2013-10-30, 09:43
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Men kom ihåg att jag inte är en slav och jag tar inte åt mig eller bryr mig om vad andra tycker och tänker om mig, och speciellt slavar för dom skiter jag fullständigt i om dom fattar sanningen eller blundar för den hahaha det är erat liv inte mitt.

Det är alltid så roligt när ni slavar skriver precis som att ni vet att jag bryr mig om vad ni tycker och tänker om mig hahaha nej det är så dom har tränat er så att ni håller käften och inte är er själva och istället beter er som alla andra slavar som vänder andra kinden till för att ni tror på religioner och har satans penis så långt upp i röven så ni knappt förstår att hand pung daskar mot era baklår.. Men nånting hör ni som daskar iaf.

Ateister är inte bättre än religiösa idioter för båda grupperna tror på saker men ingen vet nånting trots att designerna som motbevisar religionernas logik finns överallt.

Får jag fråga varför du skriver här om du inte är intresserad av vad oliktänkande tycker och tänker? Att du t.ex. hävdar att människan inte är avsedd att äta kött rent biologiskt för att sedan förkasta biologin när du får motargument ser så urbota korkat ut. Du lär knappast vinna några nya följare med ditt dravel och din attityd och eftersom du skiter i vad vi oliktänkande/slavar tycker så ser jag inte poängen med att du är här. Därmed torde vi oliktänkande ha en mer motiverad existens, i alla fall här på Flashback.

Det enda som är löjligare än att okritiskt tro på religiösa sagor är att förkasta alla andra konkurrerande sagor för att tron på just din tomte är den enda rätta. Varför inte viga ditt liv åt att göra gott i din religions namn istället för att lägga tid på att smäda slavar på ett anonymt forum?

För mig är ändå tiden här på Flashback ofta värd mycket då jag inte sällan får ta del av vettiga inlägg från oliktänkande vilket utökar min förståelse för omvärlden.

Väl mött
/Nocet
Citera
2013-10-30, 13:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag är ingen ateist men jag kan motbevisa dom 2 största religionerna genom vad det står i koranen och bibeln om människan och djurätande.. För människan är enligt vetenskapen ett växtätande djur i kroppsdesignen dvs skaparen av människan och naturens designer skapade människan med intelligens att kunna se vilket djur människan är och vilken design kroppen har och vilken mat den är byggd för att konsumera..

Eftersom du ännu inte har lärt vad ett "bevis" är, är 'bevisföring' från dig tämligen irrelevant.
Citera
2013-10-30, 13:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Som sagt designerna bevisar allt men tyvär så måste ni använda intelilgensen som ni fått kapaciteten att ha

Jag minns alltför väl ditt 'argument': "Design bevisar design, för det bara är så".

Men vad har det med intellektuell aktivitet att göra, och vilken roll spelar icke-argument för abrahamismens 'gud'?
Citera
2013-10-30, 14:42
Medlem
BlackJewels avatar
Det är ju närmast islampeace s.k, i annan virrigare tappning.. tillbaka med generaliseringshuliganismen.

Tydligen inte slutat med svamparna... ja ja, alla dessa stoff som valpar nosar i sig... och nyser ut, lille kungen kunde kanske börja ta fatt i åtminstonde åk 8... men nej, ser att den inte är färdigställd, enbart battlingsivern lyser med sin glöd. Än ena sidan av polen, än andra.. med samma trotsiga nosighet lol.

Blev kanske för mkt Blavatsky och skimmer i skugglager ändå för kungputten.
Citera
2013-10-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamelskiva92
Du svarade inte på mina frågor. Hur som helst,enligt Koranen koranen får man inte tvinga någon in till tron, eftersom det måste komma från din nijje (trovärdighet från hjärtat). Bara för att den muslimer är galna ska du inte tro att alla är det. Varför tror du det är revuolation i så många muslimska länder nu, är det Islams fel? Nej det är på grund av att ledarna är korrupta, och tro mig dessa ledare är långt ifrån muslimer.
Jag bryr mig inte vad du tror eller någon annan tror på det är mitt problem och inget jag ska lägga mig.

Vad är ens poängen med att förnedra Islam och rita bilder på profeten(frid vara med honom) mm? Vad vinner man på det, vad vill man få ut utav det? Det ända man gör är att man vill provocera muslimer om du tror det finns en annan anledning så visst säg den.
Visst man ska självklart inte bete sig primitivt,skrika och hota som vissa muslimer gör det håller alla med någorlunda vett i huvudet med om.
Men varför dra alla muslimer över en kam? Varför påstå att det är Islams fel?

Men jag tycker personligen att man kan ha lite respekt för andra och tänka sig för innan man ska göra något i alla fall.
Alla tycker och tänker inte som än, bara för att man personligen tycker något eller roligt eller okej att skämta om finns det andra som tar väldigt illa vid det.
T.ex Om jag skulle tycka att det var kul att bränna flaggor och bara såg flaggor som tyg inte fan betyder det att jag skulle gå omkring och bränna en svensk flagga framför dig för det?
Om jag tycker "feta" är ful och äckliga behöver jag väl inte gå omkring i stan och snacka skit och driva om "feta" eller hur?

Islam spreds med svärdets hjälp och många tvingades in i tron...man kunde ju önska att muslimer lagt ner detta beteende men fakta visar att islam fortfarande anammar detta barbariska sätt att sprida sin religion.
Citera
2013-10-30, 21:25
Medlem
BlackJewels avatar
Kamelskiva 92 :

Tro-värdighet?

Så du medger att värdigheten inte är given, den är villkorad och därpå avkrävande underkastelse, det har både rationalisten, daomao, islampeace, haren med flera, tydligt förklarat och det har liksom haglat in korancitat med efterföljande förtydliganden/översättningar och sedan dem som haft förmåga att tolktolka för dem som inte kan arabiska eller andra främmande språk som självklart har sin inbördes slang och 18 versioner av en enda rad i någon hadith.

I detta menar du att det finns struktur av trovärdighet? Varför blossar det då ständigt upp hatisk aversion mot att för en gångs skull, orka hålla denna trovärdighet att nå samsyn med resten av världen, att det är så frenetiskt svårt att ens tänka bort stolthet?
Jag vet att Israel är en ohyggligt stark nation, men har de inte mångfald och religionsfrihet där? Är verkligen judendomen så hatisk som påstås.. eller handlar dina ord om den extrema bokstavstron att som vanligt ha som enbart stridskonst men mer sällan fredskonst?

Det är ju först när islam möter USA som islamtronde börjar känna en befrielse att äntligen slippa den rigida upptagningeb av islam, först då islam kan "bli vacker" och öht få lov att tolkas fritt enligt "hjärta". finns hur många som helst som själv beskrivit det så. Koranen är väl ingen krisgsbok heller och det finns visst det korrelationer om de stränga samvetsstraff som folk har som taggar i hjärtat om att det är som att mörda en människa att ens tänka på att äta om ens en skiva skinka. Det är ju inget direkt nytt, att icke-muslimer inte vet ett jota om islam och islamiska riktningar (dvs lokala snedseglande tolkningar och tro att man nått gud men inte andra).
Citera
2013-11-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Islam spreds med svärdets hjälp och många tvingades in i tron...man kunde ju önska att muslimer lagt ner detta beteende men fakta visar att islam fortfarande anammar detta barbariska sätt att sprida sin religion.

Har haft mycket på jobbet senaste tiden så har inte hunnit skriva här på ett tag. Läst igenom massa posts och med den tid jag har är det omöjligt att hinna svara på alla.

I alla fall så mycket frihet som vi har här i Sverige har lätt till att folk knappt har 1 minut i det här livet där man verkligen tänker på meningen med livet. Jag var själv så för bara två månader sen.
Grejen är att när man vill prata med vissa om Islam så spelar det ingen roll hur bra argument, frågor eller påståenden man ger dom. Om den man pratar med alltid har "svaret" så spelar inte frågan eller påståenden man säger till dom någon roll. Ignorant kan man också kalla det. Folk tror Islam är någon sekt som livets ord. Folk förstår inte skillnad på Islam och muslimer.

Ni tror inte på religion, men Djävlulen existerar desamma med Gud vare sig ni vill eller inte. Det går inte ens att ställa en fråga utan att ni ungefär säger "DET ÄR SÅ JAG KÄNNER" "DET ÄR SÅ JAG TYCKER" "JAG KOMMER ALDRIG TRO PÅ SAGOR". Har ni skapat jorden och rymden? Har ni skapat er själva? Hur kan en skapelse finnas utan en skapare låter ologiskt?
Det är mycket ni är osäkra på så hur kan ni vara så säkra på att Gud inte finns?

Om man inte är nöjd med allt det man har nu varför skulle man då vara nöjd om man fick allt det man "saknar".
Varför begår då kändisar och rika självmord? Varför är dom deprimerade?
Varför klagar ni på Islam och livet?
Varför dricker man och tar andra droger om man mår bra och har allt man vill ha?
Vad kan fattas om inte tro/hopp?

Vad är meningen med människan då? Kom gärna upp med något bättre och vettigare som svarar på dessa frågor om livet istället för att undvika dom då. Gärna logiskt och utan motsägelser och som kommer att funka i alla tid epoker i hela världen.
"Allt ett vetenskapligt mirakel" att tro annat är "hysteriskt och korkat".

Jag ska säga vad jag själv anser som korkat. Att man tror att allt detta som är så avancerat bara är så utan anledning, av en slump. Alla planeter som flyter runt solen, många som är för nära för att vi ska kunna leva på och många som är för långt bort för att vi ska kunna leva på förutom en stor och blå planet(jorden) som vi "råkade" hamna på av en slump.
Om du bara skulle ta 10 kulor och markera dom 1-10 och lägga dom i en påse, skaka påsen så att kulorna blandas för att du sedan blundades ta upp dom i ordningen 1-10 så skulle det i princip vara omöjligt. Jag är inte så bra på matte men chansen att du skulle få just det rätt är ca 20 miljoner mot 1.

Natten följer dagen, dagen följer natten och det stannar aldrig heller varför är det så? Varför kan det inte bara vara dag/natt hela tiden? Varför kan vi inte ändra så det alltid är dag/natt? Varför behöver vi sova? Varför behöver vi vara vakna?

Vi har fullt med hav och landskap, fullt med miljontals varelser som på ett eller annat sätt integrerar sig med varandra. Varför är all inte bara vatten, eller allt bara landskap? Varför kan vi inte göra hela jorden till vatten?

Insekter som t.ex bin som tillsammans med vindar sprider pollen som behövs till växter som sedans behövs för att mata varelser här som matar andra varelser och så vidare. Varför kan vi inte skapa bin?

Varför kan vi inte blanda söt och salt vatten? Varför kan vi inte ta bort all söt eller allt salt vatten?
Vi har Växling av plattor i jorden som sedan orsakar jordbävningar som skrämmer många.
Tänk då om inte bergen fanns vad hade hänt då när vi hade jordbävningar? Varför kan vi inte bestämma när jordskalv ska inträffa?

Ozon som skyddar oss alla här på jorden. Varför skulle det finnas om det inte hade någon betydelse?. Allt som finns här på jorden är till för nytta på ett eller annat sätt. Om livet inte har en mening och om inget här på jorden behöver dig, vad fan gör du då här på jorden?
Om en dator inte skulle finnas utan anledning och utan någon skapare hur skulle då något så avancerat som jorden och rymden vara en slump?

Vakna upp, så länge ni lever är det inte försent. Jag spenderar hellre hela mitt liv att dyrka Gud än att dyrka pengar, material och kändisar. Grejen är att vi måste dö varför då?
Man har inte råd att ha fel om detta och man är aldrig beredd på döden och man vill inte dö men man måste.
Om pengar och material är allt, hur mycket är du värd?

Hela tråden är bara en smet. Många tror att man är någon outvecklad människa eller kanske en apa som förnekar vetenskap bara för att man har skägg och är muslim. Nej det är inte så, jag tror på vetenskap och tycker det är intressant och även fascinerande hur saker och ting är. Tycker att det är ännu häftigare att koranen är full av vetenskap och fakta. Att all den fakta som finns med i koranen har funnit i över 1000 år jag tycker det är tillräckligt som bevis på Guds existens.
Evolutionen är inte vetenskapligt bevisad, det är bara en teori.
Bara för att olika djurarter har dött ut betyder inte hela teorin stämmer och att Gud inte finns.
Allt som står i koranen har inte ens satts på test än, men hittills så har man inte hittat ett ända fel.

Någon undrade i tråden om det finns någon forskning som man kommit fram till med hjälp av koranen. Grejen är att mycket svar på saker och ting man undrat eller forskat om och kommit fram till nu i modern tid redan finns med där. Folk tror ju inte på koranen varför skulle dom då använda sig av den för att forska fram något. Svaren finns ju redan där men man tror bara inte på dom.
Men när dom sedan själva forskar om saker och jämför med koranen så ser man att den är felfri.

Sen påstod någon att Islam spreds med svärdet och det stämmer inte, det funkar inte så. Tro är som kärlek brukar jag säga.
Jag kan inte tvinga dig och bli muslim > Jag kan inte tvinga dig att älska mig
jag får inte tvinga dig till o bli muslim > Jag får inte tvinga dig till att älska mig
Men jag får uppmuntra dig så du kanske blir muslim > Men jag får prata med dig så att du kanske älskar mig.

Jag läste en tidigare post i tråden att jag skulle skita i att skriva i denna tråd. Jag tror jag följer det tipset, om ni vill tro att någon är en "vinnare" i denna tråden så varsågod och tyck det.
Om någon vill fortsätta diskutera med mig gör jag det gärna via meddelanden här på fb så är det bara att skriva
Citera
2013-11-09, 14:27
Medlem
Citat:
Varför kan vi inte blanda söt och salt vatten? Varför kan vi inte ta bort all söt eller allt salt vatten?
Vi har Växling av plattor i jorden som sedan orsakar jordbävningar som skrämmer många.
Tänk då om inte bergen fanns vad hade hänt då när vi hade jordbävningar? Varför kan vi inte bestämma när jordskalv ska inträffa?

Men för fan, inte en till vattenskalle!!!

Ett i övrigt urbota korkat inlägg, en veritabel orgie i argument from personal incredulity.
Citera
2013-11-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast

Du fattar inte. Så gott som alla religiösa muslimer har blivit itutade att koranen är full av "vetenskaplig" fakta. När man dock börjar syna dessa "fakta" och påvisa att de:

a) är helt felaktiga, vilket nog är den enda spiken i kistan som koranen behöver för att bevisligen förpassas som en sagobok
b) texterna de är baserade på är så tvetydiga att man lätt kan tolka in efterhandskonstruktioner
c) texterna är som sagt tvetydiga men man väljer i det här fallet att tolka in absurdum att du i princip kan tolka in vad fan du vill.

ja, då slår man dövörat till. Man bara upprepar likt en papegoja allt det "vetenskapliga" som redan bevisligen inte stämmer. Kamelskiva92 skriver

Citat:
Grejen är att när man vill prata med vissa om Islam så spelar det ingen roll hur bra argument, frågor eller påståenden man ger dom. Om den man pratar med alltid har "svaret" så spelar inte frågan eller påståenden man säger till dom någon roll.

detta bör snarare appliceras på honom själv och hans gelikar. Frälsta muslimer slår helt och hållet av när de blir konfronterade med fakta som slår hål på deras lilla bubbla. Varför tror du inte han replikerade på mitt lilla inlägg där jag helt krossade hans tidigare påståenden om att "vetenskapsmän" tydligen bekräftat koranens mirakulösa natur eller där jag svart på vitt visade på vetenskapliga felaktigheter i hans påståenden. Jag är knappast den första, sista eller ens bästa person som gjort eller kommer göra det men resultaten kommer likt förbannat vara densamma; kamelskiva92 och company låtsas om som om de inte hört eller läst något alls
Senast redigerad av Kornets 2013-11-09 kl. 14:45.
Citera
2013-11-09, 14:48
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast

Ett i övrigt urbota korkat inlägg, en veritabel orgie i argument from personal incredulity.

Uppenbarligen en vattenskalle som har en hinna i hjärnan som skiljer mellan söt och saltvatten. Kanske kamelskivan kan upplysa oss om var vi hittar sötvattnet, som de dricker, i deras kroppar. Eftersom det inte finns varken i urinen eller i svetten så kan man ju undra var det tar vägen?
Citera
2013-11-09, 15:13
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Har haft mycket på jobbet senaste tiden så har inte hunnit skriva här på ett tag. Läst igenom massa posts och med den tid jag har är det omöjligt att hinna svara på alla.

I alla fall så mycket frihet som vi har här i Sverige har lätt till att folk knappt har 1 minut i det här livet där man verkligen tänker på meningen med livet. Jag var själv så för bara två månader sen.
Grejen är att när man vill prata med vissa om Islam så spelar det ingen roll hur bra argument, frågor eller påståenden man ger dom. Om den man pratar med alltid har "svaret" så spelar inte frågan eller påståenden man säger till dom någon roll. Ignorant kan man också kalla det. Folk tror Islam är någon sekt som livets ord. Folk förstår inte skillnad på Islam och muslimer.

Ni tror inte på religion, men Djävlulen existerar desamma med Gud vare sig ni vill eller inte. Det går inte ens att ställa en fråga utan att ni ungefär säger "DET ÄR SÅ JAG KÄNNER" "DET ÄR SÅ JAG TYCKER" "JAG KOMMER ALDRIG TRO PÅ SAGOR". Har ni skapat jorden och rymden? Har ni skapat er själva? Hur kan en skapelse finnas utan en skapare låter ologiskt?
Det är mycket ni är osäkra på så hur kan ni vara så säkra på att Gud inte finns?

Om man inte är nöjd med allt det man har nu varför skulle man då vara nöjd om man fick allt det man "saknar".
Varför begår då kändisar och rika självmord? Varför är dom deprimerade?
Varför klagar ni på Islam och livet?
Varför dricker man och tar andra droger om man mår bra och har allt man vill ha?
Vad kan fattas om inte tro/hopp?

Vad är meningen med människan då? Kom gärna upp med något bättre och vettigare som svarar på dessa frågor om livet istället för att undvika dom då. Gärna logiskt och utan motsägelser och som kommer att funka i alla tid epoker i hela världen.
"Allt ett vetenskapligt mirakel" att tro annat är "hysteriskt och korkat".

Jag ska säga vad jag själv anser som korkat. Att man tror att allt detta som är så avancerat bara är så utan anledning, av en slump. Alla planeter som flyter runt solen, många som är för nära för att vi ska kunna leva på och många som är för långt bort för att vi ska kunna leva på förutom en stor och blå planet(jorden) som vi "råkade" hamna på av en slump.
Om du bara skulle ta 10 kulor och markera dom 1-10 och lägga dom i en påse, skaka påsen så att kulorna blandas för att du sedan blundades ta upp dom i ordningen 1-10 så skulle det i princip vara omöjligt. Jag är inte så bra på matte men chansen att du skulle få just det rätt är ca 20 miljoner mot 1.

Natten följer dagen, dagen följer natten och det stannar aldrig heller varför är det så? Varför kan det inte bara vara dag/natt hela tiden? Varför kan vi inte ändra så det alltid är dag/natt? Varför behöver vi sova? Varför behöver vi vara vakna?

Vi har fullt med hav och landskap, fullt med miljontals varelser som på ett eller annat sätt integrerar sig med varandra. Varför är all inte bara vatten, eller allt bara landskap? Varför kan vi inte göra hela jorden till vatten?

Insekter som t.ex bin som tillsammans med vindar sprider pollen som behövs till växter som sedans behövs för att mata varelser här som matar andra varelser och så vidare. Varför kan vi inte skapa bin?

Ozon som skyddar oss alla här på jorden. Varför skulle det finnas om det inte hade någon betydelse?. Allt som finns här på jorden är till för nytta på ett eller annat sätt. Om livet inte har en mening och om inget här på jorden behöver dig, vad fan gör du då här på jorden?
Om en dator inte skulle finnas utan anledning och utan någon skapare hur skulle då något så avancerat som jorden och rymden vara en slump?

Vakna upp, så länge ni lever är det inte försent. Jag spenderar hellre hela mitt liv att dyrka Gud än att dyrka pengar, material och kändisar. Grejen är att vi måste dö varför då?
Man har inte råd att ha fel om detta och man är aldrig beredd på döden och man vill inte dö men man måste.
Om pengar och material är allt, hur mycket är du värd?

Hela tråden är bara en smet. Många tror att man är någon outvecklad människa eller kanske en apa som förnekar vetenskap bara för att man har skägg och är muslim. Nej det är inte så, jag tror på vetenskap och tycker det är intressant och även fascinerande hur saker och ting är. Tycker att det är ännu häftigare att koranen är full av vetenskap och fakta. Att all den fakta som finns med i koranen har funnit i över 1000 år jag tycker det är tillräckligt som bevis på Guds existens.
Evolutionen är inte vetenskapligt bevisad, det är bara en teori.
Bara för att olika djurarter har dött ut betyder inte hela teorin stämmer och att Gud inte finns.
Allt som står i koranen har inte ens satts på test än, men hittills så har man inte hittat ett ända fel.

Någon undrade i tråden om det finns någon forskning som man kommit fram till med hjälp av koranen. Grejen är att mycket svar på saker och ting man undrat eller forskat om och kommit fram till nu i modern tid redan finns med där. Folk tror ju inte på koranen varför skulle dom då använda sig av den för att forska fram något. Svaren finns ju redan där men man tror bara inte på dom.
Men när dom sedan själva forskar om saker och jämför med koranen så ser man att den är felfri.

Sen påstod någon att Islam spreds med svärdet och det stämmer inte, det funkar inte så. Tro är som kärlek brukar jag säga.
Jag kan inte tvinga dig och bli muslim > Jag kan inte tvinga dig att älska mig
jag får inte tvinga dig till o bli muslim > Jag får inte tvinga dig till att älska mig
Men jag får uppmuntra dig så du kanske blir muslim > Men jag får prata med dig så att du kanske älskar mig.

Jag läste en tidigare post i tråden att jag skulle skita i att skriva i denna tråd. Jag tror jag följer det tipset, om ni vill tro att någon är en "vinnare" i denna tråden så varsågod och tyck det.
Om någon vill fortsätta diskutera med mig gör jag det gärna via meddelanden här på fb så är det bara att skriva
Allt jag tänkte på här är "tide goes in, tides go out. There is no explaining that."
Citera
2013-11-09, 15:30
Medlem
baylifes avatar
They are back! http://www.youtube.com/watch?v=gmcOu9dsZqY och http://www.youtube.com/watch?v=W_I0IAERoRg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in