Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-27, 20:10
  #1
Medlem
Jag fick ett mail av en bekant som gått med i detta och ville att jag skulle gå med.
www.wenyard.com
https://wenyard.com/download/Wenyard-Bonusplan.pdf

Det luktar pyramidspel långa vägar och jag undrar vad ni tror?
Oavsett så kommer jag inte gå med av tjugo anledningar men jag undrar vad jag ska säga till min bekant...

Saxat från ett introbrev:
I Wenyard kan man satsa tre olika belopp: 95, 295 eller 795 euro. För det satsade beloppet får man ”Wenyard Future Options”, (WFO´s)
Väljer man att satsa 95 euro erhåller man WFO´s för 100 euro.
Väljer man att satsa 295 euro erhåller man WFO´s för 600 euro.
Väljer man att satsa 795 euro erhåller man WFO´s för 2400 euro.

Varje WFO kostar/ är värd en viss summa pengar beroende på vilken vecka man går in i systemet.

1:a veckan är varje WFO värd 0,1 euro
2: a veckan är varje WFO värd 0,3 euro
5:e veckan är varje WFO värd 1 euro
10: e veckan är varje WFO värd 2 euro

Alltså, ju tidigare man signar in, desto fler WFO´s får man för satsad summa euro.

Efter 12 veckor kommer varje WFO vara värd 3 euro, detta är idag förutbestämt. Då startar spelet i den virtuella finansiella världen som handlar om att få sin portfölj att växa fiktivt. Det kan man göra genom att handla med mark, fastigheter, aktiehandel, råvaror och valuta. Målet är att detta spel ska vara igång i flera år. För att det ska kunna vara det kommer de som styr spelet att göra världen så intressant som möjligt. Alltså göra inspel och händelser i låtsasvärlden som påverkar hur det du äger ändrar i värde. Vill man inte vara aktiv i världen behöver man inte. Efter att världen varit igång i 30 dagar kan man sälja av sitt innehav och ta ut värdet i riktiga pengar. Erfarenhet från tidigare fiktiv aktiehandel t ex VGI så steg aktien 10 000 ggr.
Wenyard startade upp i måndags och vi är tidigt in i det, vilket ger mer för pengarna. Vi vill ju vara med i början för att få så många WFO´s som möjligt. Räkneexempel på hur många WFO´s man får om man går in för 0,1 euro som gäller fram till söndag.

Satsar man 95 euro får man WFO´s för 100 euro x 0,1 euro = 1000 WFO´s
Satsar man 295 euro får man WFO´s för 600 euro x 0,1 euro=6 000 WFO´s
Satsar man 795 euro får man WFO´s för 2400 euro x 0,1 = 24 000 WFO´s
Efter tolv veckor kostar varje WFO 3 euro. Alltså om man köpte 24 000 WFO för 0,1 euro har man nu WFO´s till ett värde av 72 000 euro!

Kommer vara gruppsamtal på Skype i helgen med Martin som är insatt, jag vill att du ska vara med och lyssna! Lovar det kan vara värt de15 minuterna som presentationen tar.
Citera
2013-10-27, 20:21
  #2
Medlem
Luktar väl ändå scam lång, lång väg.

Eller du tror att €2400 förvandlas till €72,000 inom loppet av några veckor?

Du kan ju gärna få utveckla hur detta ens är möjligt? Hur hela konceptet ens är möjligt.
Citera
2013-10-27, 20:29
  #3
Medlem
Jag vet inte mer än det som står på hemsidan och i introbrevet så hur ska jag kunna förklara?

Jag har heller inte sagt att jag tror på det, jag tycker jag var ganska tydlig...
Citera
2013-12-20, 16:45
  #4
Medlem
Blaze.s avatar
Okej. Jag har en polare som gått med i det här och han la in 900 kr för två dagar sen och han requitea nyss en annan och nu ligger han på 785 pund (ca 8000 svenska). Han försöker få mig att lägga in 900 kr för han påstår att valutan bara höjs fram till Januari. Han har alltså gått nästan 7000 kr pluss på 2 dagar och för mig luktar det scam lång väg. För bra för att va sant helt enkelt så jag överväger att lägga in 900 kr, även om allt man kan gå miste om är 900 kr... Bra eller dåligt val av mig tro?

Edit: Det handlar väll mest om man har mod att satsa på den här "nya gruppen". Det verkar ju vara en seriös grupp. Men frågan är om den är säker.
__________________
Senast redigerad av Blaze. 2013-12-20 kl. 17:12.
Citera
2013-12-21, 10:21
  #5
Medlem
Robinson-Merals avatar
Är ni helt blåsta? Det här är ett klassiskt pyramidspel. Det kan inte bli mer uppenbart! Dessutom är det en kopia på ett gammalt pyramidspel, WGI. Ni kommer inte att tjäna en krona. Var tror ni pengarna ska komma ifrån egentligen? Ringer varningsklockorna fortfarande inte? Kolla då upp vem som sköter betalningarna, ingen annan än pyramidbossen himself, Tor Anders Petterøe (från f.d. Towah och WGI). Något jag också reagerade på är att verksamheten är skriven på Malta och att kontaktuppgifter saknas (big surprise!).

Den som vill investera kan göra det på t.ex. Aktiespararna eller Avanza bank - utan att behöva betala hundratals € för ett konto. Turbowarranter och/eller CFD:s kan i bästa fall ge hundratals procent i avkastning. Det är otroligt riskfyllda investeringar, men bättre än att kasta pengar i sjön som ni gör med Wenyard.

Till Google: Wenyard SCAM PYRAMID SCHEME PONZI SCHEME TOWAH WORLD GAMES INC
Citera
2013-12-21, 11:41
  #6
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Är ni helt blåsta? Det här är ett klassiskt pyramidspel. Det kan inte bli mer uppenbart! Dessutom är det en kopia på ett gammalt pyramidspel, WGI. Ni kommer inte att tjäna en krona. Var tror ni pengarna ska komma ifrån egentligen? Ringer varningsklockorna fortfarande inte? Kolla då upp vem som sköter betalningarna, ingen annan än pyramidbossen himself, Tor Anders Petterøe (från f.d. Towah och WGI). Något jag också reagerade på är att verksamheten är skriven på Malta och att kontaktuppgifter saknas (big surprise!).

Den som vill investera kan göra det på t.ex. Aktiespararna eller Avanza bank - utan att behöva betala hundratals € för ett konto. Turbowarranter och/eller CFD:s kan i bästa fall ge hundratals procent i avkastning. Det är otroligt riskfyllda investeringar, men bättre än att kasta pengar i sjön som ni gör med Wenyard.

Till Google: Wenyard SCAM PYRAMID SCHEME PONZI SCHEME TOWAH WORLD GAMES INC

Jomenvisst. Och i detta fall är inte de kriminella ens sofistikerade att dressa upp scamen i MLM-kläder med tillhörande (värdelösa) produkter.

Jag ger det ett halvår. Så skynda att fynda!
Citera
2013-12-30, 13:07
  #7
Medlem
esamawutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Är ni helt blåsta? Det här är ett klassiskt pyramidspel. Det kan inte bli mer uppenbart! Dessutom är det en kopia på ett gammalt pyramidspel, WGI. Ni kommer inte att tjäna en krona. Var tror ni pengarna ska komma ifrån egentligen? Ringer varningsklockorna fortfarande inte? Kolla då upp vem som sköter betalningarna, ingen annan än pyramidbossen himself, Tor Anders Petterøe (från f.d. Towah och WGI). Något jag också reagerade på är att verksamheten är skriven på Malta och att kontaktuppgifter saknas (big surprise!).

Den som vill investera kan göra det på t.ex. Aktiespararna eller Avanza bank - utan att behöva betala hundratals € för ett konto. Turbowarranter och/eller CFD:s kan i bästa fall ge hundratals procent i avkastning. Det är otroligt riskfyllda investeringar, men bättre än att kasta pengar i sjön som ni gör med Wenyard.

Till Google: Wenyard SCAM PYRAMID SCHEME PONZI SCHEME TOWAH WORLD GAMES INC

All derivathandel är riskfylld eftersom vinsterna genereras utanför realekonomin och basvärdet för det fysiska kapitalet. Wenyard bygger upp en kapitalbas för virtuell börshandel där vinster delas ut direkt till den som satsat, utan mellanhänder. Man behöver alltså inte vara multimiljonär eller belåna sitt hus för att vara med, utan kan delta med belopp från 95€ och uppåt. Kapitalbasen byggs upp med MLM-systemet som ju är konstanterat det effektivaste sättet att marknadsföra en produkt.
Citera
2013-12-31, 12:00
  #8
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esamawuta
All derivathandel är riskfylld eftersom vinsterna genereras utanför realekonomin och basvärdet för det fysiska kapitalet. Wenyard bygger upp en kapitalbas för virtuell börshandel där vinster delas ut direkt till den som satsat, utan mellanhänder. Man behöver alltså inte vara multimiljonär eller belåna sitt hus för att vara med, utan kan delta med belopp från 95€ och uppåt. Kapitalbasen byggs upp med MLM-systemet som ju är konstanterat det effektivaste sättet att marknadsföra en produkt.

Virtuell börshandel är inget annat än monopolpengar. Kan du berätta hur vinsterna som delas ut, uppstår?

MLM-systemet är ett mycket ineffektivt och dyrt sätt att sälja en produkt, och fördyrar alltid produktens pris när alla led i den kedja ni säger er ska kapa, blir fler och era uplines ska ha betalt. Det är begripligt att ni använder termer som Marknadsföra en produkt, när det handlar om att ni betalar för att kliva in i en pyramid och inget annat.
Citera
2014-01-01, 21:31
  #9
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esamawuta
All derivathandel är riskfylld eftersom vinsterna genereras utanför realekonomin och basvärdet för det fysiska kapitalet. Wenyard bygger upp en kapitalbas för virtuell börshandel där vinster delas ut direkt till den som satsat, utan mellanhänder. Man behöver alltså inte vara multimiljonär eller belåna sitt hus för att vara med, utan kan delta med belopp från 95€ och uppåt. Kapitalbasen byggs upp med MLM-systemet som ju är konstanterat det effektivaste sättet att marknadsföra en produkt.
Ett vanligt derivatinstrument kan bli värdelöst - Wenyard-derivat är värdelösa från början till slut. Ingen kommer att få ett öre vinst. Alla satsade pengar kommer att gå rakt ner i pyramidtopparnas fickor, helt utan mellanhänder , för som jag nämnde tidigare är det nästintill samma scam som WGI körde, t.o.m. huvudmännen från WGI återfinns här. Skulle norrbaggen Petterøe börja dela ut vinst nu helt plötsligt? Haha! Förutom ditt patetiska försök att försvara den här bluffverksamheten så finns det något annat som stör mig, din okunskap när det kommer till derivathandel. Vad baserar du följande påstående på: "Man behöver alltså inte vara multimiljonär eller belåna sitt hus för att vara med". Det är en ren och skär lögn att du måste vara förmögen för att handla med derivat. Det är inte dyrare att handla med derivat än t.ex. aktier eller fonder.
Citera
2014-01-02, 21:12
  #10
Medlem
Danielxbf32s avatar
Det är ju inte ens ett pyramidspel, mer ett rent Ponzi minus förstås att man förmodligen inte kommer betala ut en spänn till någon någonsin, alla vill ju ligga kvar så länge pengarna växer "förutbestämt", möjligtvis att man betalar ut till någon enstaka som väsnas för mycket så inte bubblan spricker för tidigt. Sedan när folk vill ta ut sina €72k så kommer det vara "en liten väntetid av säkerhetsskäl/myndighetskrav etc" sedan ska man skicka in kopior på idhandlingar och elräkningar etc för att "verifiera sin identitet" sedan kommer banken ha en "mindre driftstörning" osv osv tills skiten brakar ihop.
Citera
2014-01-03, 08:35
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esamawuta
MLM-systemet som ju är konstanterat det effektivaste sättet att marknadsföra en produkt.

Det verkar som detta är någon ny "talking point" som pyramid-suckers försöker cementera som sann. Har läst samma påstående ifrån ett flertal olika MLM-klappmongon på senare tid.

Vem har "konstaterat" det? För verkligheten talar tvärt emot det påståendet i och med att inga etablerade produkter marknadsförs på det sättet. Så om det är så "konstaterat" så kan du väl visa en produkt som säljer bättre och med högre marginaler än sina icke-MLM konkurrenter...
Citera
2014-01-03, 17:32
  #12
Medlem
esamawutas avatar
Som omväxling då? Testa en virtuell börs istället. Eller kanske madrassen.
http://www.zerohedge.com/news/2014-0...heir-2007-peak
http://www.svd.se/naringsliv/bluffon...er_8865204.svd
http://www.dn.se/ledare/kolumner/sko...lares-bransch/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback