Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-06, 11:11
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
12kr..? Ja de verkar tro på det, men det kommer krävas ENORMA ökningar i marginaler och försäljning för att rättfärdiga dagens nivåer, och även om tekniken ser lovande ut så var förra årets tillväxt inte i närheten av att rättfärdiga P/E på över 60. Flockbeteende är ingenting att leka med, men här står vet jag inte om jag vill vara med.

Fast jag är grymt sugen på att köpa in mig och lägga en flytande stoploss... :P. Jag ska sova på saken..

Med tanken på hur mycket Arcam har fluktuerat senaste veckorna känner jag att en stabil 12kr UNDER KURSPRIS, lever jag gott med

Man ska inte stirra blint på PE Talet egentligen, det är väl det svenskar gör hela tiden men inte amerikanerna, därav togköpandet!
Citera
2013-02-06, 11:17
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yazaka
Med tanken på hur mycket Arcam har fluktuerat senaste veckorna känner jag att en stabil 12kr UNDER KURSPRIS, lever jag gott med

Man ska inte stirra blint på PE Talet egentligen, det är väl det svenskar gör hela tiden men inte amerikanerna, därav togköpandet!

Jag tycker nästan 12 kr under maxkurs är lite lite. Tror den kommer klippas utan att du vill det.
Jag köpte Arcam idag på skoj och har redan säkrat lite av vinsten, men jag har en stoploss/takeprofit på 25 kr under max.

P/E talet ska man inte stirra blint på, men man ska analysera fundamentala faktorer. Arcam har höga förväntningar att leva upp till och jag tror att förväntningarna börjar bli lite för höga, det är allt .
Citera
2013-02-06, 11:30
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
Jag tycker nästan 12 kr under maxkurs är lite lite. Tror den kommer klippas utan att du vill det.
Jag köpte Arcam idag på skoj och har redan säkrat lite av vinsten, men jag har en stoploss/takeprofit på 25 kr under max.

P/E talet ska man inte stirra blint på, men man ska analysera fundamentala faktorer. Arcam har höga förväntningar att leva upp till och jag tror att förväntningarna börjar bli lite för höga, det är allt .

Blir det sälja på 12 kr under köper jag bara in mig igen, så tänker jag, vill säkra tillgångarna så att säga. Har lagt larm också!
Jag la in en köporder på 247 kr imorse, tänkte att skiten kunde droppa ner dit (pendlade mellan 246-248), bam 15 minuter senare upp 10kr

O ja förväntningarna är skyhöga nu, men jag klagar inte
Citera
2013-02-06, 11:31
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yazaka
Blir det sälja på 12 kr under köper jag bara in mig igen, så tänker jag, vill säkra tillgångarna så att säga. Har lagt larm också!
Jag la in en köporder på 247 kr imorse, tänkte att skiten kunde droppa ner dit (pendlade mellan 246-248), bam 15 minuter senare upp 10kr

O ja förväntningarna är skyhöga nu, men jag klagar inte

Den är nere på 247 igen nu ifall du är intresserad :P.
Citera
2013-05-15, 19:36
  #17
Medlem
Den har gått upp rätt stadigt sista tiden. Blev lite sugen att hoppa på efter Agenda visade ett inslag för 4-5 veckor sedan, då låg den runt 260kr.
Citera
2013-05-15, 20:42
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8705
Den har gått upp rätt stadigt sista tiden. Blev lite sugen att hoppa på efter Agenda visade ett inslag för 4-5 veckor sedan, då låg den runt 260kr.

Äsch. Vem har sagt att det är för sent?
Citera
2013-07-19, 21:17
  #19
Medlem
Det ballar ur
Citera
2013-07-19, 21:36
  #20
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8705
Den har gått upp rätt stadigt sista tiden. Blev lite sugen att hoppa på efter Agenda visade ett inslag för 4-5 veckor sedan, då låg den runt 260kr.
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
Äsch. Vem har sagt att det är för sent?
Det jag nu är ruskigt nyfiken på är hurvida 8705 köpte in sig eller inte, med tanke på aktiens utveckling sen de där inläggen
Citera
2013-08-07, 20:22
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Det jag nu är ruskigt nyfiken på är hurvida 8705 köpte in sig eller inte, med tanke på aktiens utveckling sen de där inläggen

Jag är som de säger i Bröderna Lejonhjärta, "en fegis, en liten lort".

Var allt bra sugen på inköp men lät bli när den redan rusat. Sen har jag så gott som noll erfarenhet av aktiehandel sedan innan.
Citera
2013-09-06, 12:29
  #22
Medlem
Hoppas jag får svar här...

Senaste dagarna har det varit lite dipp i Arcam från 759 kr till idag 650 kronor.

Utlösande faktorn för raset verkar vara att styrelseordförande och medlem sålt aktier.

Sitter och funderar på om det är läge att gå in och plocka hem några procent eller om man ska avvakta. Fast då kan det vara för sent...
Citera
2013-09-06, 14:13
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starxgvs
Hoppas jag får svar här...

Senaste dagarna har det varit lite dipp i Arcam från 759 kr till idag 650 kronor.

Utlösande faktorn för raset verkar vara att styrelseordförande och medlem sålt aktier.

Sitter och funderar på om det är läge att gå in och plocka hem några procent eller om man ska avvakta. Fast då kan det vara för sent...

När man fått flera hundra procent så är det aldrig fel att ta hem en liten vinst, och det var precis det som insiders gjorde. Arcam är högt värderat och har mycket att leva upp till, på den nuvarande värderingen är det en stor risk. Det kan absolut fortsätta uppåt, men jag skulle säkra iallafall en del av vinsten.
Citera
2013-10-21, 20:21
  #24
Medlem
jhon bickles avatar
Aktie: Arcam

Helt otroligt att det inte finns någon aktiv tråd om denna. Det om något talar för att det här kommer bli nästa large-cap eller uppköpt för 10 ggr pengarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback