Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
I min fotbollsfilosofi så är behovet av djupledshot starkt ifrågasatt. Iaf behöver man inte ha snabba spelare för det. Wernblom och Seb kan gå iväg, likaså Toivonen. Risken är alldeles uppenbar att Kaca kommer tappa bollen över dussintalet gånger pga bristande spelintelligens och spelskicklighet, och att Hysen kommer springa tomt med 5 bollberöringar på hela matchen. Toivonen är inte bra nog för att skärma av deras hämtande mittfältare, och kombon Kongo-Elm har sällan slagit väl ut. Och jag skulle röka hasch för att spela Bengtsson framför Granen eller Johansson på en högerbacksplats. En fullkomligt bisarr laguttagning.
Jag håller väl i princip med, har som sagt sett mitt, inför säsongen nedflyttningstippade, Mjällby spela storartad fotboll utan utpräglat djupledshot. Alltså i stort sett det läget som Sverige står inför mot Tyskland.
Dock så är det som krävs ett jävla jobb och ett helvetes lagspel av alla på plan och hur fixar dagens Sverige det? Dagens Sveriges spelidé som helt går ut på att spela bollen till Messias och sen löser sig allt. Som sagt så är jag ytterst tveksam, och det tycker jag nog att du också borde vara.