Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-08-01, 03:59
  #25
Medlem
GiebatNr1s avatar
Någon som vet om det fortfarande går att komma ner i dessa ''tunnlar''?
Jag bor nämnligen vid Restad Gård ungefär och har funderat på att dra dit med en kompis.
Hur vi ska gå till väga för att komma ner vet jag dock inte.
Och sen vill man ju inte åka fast heller..
Känner inte till området direkt så..
Citera
2012-08-08, 02:59
  #26
Medlem
Jag bor också runt där. Och vill ner. Men jag har inte uppfattat vilket fönster det talas om i tidigare inlägg..
Citera
2012-11-05, 21:11
  #27
Avstängd
Hörde att Villa Herne nu mer anordnar "spök" vandringar nere i de gamla kulverterna på Restad Gård. Så vill man kan man ju komma ner där utan risk att åka fast
Citera
2013-04-06, 17:23
  #28
Medlem
en lägeskoll såhär 2013 då jag och en vän tänkte kika ner under restad!

kan man fortfarande ta sig dit? var är ingången? förstår inte riktigt!
Citera
2013-04-10, 19:04
  #29
Medlem
Vill också ner i gångarna och in i husen, någon som vet om man fortfarande kan komma in?
Citera
2013-05-24, 20:43
  #30
Medlem
Finna det inget annat än kulvertarna kvar från tiden då det var ett mentalsjukhus?
Citera
2013-10-07, 14:45
  #31
Medlem
Finns det fortfarande något lätt sätt att komma ner samt upp på fortfarande?
__________________
Senast redigerad av WalterWolf 2013-10-07 kl. 14:56.
Citera
2013-10-15, 20:33
  #32
Medlem
Är där och jobbar just nu. Känns som en jävligt dum ide att försöka ta sig in där nu då det håller på att bli en flyktingförläggning av alltihopa. Ett hus är redan i bruk och 2-3 till inom de närmsta veckorna.
Knappt någonting står tomt eller övergivet just nu.


Går väl någon kilometer med kulvertar under byggnader + trånga gångar för fjärrvärme, vatten mm. Men som sagt byggnaderna är i bruk och vi snackar inbrott och allmänt åtal nu.
Citera
2013-10-16, 07:53
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Är där och jobbar just nu. Känns som en jävligt dum ide att försöka ta sig in där nu då det håller på att bli en flyktingförläggning av alltihopa. Ett hus är redan i bruk och 2-3 till inom de närmsta veckorna.
Knappt någonting står tomt eller övergivet just nu.


Går väl någon kilometer med kulvertar under byggnader + trånga gångar för fjärrvärme, vatten mm. Men som sagt byggnaderna är i bruk och vi snackar inbrott och allmänt åtal nu.
Och en flyktingförläggning brukar också innebära fler väktare och mer låsta dörrar.
Detta med all rätt.
Skulle inte ens önska min värste oväns barn att gå vilse i dessa gångar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback