Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Känns som att dagarna där man kan hoppas på att stå emot till ett 0-0-resultat genom en parkerad buss känns lite smått över. Alltså till och med Gefle satsar ju lite offensivt ibland.

Det handlar inte nödvändigtvis om att parkera en buss. Det handlar om att ha en defensiv balans mot svåra motståndare. Och det är konstigt hur den absoluta majoriteten ser det som självklart att vi måste såra Tyskland genom löpningar och snabbhet. Faktum är att en uppställning som jag föreslår kommer ha en defensiv balans, men kanske framförallt kunna skapa etablerade anfall. Jag ser inget som helst syfte att spela på kontring med så svaga spelare som Kaca och Hysen.
Förmodligen kommer Sverige, oavsett uppställning bli tillbakatryckta, och då måste man förfan ha en en tydlig defensiv balans. Nu ställer Mr. Shining istället upp med en ultraoffensiv elva som ändå kommer tvingas försvara. Det är en sådan ofattbar tankevurpa. [B
]Sverige kommer inte kunna ta tag i spelet mot ett så starkt Tyskland. Och då är startelvan horribel. Det handlar alltså inte om vad för matchbild scarfen vill få, utan vad som sannolikt kommer ske, samt vad han gör för att skapa den matchbilden han vill ha.[/b] Jag menar, får han inte Sverige att vara minst lika bra spelmässigt som Tyskland, så blir det platt fall. Förmodligen vill han ha någon outgrundlig mix av offensiva spelare och ett ganska lågt lag. Det är ologiskt, och okunnigt. Fotboll fungerar inte så. Och om han nu vill ha en offensiv matchbild för Sverige, varför spelar han då med två puckon till bollspelare i Kaca och Hysen. Han mixtrar om allt. Vill i det här fallet ha en offensiv matchbild, fast väljer att spela två kontringsspelare.
Ingenting är logiskt med Hamrén, och han gör konstant taktiska juniormisstag. Det är fan pinsamt att vi har han som FK.