Citat:
Ursprungligen postat av
ACM81
Hej jag skulle vilja ha lite råd från nån om jag ska slå till på Ipad 4 eller Ipad air?
Det är så att jag aldrig haft en Ipad och det enda jag kommer använda den till är att surfa, kolla youtube, filmer och fotbollsmatcher från viaplay.
Den kommer nästan bara användas i hemmet och jag kan väl köra internetdelning från min iphone om jag vill ha det? så då räcker det väl med Wifi till Ipaden? Och 16gb minne räcker nog för min del eftersom jag inte kommer ha så mycket appar heller?
Sen undra jag en sak om Apple tv, tänkte köpa den senaste versionen så jag kan kolla på tvn och då undra jag om det går med vilken tv som helst? Jag har en samsung 50 tums ca 1-2 år gammal.
Kanske lite dumma frågor men kan verkligen ingenting om Ipad och är tacksam för svar. Är själv inne på Ipad air eftersom det kanske är bäst med det senaste och det skiljer ju inte så stora summor emellan dom men om nån tycker det är onödigt så får ni gärna förklara.
Det skiljer inte så mycket i pris på air och fyran så jag skulle verkligen ha tagit airmodellen se följande benchmark:
http://m3.idg.se/2.1022/1.531098/ipad-air-nastan-dubbelt-sa-snabb-som-ipad-4-enligt-benchmark
Då har du garanterat en framtidssäker padda som klarar ett par år innan den blir seg av dom nya ios versionerna som släpps. Har själv en trea idag och den flyter inte riktigt lika bra på ios 7 och sämre lär det bli med tiden.
Om du köper en Apple TV så kommer den kunna "prata" med din ipad, iphone, macdator. Så säg att du har massa bilder på din ipad som du vill visa för någon kan du med hjälp av Apple Tv få upp det på tv´n trådlöst via en teknik som heter AirPlay (mer om det kan du läsa här:
http://www.apple.com/se/airplay/)
Jag sitter som sagt på en ipad 3 idag och tänkte som dig att jag inte skulle behöva mer än 16GB minne... oj va fel jag hade.
När jag insåg hur trevlig ipaden var att titta på film på så fylldes minnet rätt snabbt upp. Även om du kör offline listor på spotify osv. Är en dröm att sitta på en långflygning och ha paddan full med musik/film.
Min nästa ipad blir med minst 32GB, men självklart klarar man sig på 16 men ca 2GB av dom 16 försvinner iom ios (operativsystemet)
Lycka till, och du kommer inte bli besviken!