2013-10-15, 14:57
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Kanske känns Bengtsson hetare än Johansson?
Precis vad jag menar, tycker han nu...eller vill han bara testa? Det är inte helt oviktigt att bli seedad o efter denna match har vi de 2 viktigaste matcherna på länge. Generationsskifte på gång o vi behöver ta oss till VM då det åtminstone finns några med mästerskapsrutin kvar i laget. Jag bara saknar lite mer strategiskt tänk kring truppen o de som står strax utanför.

Återigen, har han tänkt att Bengtsson är den som ska starta i Play off matcherna om Lustig inte kan medverka? Om inte så ska han inte vara på planen och om det nu är så undrar man om han kom på det igår eftersom A puckelrygg Johansson har fått speltid i landslaget.
Senast redigerad av Pancev 2013-10-15 kl. 15:02.
Citera
2013-10-15, 14:57
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Ja, nästan.

Det finns scenario där vi klarar oss till första gruppen ändå, men då krävs det mycket sjuka grejer.

Innebär vinst eller oavgjort någon garanti att hamna i den bättre?
Citera
2013-10-15, 15:01
Medlem
Är det någon som har en vettig förklaring till varför Hamrén väljer att bara spela med två stycken centrala mittfältare? Visserligen så innebär det att Zlatan kan servera sina mackor till Elmander men hur ofta ser man att Elmander tar en bra och effektiv löpning? Det är sällan.

Han behöver inte spela med en annan anfallare. All spelskicklighet kan han använda till att servera övriga spelare, främst yttrarna.

Det hade varit intressant att se honom som ensam anfallare, med tre centrala mittfältare bakom honom. Det bör åtminstone innebära att de lyckas stänga igen mitten. Jag överdriver inte men nästan varje lag som Sverige spelar emot kan bara springa rätt igenom mittfältet. Det är på tok för enkelt.

Jag hade gärna sett hela laget parkera bussen idag och gå för en poäng. Men men...

Förresten, ska Elm och Källström stänga igen mittfältet mot Tyskland?
Senast redigerad av dickpUmp 2013-10-15 kl. 15:03.
Citera
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Någon som har bra koll på hur vi ligger till inför play off-seedningen? Innebär förlust att det blir den sämre gruppen vi hamnar i? Att de fyra högst rankade möter de fyra lägst rankade har jag förstått. Någon vänlig, pedagogiskt sinnad person får gärna fylla på för att bringa lite klarhet.

Förlust för Sverige och det blir med 99,99& säkerhet den sämre gruppen.

Vid oavgjort för Sverige finns det två möjligheter att vi ändå hamnar i den sämre gruppen.

1. England tappar poäng mot Polen och Ukraina tar förstaplatsen. England Seedas före Sverige.

2. Island förlorar och Slovenien vinner. Slovenien rankas exakt lika som Sverige.
Citera
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Innebär vinst eller oavgjort någon garanti att hamna i den bättre?
Ingen garanti, det beror på vilka lag som blir tvåa i de olika grupperna. Men det är ganska troligt att Sverige blir seedat om vi spelar oavgjort.

EDIT: Slovenien kan inte gå förbi Sverige om vi spelar oavgjort, vi har bättre decimaler. Det är väl bara om England eller Spanien blir tvåa som vi kan missa seedning vid oavgjort.
Citera
2013-10-15, 15:03
Medlem
okok1s avatar
Brukar Tyskland vara sega med att släppa elvan?
Citera
2013-10-15, 15:09
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Är det någon som har en vettig förklaring till varför Hamrén väljer att bara spela med två stycken centrala mittfältare?

Tycker också att det är helt sjukt. Vi kommer bli uppätna.
Citera
2013-10-15, 15:15
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Känns som att dagarna där man kan hoppas på att stå emot till ett 0-0-resultat genom en parkerad buss känns lite smått över. Alltså till och med Gefle satsar ju lite offensivt ibland.

Det handlar inte nödvändigtvis om att parkera en buss. Det handlar om att ha en defensiv balans mot svåra motståndare. Och det är konstigt hur den absoluta majoriteten ser det som självklart att vi måste såra Tyskland genom löpningar och snabbhet. Faktum är att en uppställning som jag föreslår kommer ha en defensiv balans, men kanske framförallt kunna skapa etablerade anfall. Jag ser inget som helst syfte att spela på kontring med så svaga spelare som Kaca och Hysen.

Förmodligen kommer Sverige, oavsett uppställning bli tillbakatryckta, och då måste man förfan ha en en tydlig defensiv balans. Nu ställer Mr. Shining istället upp med en ultraoffensiv elva som ändå kommer tvingas försvara. Det är en sådan ofattbar tankevurpa. [B]Sverige kommer inte kunna ta tag i spelet mot ett så starkt Tyskland. Och då är startelvan horribel. Det handlar alltså inte om vad för matchbild scarfen vill få, utan vad som sannolikt kommer ske, samt vad han gör för att skapa den matchbilden han vill ha.[/b] Jag menar, får han inte Sverige att vara minst lika bra spelmässigt som Tyskland, så blir det platt fall. Förmodligen vill han ha någon outgrundlig mix av offensiva spelare och ett ganska lågt lag. Det är ologiskt, och okunnigt. Fotboll fungerar inte så. Och om han nu vill ha en offensiv matchbild för Sverige, varför spelar han då med två puckon till bollspelare i Kaca och Hysen. Han mixtrar om allt. Vill i det här fallet ha en offensiv matchbild, fast väljer att spela två kontringsspelare.

Ingenting är logiskt med Hamrén, och han gör konstant taktiska juniormisstag. Det är fan pinsamt att vi har han som FK.
Citera
2013-10-15, 15:18
Medlem
Aigiss avatar
Det var visst redan svarat på, dumma mig...
Citera
2013-10-15, 15:19
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Är det inte så att vi nästan måste vinna för att ta oss till första seedningsgruppen?

Nej, i de absolut flesta scenarii gör det faktiskt ingen skillnad mellan om Sverige vinner eller inte.
Citera
2013-10-15, 15:31
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Brukar Tyskland vara sega med att släppa elvan?

Tyskland: Neuer - Lahm, Mertesacker, J. Boateng, Jansen - Schweinsteiger, T. Kroos - T. Müller, Özil, M. Götze - M. Kruse

Detta blir inte lätt!
Citera
2013-10-15, 15:42
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tyskland: Neuer - Lahm, Mertesacker, J. Boateng, Jansen - Schweinsteiger, T. Kroos - T. Müller, Özil, M. Götze - M. Kruse

Detta blir inte lätt!

Aj aj... Man hade kanske ändå hoppats på att de skulle vila lite folk, men icke sa nicke..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in