Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-22, 23:11
  #1
Medlem
80-tals barndomstjärnan Corey Feldman skriver att han och Corey Haim utsattes för sexuella övergrepp när de påbörjade sina karriärer. Bland annat ska en äldre, manlig, kollega ha förgripit sig sexuellt på Haim under inspelningen av "Lucas" (1986). Mannen anges vara just en "kollega" och man kan utgå ifran att det handlar om en annan skådesspelare och jag frågar således om det finns några misstänkta kandidater till detta?

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle17702302.ab

http://radaronline.com/exclusives/20...n-abuse-drugs/
Citera
2013-10-22, 23:28
  #2
Medlem
DelGriffiths avatar
Har ingen aning men här är skådespelarna i Lucas, http://www.imdb.com/title/tt0091445/...=tt_cl_sm#cast

Citat:
The man who abused Haim on the set of “Lucas,” now “walks around, one of the most successful people in the entertainment industry, still making money hand over fist,” Feldman writes, without naming the big shot.
http://www.nydailynews.com/entertain...icle-1.1490863

Citera
2013-10-22, 23:29
  #3
Medlem
serotonins avatar
Länk till rollistan. Charlie Sheen är förvisso en kåt fan, men han har alltid skjutit rakt vad jag vet.

http://www.imdb.com/title/tt0091445/...f_=tt_ov_st_sm
Citera
2013-10-23, 00:03
  #4
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Såg att Jeremy Piven var med i Lucas! Han såg ju faktiskt ut som en oknullad tönt innan han började plastikoperera sig och spela Ari Gold.
Citera
2013-10-23, 00:41
  #5
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-Heinrich
Såg att Jeremy Piven var med i Lucas! Han såg ju faktiskt ut som en oknullad tönt innan han började plastikoperera sig och spela Ari Gold.

Dom är ju i stort sett jämngamla.... Däremot såg jag att Gary Cole också var med i filmen....
Citera
2013-10-23, 00:47
  #6
Medlem
xallos avatar
En skådespelare jag känner hävdar att det bara kan var en eller ett par av 5 personer som är skyldig/ga till övergreppen.
De fem namn som var involverade de filmerna "the two Corey's" gjorde under perioden, mellan de var 14-17, var alla i 40-årsåldern vid den tiden, vilket stämmer in på en tidigare utsago från Haim i People Magazine att hans "abuser" var i 40-årsåldern så är det någon av dessa:

Steven Spielberg (40-41), Rob Reiner (38-39), Joel Schumacher (46), David Geffen (42), David Seltzer (45).

Med största sannolikhet är det Schumacher som är boven, åtminstone i Haims fall
__________________
Senast redigerad av xallo 2013-10-23 kl. 00:51.
Citera
2013-10-23, 00:49
  #7
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
En skådespelare jag känner hävdar att det bara kan var en eller ett par av 5 personer som är skyldig/ga till övergreppen.
De fem namn som var involverade de filmerna "the two Corey's" gjorde under perioden, mellan de var 14-17, var alla i 40-årsåldern vid den tiden, vilket stämmer in på en tidigare utsago från Haim i People Magazine att hans "abuser" var i 40-årsåldern så är det någon av dessa:

Steven Spielberg (40-41), Rob Reiner (38-39), Joel Schumacher (46), David Geffen (42), David Seltzer (45).

Geffen är väl dessutom bög?
Citera
2013-10-23, 00:53
  #8
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Geffen är väl dessutom bög?

Öppet iaf, men de andra kan ju gilla att förlusta sig med unga pojkar emellanåt också, det sjuka är att det här var ingen hemlighet i Hollywood på den tiden, alla andra barnskådisar visste om vad som pågick med the "two coreys":
Citera
2013-10-23, 00:56
  #9
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Öppet iaf, men de andra kan ju gilla att förlusta sig med unga pojkar emellanåt också, det sjuka är att det här var ingen hemlighet i Hollywood på den tiden, alla andra barnskådisar visste om vad som pågick med the "two coreys":

Reiner och Spielberg kan vi dock glömma. Schumacher har alltid varit en hal jävel...
Citera
2013-10-23, 00:59
  #10
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Geffen är väl dessutom bög?

Schumacher också.
Citera
2013-10-23, 01:00
  #11
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Schumacher också.

Ja, jag såg det nu när jag kollade upp honom. Jag skulle sätta en femma på Schumacher faktiskt. Han var ju regissör till "The Client" med Brad Renfro, som gick ett liknande öde till mötes...
Citera
2013-10-23, 01:08
  #12
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, jag såg det nu när jag kollade upp honom. Jag skulle sätta en femma på Schumacher faktiskt. Han var ju regissör till "The Client" med Brad Renfro, som gick ett liknande öde till mötes...


Det är med största sannolikhet Schumacher ja!
Jag har inte fått något svar från honom än men det kommer väl, han berättade också om en prostitutionsring med unga Hollywood-starlets och namnen på en del tjejer skulle förvåna er... Men det kan vi ta en annan gång;-)
Min vän är mellan filmer nu så han har tid att skvallra...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback