Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Har aldrig riktigt fattat den där köpmanin, uppenbart är dock att den är vanlig om man läser på ställen som B&B..
Jag har köpt totalt 5 hyvlar och 4 borstar, 500 blad och 4-5 tvålar på 3 år. Det lustiga är att det är 30 kronors hästhårsborsten från bestshave jag använder som daglig borste, best badger borsten som jag betalade 5 gånger så mycket för är för mjuk tycker jag
Det är billigt att raka sig med säkerhetshyvel förutsatt att man inte håller på och köper saker man egentligen inte behöver.
Tror köpmanin har mer att göra med personlighet än något specifikt med intresset i sig, innan jag började med våtrakning så var det elektronik, även om det är lite annorlunda här. Kostnaden för att testa en ny bra produkt är helt enkelt ganska låg, så finns helt klart en risk att det blir någon extra. Sedan samlas det personer med ett visst intresse på ställen som B&B, så där är förmodligen koncentrationen som högst...
Spara pengar var väl grundtanken och argumentet med att byta till säkerhetshyvel, och ja... sparat några pengar kan jag inte påstå att jag gjort

. Då ska man hålla sig till några få borstar, hyvlar och blad. Nu har det mer gått och blivit hobby/intresse, och budgeten är därefter.