• 1
  • 2
2013-10-17, 23:36
Medlem
Hej!
Jo, allt började för två veckor sedan efter mitt gympass. Jag kollade mobilen (Iphone 5 ios 7) som varit inlåst i skåpet på gymmet. Somsagt kollar jag mobilen och jag får syn på att jag blivit uppringd av "inget uppringnings id" hmm skumt tänkte jag och försökte ringa tillbaka, vilket inte gick. Jag kollade runt och fann att mobilen kunde rimga upp sig själv på något konstigt vis. Right tänkte jag.
Hursomhällst satt jag med mobilen idag när jag blev uppringd. Jag kollade snabbt vem det var innan jag svarade, "inget uppringnimgs id" visst, bara min mobil som ringer sig tänkte jag och svarade för att av ren nyfikenhet veta vad som skulle hända. Jag fattade att jag satt i ett samtal och sa "hallå" även om det kändes dumt att sitta och snacka med sin mobil. Men efter att jag sagt hallå, hör jag en suck. Tydlig suck och jag blir helt stel. Sedan lyssnar jag utan att säga något. Då börjar jag höra andningar från andra sidan. Jag slår av min mic så jag inte ska kunna höras och andningarna fortsätter i några sekunder innan samtalet läggs på. Sammanlagt 48 sekunder.
Någon som vet vad jag kan ha blivit utsatt för? Är säker på att det inte kan vara busringning iochmed att det är ganska omöjligt att ringa utan sim (inget uppringnings id) och annars hade det ju stått dolt nummer istället.
Tack på förhand!
Citera
2013-10-17, 23:41
Medlem
Fan va läskigt! Trodde det först va sånt där bedrägeri, men det här har jag aldrig hört talas om! Låter som en början på en film.
Citera
2013-10-17, 23:51
Medlem
Esset45s avatar
Tror det kan vara ios7 nya namn istället för "dolt nummer". Stod samma på min när vårdcentralen ringde nämligen och de ringer ju så.
Citera
2013-10-17, 23:58
Medlem
Jo så är det upptäckte jag nu när jag bad min syster att ringa mig dolt, men fortfarande mystiskt
Med denna person som andades i miccen
Citera
2013-10-18, 00:00
Medlem
Esset45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsson
Jo så är det upptäckte jag nu när jag bad min syster att ringa mig dolt, men fortfarande mystiskt
Med denna person som andades i miccen

Var väl en försäljare av nåt slag. Hör den dig inte kan du inte be denne sluta andas
Citera
2013-10-18, 01:11
Medlem
modskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esset45
Tror det kan vara ios7 nya namn istället för "dolt nummer". Stod samma på min när vårdcentralen ringde nämligen och de ringer ju så.

Yes det står så när det är ett dolt nummer som ringer.
Citera
2013-10-18, 01:23
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modski
Yes det står så när det är ett dolt nummer som ringer.

Det var faktiskt det dummaste. Varför ändra på något som fungerat i decennier tidigare till något så ickebeskrivande som "inget uppringnings-ID"?
Citera
2013-10-18, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det var faktiskt det dummaste. Varför ändra på något som fungerat i decennier tidigare till något så ickebeskrivande som "inget uppringnings-ID"?

Precis! Det är ju helt vilseledande när man plötsligt ändrar något sådant. Antar att det var apples försök att gå om samsung med något nytt. Men antar att det var en busringning annars. En telefonförsäljare tror jag knappast det kan vara iochmed att jag sa hallå i början.

Och tack för hjälpen alla
Citera
2013-10-29, 23:29
Medlem
f0cuss avatar
"Inget uppringnings id" ringde mig för två dagar sedan och det var Radiotjänst.
Citera
2013-10-30, 00:47
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
"Inget uppringnings id" ringde mig för två dagar sedan och det var Radiotjänst.

Rånartjänst använder sig av privat/Dolt nummer för att folk ska svara när de ringer.
De förstår nog att de flesta skulle skitit högaktningsfullt i att svara annars :P
Citera
2013-10-31, 20:11
Medlem
ace_secs avatar
Även polis/åklagare använder sig av "inget uppringning-id". Vanligt hos myndigheter.
Citera
2013-11-14, 14:12
Medlem
Lecros avatar
Jo det händer mig också då och då, orkar inte ens svara. Svarar aldrig på dolda nummer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in