De är lite sorgligt att läsa Fannys gamla inlägg. Fanny har lagt ut en bild på en Victoria Secret modell och skrivit hur gärna hon önskar att hon var smalare och sexigare precis som modell tjejen. Undrar om hon fortfarande önskar att hon var sexig och smal?
Det är kanske därför hon numera slåss för sin rätt att föredra stora kukar. Mycket lättare att rata än att bli ratad.
Det är ju helt uppenbart att hennes vansinnesfeminism grundar sig på att hon inte är nöjd med det hon ser i spegeln. Därav att hon blir förbannad, inte på sig själv för att hon inte gör sitt bästa av sina mediokra förutsättningar utan för att hennes mediokra förutsättningar inte alltid räcker för att hålla hennes slappa självförtroendeballong över marken. Hon har oerhörda problem med att hantera kritik och tar minsta lilla ifrågasättande som en kränkning. Tänk då hur hon skulle reagera om någon ratade henne sexuellt eller känslomässigt. Det är en av grundskälen till att hon hatar män, för män är de som kan rata henne och såra henne. Kvinnor har hon inte samma känslomässiga band till, därför är kvinnors åsikter om henne inte riktigt lika mycket av öppna sår.
Det är lite lustigt att se att hon förespråkar det kommunistiska samhället med tanke på att hon och hennes fikus till pojkvän tillhör de första som skulle få sig ett nackskott i en kommunistisk arbetardiktatur. Hon är antisocial, arbetsskygg, konfliktsökande, människohatande och ovillig att inordna sig i sammanhang. Hon hade betraktats som ett direkt hot mot arbetarklassen, mot den kommunistiska makten och mot revolutionen. Hon är helt enkelt en knallkork och stolle som varken går att ha som allierad eller fiende. Hon hade inte levt veckan ut om kommunisterna hade kommit till makten. Att hon inte ens inser detta är både tragiskt men även lite roligt på samma gång.
Fannys framtid, finns den? Hur ser den ut? Tja, med tanke på hennes uppenbara psykiska problem och hennes brännande av alla broar inom synhåll så tror jag inte att självmord är en alldeles otänkbar avslutning. Hon är så arg så arg, så hatisk och så bitter och när hon genom sin lättkränkthet stött bort majoriteten av sina följare och påhejare så kommer hon att märka hur ensam hon är. Internet är fullklistrat med hennes namn och åsikter, ingen arbetsgivare i världen vill ta i henne med tång och när relationen med den judiske smilfinken faller ihop så kommer det att vara omöjligt att skaffa en ny relation av samma skäl som att arbetsgivarna kommer att ignorera hennes ansökningar. Då kommer depressionen smygande, den depression som jag är övertygad hon haft på besök tidigare. Jag är hundra på att hon haft kontakt med psykvården tidigare, att tankarna på självmord har funnits där till och från och att hon kanske till och med gjort halvhjärtade försök med tabletter i sin ungdom. När följarna är borta, pojkvännen gjort slut (eller blivit dumpad av Fanny eftersom det är lättare att rata än att bli ratad) och ensamheten och fattigdomen står i farstun så kommer ilskan och hopplösheten att vändas emot henne själv igen, som så många gånger tidigare. Självmord är mitt bet, jag anser att det är betydligt troligare än att hon mördar någon eller terroristbombar eller nånting sånt.
Det är lite lustigt att se att hon förespråkar det kommunistiska samhället med tanke på att hon och hennes fikus till pojkvän tillhör de första som skulle få sig ett nackskott i en kommunistisk arbetardiktatur. Hon är antisocial, arbetsskygg, konfliktsökande, människohatande och ovillig att inordna sig i sammanhang. Hon hade betraktats som ett direkt hot mot arbetarklassen, mot den kommunistiska makten och mot revolutionen. Hon är helt enkelt en knallkork och stolle som varken går att ha som allierad eller fiende. Hon hade inte levt veckan ut om kommunisterna hade kommit till makten. Att hon inte ens inser detta är både tragiskt men även lite roligt på samma gång.
.
Fannys tanke är nog att det är hon och gennes gelikar som leder den kommunistiska revolution som hon så innerligt hoppas på. Hon hoppas nog också att det är hon som sitter i arbetarpartiets ledning. Någon skall ju övervaka er andra så att ni verkligen bidrar till samhället .
Men annars håller jag med, ``systerskapet`` har verkligen lågt i tak så det går nog inte alltför lång tid innan Fanny blir obekväm och en börda för det kommunistiska samhället.
Jag visste för övrigt inte om jag skulle skratta eller gråta när jag var inne och tjuvkikade på Herr Gersons Instagram. Tror han på fullaste allvar att anledningen till att borgare är negativa till kommunism är för att ``vi inte vill köa för varor?
"Fannys framtid, finns den? Hur ser den ut? Tja, med tanke på hennes uppenbara psykiska problem och hennes brännande av alla broar inom synhåll så tror jag inte att självmord är en alldeles otänkbar avslutning"
Hon siktar nog precis som alla andra arga vita medelklasskvinnor på att bli proffstyckare i radio eller i tidning.
Jag har väldigt mycket problem med när människor diskuterar politik utifrån liknande utgångspunkter, alltså målar upp något slags drömscenario om hur det skulle kunna vara helt utan koppling till vekligheten.
När Fanny pratar om kommunism/kapitalism så är det inte mycket av kvalitet som kommer fram.
När hon pratar om feminism så bygger hon halmgubbar och attackerar sedan dem hejvilt, men i kapitalism/kommunism frågan så finns det ingenting. Inte ens ett försökt till substans.
När hon sedan skriver som ovan så inser man att det inte ens finns en koppling till hennes egen verklighet. Hon ser ett drömscenario framför sig, men har inte kunnandet eller kunskap eller intellekt att förstå vad hon pratar om. Hon vet inte vad fakta är. Hon bygger allt på en känsla. Hennes egen.
Självklart blir det pinsamt och skämskudden fram.
Att hennes feminist&kommunistvänner hejar på utan att inse hur djävla korkade de är, är faktiskt underhållande. Det är på en treårings nivå...faktiskt.
- Alla ska tjäna lika mycket och jobba efter sin förmåga.
- Men Fanny tror du Helmer vill jobba 10 timmar/dag och du noll timmar och att ni ska tjäna lika mycket?
- Ja.
- Om man vill vara författare i ett kommunist samhälle ska man få vara det.
- Men om alla vill det då?
- BLOCKAD.
Är det någon som ser världen i svart och vitt (utan någon gråskala överhuvudtaget) så är det ju Fanny. Det kan du ju inte förneka.
Jo, det kan jag förneka. Har du stöd för det?
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men om livet nu är komplicerat, hur kommer det sig då att du kan uttrycka dig i det format du gör? några tecken på twitter och annat kan ju knappast vara ämnade för att belysa det komplicerade.
Hur får du det att gå ihop, när du med ena handen kan håna, och med andra handen skriva som nu?
Många av dina och Fannys läsare känner en inte ringa sorg av det ni skriver, men du kan kanske förklara?
Problemen med att uttrycka sig i ett så kortfattat format som twitter upplever jag diskuteras regelbundet, och det finns många diskussioner som inte får plats där. Vad är det mer som behöver förklaras?
TrolletPlit: just det där extremt naiva, ogenomtänkta, sättet att tänka har jag sett hos andra debattörer. Och de har hört hemma på vänstersidan av den politiska skalan. I ett fall fick jag känslan av att personen i fråga hade lärt sig ett antal standardsvar utantill, och såg bara till att rabbla rätt svar när man frågade något.
Var är det kritiska tänkandet? Var är den egna tankeverksamheten?
Och detsamma gäller FÅ: hon verkar ha bildat sig åsikter om diverse ämnen, och propagerar starkt för dem, men när någon påpekar (eller ens antyder) för henne att hon har fel så får man inte en debatt om ämnet, utan något helt annat.
Jag har väldigt mycket problem med när människor diskuterar politik utifrån liknande utgångspunkter, alltså målar upp något slags drömscenario om hur det skulle kunna vara helt utan koppling till vekligheten.
När Fanny pratar om kommunism/kapitalism så är det inte mycket av kvalitet som kommer fram.
När hon pratar om feminism så bygger hon halmgubbar och attackerar sedan dem hejvilt, men i kapitalism/kommunism frågan så finns det ingenting. Inte ens ett försökt till substans.
När hon sedan skriver som ovan så inser man att det inte ens finns en koppling till hennes egen verklighet. Hon ser ett drömscenario framför sig, men har inte kunnandet eller kunskap eller intellekt att förstå vad hon pratar om. Hon vet inte vad fakta är. Hon bygger allt på en känsla. Hennes egen.
Självklart blir det pinsamt och skämskudden fram.
Att hennes feminist&kommunistvänner hejar på utan att inse hur djävla korkade de är, är faktiskt underhållande. Det är på en treårings nivå...faktiskt.
- Alla ska tjäna lika mycket och jobba efter sin förmåga.
- Men Fanny tror du Helmer vill jobba 10 timmar/dag och du noll timmar och att ni ska tjäna lika mycket?
- Ja.
- Om man vill vara författare i ett kommunist samhälle ska man få vara det.
- Men om alla vill det då?
- BLOCKAD.
Sa du halmgubbar? ;-)
Citat:
Ursprungligen postat av SarahPalin
Jag visste för övrigt inte om jag skulle skratta eller gråta när jag var inne och tjuvkikade på Herr Gersons Instagram. Tror han på fullaste allvar att anledningen till att borgare är negativa till kommunism är för att ``vi inte vill köa för varor?
Nej, det tror jag inte. Jag vill inte tro det iallafall. Ändå tas det alldeles för ofta upp som ett skäl av just borgare. Jag vill inte tro det, men sanningen sviker mig för ofta för att jag ska räkna bort det.
Har du stöd för motsatsen? Citat såsom " Detta gäller inte alla män...", "I vissa fall...", " det är komplicerat..." m.m.?
Nope, mannen = av naturen alltid ond, i sann rasbiolo... flåt genusvetenskaplig anda.
Då du uppenbarligen inte orkar läsa hennes blogg kommer här exempel från de senaste dagarna:
20.10.2013: "Allt i detta samhälle är ordnat efter kärnfamiljen som norm".
Allt? Verkligen allt? Saker såsom bögporr, dildos, djupfrysta tv-middagar för en person är alltså ordnat efter "kärnfamiljen som norm?"
18.10.2013 "Mäns beteende är många gånger absurt och hemskt"
Byt ut "mäns" mot "muslimers" och ta da, Jimmie Åkesson skulle tycka du gått över gränsen!
16.10.2013 "Hur illa jag än tycker om en kvinna så litar jag alltid på en historia om patriarkalt förtryck, hur mycket en kvinna än ljugit för mig innan så tar jag henne alltid på orden när hon berättar om det."
En favorit! Vad ska vi med rättssamhället till?!
Missförstå mig rätt. Jag finner detta hysteriskt kul och Fannys inlägg ger mig alltid ett gott skratt. Jag finner det dock inte lika kul att vissa tar det på allvar.
Nej, det tror jag inte. Jag vill inte tro det iallafall. Ändå tas det alldeles för ofta upp som ett skäl av just borgare. Jag vill inte tro det, men sanningen sviker mig för ofta för att jag ska räkna bort det.
"Med verkligheten som fiende" låter som en bra titel på dina och Fannys samlade tweets.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!