någon är en "vinnare" i denna tråden så varsågod och tyck det.
Om någon vill fortsätta diskutera med mig gör jag det gärna via meddelanden här på fb så är det bara att skriva