2013-10-22, 01:02
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackface
Kommer vi köra på Nilsson/Antonsson i playoff och eventuellt VM eller kör vi andra namn?

Jonas Olsson har gått lite knackigt i landslaget, men han är väl trots allt vår överlägset bäste mittback? Varför inte ge honom ordentliga chanser?

På papperet kanske, inte i realiteten. I landslaget tycker jag att
Nilsson gjort ett betydligt stabilare intryck än vad Olsson gjort.
För min del så skulle jag gärna sparka ut Olsson ur truppen
helt och hållet om det fanns något bättre alternativ. Olsson
har redan fått gott om chanser att spela in sig som en given
spelare i startelvan, chanser som han inte har tagit.
Citera
2013-10-22, 01:28
Medlem
masturberas avatar
Hittade en jävligt välgjord video som nån klippt ihop om mötet med Portugal
http://www.youtube.com/watch?v=m5I5CtElqtQ

Hoppas att de blir många mål när vi spelar borta!
Citera
2013-10-22, 08:22
Medlem
Fler som tycker sig se att blodproppen gått hårt åt Elm? Tappat vikt?
Citera
2013-10-22, 08:23
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
Fler som tycker sig se att blodproppen gått hårt åt Elm? Tappat vikt?

Tycker alltid att han sett döende ut.
Citera
2013-10-22, 08:39
Medlem
zio86s avatar
Tycker Hamrén och kanske Zlatan borde göra allt för att övertala Mellberg att spela mot Portugal.
Citera
2013-10-22, 09:07
Medlem
Jag skall vara realistisk men skall Sverige vinna över Portugal måste Zlatan och Erik övertala Mellberg att ställa upp åtminstone mot Portugal. Förstår inte riktigt Mellberg som vägrar ställa upp! 2 play off matcher och ett VM som hägrar till sommaren ? Vilken avslutning på karriären det skulle bli..
Citera
2013-10-22, 09:12
Medlem
När det verkligen gäller är Sverige uselt, se mot Ukraina förra sommaren. Det här är skarpt läge och tempot kommer bli högt från start. Känns som Portugiserna kommer springa sönder det svenska urdåliga försvaret.
Citera
2013-10-22, 09:16
Medlem
Jag har det! Jag har lösningen!

Ring Brolin.
Citera
2013-10-22, 10:09
Medlem
ArneIIIs avatar
Ni Lagerbäck-hatare är medskyldiga till Sveriges försvarssituation. Alla vet att Sverige ska bygga laget bakifrån. Starkt försvarsspel, hålla sina positioner, starka på fasta situationer och ett rakt spel.

Sedan kommer smil-bögen Hamrén och alla aftonbladetläsare kommer i brallan när vi äntligen får en riktig swing-förbundskapten jämfört med Lagerbäck.

...ni är delvis medskyldiga genom att ha sänt era signalen om hur ni vill att Sverige ska spela!
Citera
2013-10-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xul
Mnja, Wernbloom känns lite för seg i steget för att kunna plocka Ronaldo. Risken är att han gör något dumt och åker ut, och då har vi verkligen problem. Snarare att vi försöker spela kompakt och väldigt koncentrerat, ungefär som de första få minuterna mot Tyskland. Eller som i början av andra halvlek mot Österrike (dock utan tokoffensiven kanske). Lyckas vi få ett ok resultat i Lissabon så kan vi kanske låta Portugiserna ta riskerna på Friends.

Tyskland? De är oerhört duktiga, men med det laget de haft de senaste åren tycker jag snarare att de inte lyckats prestera som de bör. Speciellt när de möter Italien exempelvis. Eller Spanien i VM senast.

Nu pratar jag historiskt sett.Men tyskarna har ju fortfarande bara torskat typ 2 vm-kvalmatcher fram till idag.
Citera
2013-10-22, 11:07
Medlem
Mellbergans avatar
http://youtu.be/kHt-Ws-Lo84?t=2m19s#aid=P98xpxtZxA4

Isak står
sjung hoppfaderallanlallanlej
Isak står,
sjung hoppfaderallanlej.
För så fort som Isak står, så rullar bollen in i mål;
Isak står!
Sjung hoppfaderallanlej.

Skämt åsido. Nej, men hoppas verkligen Isaksson gör en sådana kanonmatch han gjorde senast nu mot Österrike, och även i dem andra senaste svenska landskamperna han stått i mål. Han har verkligen blivit en otroligt viktigt kugge nu på senare år för det svenska landslaget. Underskattat som få.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-10-22 kl. 11:45.
Citera
2013-10-22, 11:47
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Precis, fokus bör ligga på offensiven, vi behöver mål i Lissabon. Tycker faktiskt hela svenska journalistkåren är ute och cyklar när de maler på om att allt fokus ska ligga på defensiven och att det är den vi måste stärka. Vi spelar inte en defensiv fotboll med Hamren, varför försöka ändra det till en sådan här viktig match? Satsar vi på att backa hem är risken stor att det slutar 2/3-0 till Portugal. Vi behöver mål på bortaplan, kör vi på chockoffensiv tror jag vi i värsta fall får se en Tysklandsinsats där portugiserna vinner mer 5-3, i bästa fall kan vi överraska dem och vinna. 5-3 förlust är fortfarande mycket bättre än 2-0 i vilket fall.
Ett drömresultat är ju givetvis vinst med 3-0. Men 2-2 är ett riktigt bra resultat att ta med sig för då räcker det med att vi gör ett mål hemma, då måste väl Portugal göra 4 (?) på oss?

e: någon som vad vad Wilhelmsson gör nu? Är han inte duglig i landslaget längre?
Senast redigerad av antonaugustsson 2013-10-22 kl. 11:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in