Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-06, 13:04
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Det handlar inte om tårtan, det handlar om att anti-demokraterna fick som dom ville igen, dvs mötet avbröts så på så sätt styr vänstermänniskor, det vet att skapar vi bara kaos så bryter Polisen. Alla partier ska kunna ha torgmöten för att träffa medlemmar och värva nya röster. Klart att många reagerar speciellt när det finns aktiva vänsterpartister, miljöpartister och socialdemokrater som stödjer att Sverigedemokraterna inte har rätt att tala.

Sen är SD 4:e största parti bland kvinnor på ca 8% och det växer snabbt. en av tio kvinnor kommer rösta SD valet 2014. Den falska bilden som vänstern vill måla upp att inga kvinnor röstar på SD bara unga män, tror man på det då visar man bara hur ointelligent man är.

Tror du har missuppfattat situationen. Det var inget möte. Det var en boksignering.

På så vis var t.ex tårtningen av Ringholm värre ur ett politiskt perspektiv, eftersom den skedde när han gick med den nya budgeten i handen när han tårtades.
Citera
2013-11-06, 13:05
Medlem
SnaskStefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du menar att sossarna inte fått sin del av politiskt våld med Olof Palme och Anna Lind?
Din aningslöshet är barock...

Fast skillnaden är ju att Anna Lind blev mördad av en jugge som hon själv ville ta in, synden straffar sig själv som man brukar säga.
Citera
2013-11-06, 13:08
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krick1
Nej. Skulden ligger på den kvinnan som kastade tårtan i Jimmies ansikte.

Kring politiken skulle ju samma tanke kunna appliceras på Vänsterpartiet.

Jag försvarar inte tanten. Jag fördömmer hennes handlande, men skulden ligger på vaktbolaget. De hade sin uppgift. Precis som tanten. Precis Jimmie.

Jimmie signerade. Check.
Tanten kastade. Check.
Vaktbolaget skyddade. Fail.
Citera
2013-11-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Som vanligt är det alltid tankeväckande att vända på händelsen för att se om principerna är desamma, eller om de förändras beroende på aktörernas politiska hemvist.

Om det varit islamisterna Nabila Abdul Fattah och Rashid Musa som signerat en bok, och tårtattackerats av en man som senare visade sig vara medlem i SD - hur hade reaktionerna sett ut?

Eller om det varit Åsa Romson som tårtattackerats av en 25-årig man som senare visat sig vara medlem i SMR eller SvP - hade det fått några andra konsekvenser eller reaktioner?

Hade diskussionerna sett likadana ut? Hade Aftonbladet intervjuat männen och skrikit ut "Jag hatar Sveriges invanringspolitik!"? Eller är det mer godkänt för vänsterkvinnor att attackera högermän?

Vänta nu, hänger inte med. Du menar att Aftonbladet gör tummen upp för händelsen igår?
Citera
2013-11-06, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
Är det inte SD som alltid skruvat upp volymen i alla sammanhang?
Även om jag fördömer gårdagens händelse, kan jag aldrig bli klok på vad de vill - förutom att slänga ut alla invandrare, vänster-pk, pk-media, and so on...

Vart står det att de vill slänga ut alla invandrare? Inte i deras partiprogram iallafall. Du är bara en dum hjärntvättad flane som inte sätter dig in eller lyssnar på deras politik.
Citera
2013-11-06, 13:12
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Jag försvarar inte tanten. Jag fördömmer hennes handlande, men skulden ligger på vaktbolaget. De hade sin uppgift. Precis som tanten. Precis Jimmie.

Jimmie signerade. Check.
Tanten kastade. Check.
Vaktbolaget skyddade. Fail.
Att hon utförde sitt uppdrag på det sätt hon önskat gör naturligtvis inte henne skuldfri. Skulden ligger på henne, det var hon som agerade. Vaktbolaget, polisen, SÄPO eller vem fan som nu ligger bakom bevakningen misslyckades med sitt uppdrag, men det innebär inte att de är skyldiga till tårtdådet.

Du verkar ha fått enkla resonemang om bakfoten.
Citera
2013-11-06, 13:17
Medlem
Taxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
Är det inte SD som alltid skruvat upp volymen i alla sammanhang?
Även om jag fördömer gårdagens händelse, kan jag aldrig bli klok på vad de vill - förutom att slänga ut alla invandrare, vänster-pk, pk-media, and so on...
SDare hatar allt och alla snart vänder de sitt hat mot sig själva Jag hade gärna sett att damen kastat tårtan på den där bögen Kent Ekeroth än Jimmie då hade jag blivit glad men nu skiter jag i vilket.
Citera
2013-11-06, 13:18
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S1CKCUNT
Heeelt rätt gjort av tanten! Ni som säger ni ska hämnas eller något dylikt räkna med att någon kommer hämnas på er med Denna tant är en hjälte!
Klart tanten är en hjälte, uttrycka sina egna tankar och åsikter på ett odemokratisk sätt borde vara en rättighet!

Frige Breivik med ett stort skadestånd i handen nu.

Eller denna "rättighet" är endast för inavlat kommunistpack?
Citera
2013-11-06, 13:21
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Picassa-album:

https://plus.google.com/photos/110681164491737473298/albums?banner=pwa
Hyfsat mycket bingo på albumet i mitten...
Citera
2013-11-06, 13:22
Bannlyst
Kommunistkärringen låter ju lite förståndshandikappad i intervjun. Inte alla hästar hemma i stallet alltså. Inget att fördjupa sig i.
Citera
2013-11-06, 13:23
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Att hon utförde sitt uppdrag på det sätt hon önskat gör naturligtvis inte henne skuldfri. Skulden ligger på henne, det var hon som agerade. Vaktbolaget, polisen, SÄPO eller vem fan som nu ligger bakom bevakningen misslyckades med sitt uppdrag, men det innebär inte att de är skyldiga till tårtdådet.

Du verkar ha fått enkla resonemang om bakfoten.

Självklart är hon inte skuldfri, tvärtom, men hon lyckades med sin målsättning, till skillnad från vaktbolaget.
Är det så svårt att se vem som bär den största skulden i detta?

Det är ju inte direkt så att hon kom med automatvapen eller kniv och mejade ner vakter och JÅ och skapade allmänt kaos.

Hon kom med en tårta. Ställde sig i kön. Trängde sig lite. Kastade.
Citera
2013-11-06, 13:25
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitekt
Det måste vara hon som är tårtkastaren, frågan är vem är tårtmakaren?
Känns inte alls otroligt. Verkar vara klart vänster, gillar Bader Mainhof? Bor hon i Johanneshov?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in