2013-10-15, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vill Hamrén förlora med 4-0, eller vad är det frågan om??? Jag hade spelat Granqvist på högerbacken, Svensson och Kongo centralt med Wernblom framför. På kanterna Elm och Seb, med Toivonen på topp. Det hade varit väldigt fint balanserat, men med många bra fötter så man även kan hålla i bollen.
Inte många löpningar i det laget inte.
Citera
2013-10-15, 14:30
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Frågan är hur Ola passar som spets? Och skulle Granen hänga med en Müller på kanten t.ex? Annars så förstår jag dig och tycker din elva ser intressant ut.

Ola kommer iaf kunna hålla fast bollen där uppe på en bra dag. Jag är väldigt säker på att Hysen mest kommer springa tomt. Granqvist kan iaf spela försvarsspel och är högerfotad. Bengtsson är offensivt lagd och vänsterfotad. Det kan bara gå illa.

Jag tror inte man ska vara ute efter snabbhet en sån här match. Vi behöver snarare kloka, defensivt skickliga spelare som även kan hålla ihop som en enhet och konstant stå rätt. Därav tycker jag Granen är ett bättre alternativ.
Citera
2013-10-15, 14:31
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Inte många löpningar i det laget inte.

Och det behövs varför?
Citera
2013-10-15, 14:32
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Kanske känns Bengtsson hetare än Johansson?

Precis. Det ingår i en tränares uppgifter att kunna bedöma vet som är hetast för tillfället och kan prestera bäst för just den dagen.
Citera
2013-10-15, 14:33
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Vill Hamrén förlora med 4-0, eller vad är det frågan om??? Jag hade spelat Granqvist på högerbacken, Svensson och Kongo centralt med Wernblom framför. På kanterna Elm och Seb, med Toivonen på topp. Det hade varit väldigt fint balanserat, men med många bra fötter så man även kan hålla i bollen.
Ett lag med ett enda djupledshot, och det hotet befinner sig på vänsterbacken? Mot Tyskland? Känns väldigt tveksamt... Även om jag vet att det är möjligt att spela på det viset (mitt Mjällby har i stort sett gjort det i allsvenskan i år) så är det extremt svårt och det kräver väldigt mycket av lagspelet. Ett lagspel som har varit i princip obefintligt sen mr. Shining tog över taktpinnen..
Citera
2013-10-15, 14:35
Medlem
anteri17s avatar
Jag hade börjat få upp hoppet för Hamrén efter en fin höst med bra resultat och någon form av taktisk duglighet. Nu river han allt han har byggt upp i och med en laguttagning och en förmodad, alldeles för offensiv, matchplan. Oavsett om vi når VM eller inte så är han en oduglig tränare.

Experter som starkt har/är ifrågasättande av Hamrén som FK har ju växt explosionsartat. Lundh, Laul, Åslund, Niva, Bank. Säkert någon till. Så var det inte under Lagerbäck, förutom när det gick dåligt. Fatta hur usel Hamrén är när han har så många emot sig av experteliten fast det går resultatmässigt klart godkänt. Detta bra Sverige vi har sett är inte vår tränares gärning.
Citera
2013-10-15, 14:40
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ett lag med ett enda djupledshot, och det hotet befinner sig på vänsterbacken? Mot Tyskland? Känns väldigt tveksamt... Även om jag vet att det är möjligt att spela på det viset (mitt Mjällby har i stort sett gjort det i allsvenskan i år) så är det extremt svårt och det kräver väldigt mycket av lagspelet. Ett lagspel som har varit i princip obefintligt sen mr. Shining tog över taktpinnen..

I min fotbollsfilosofi så är behovet av djupledshot starkt ifrågasatt. Iaf behöver man inte ha snabba spelare för det. Wernblom och Seb kan gå iväg, likaså Toivonen. Risken är alldeles uppenbar att Kaca kommer tappa bollen över dussintalet gånger pga bristande spelintelligens och spelskicklighet, och att Hysen kommer springa tomt med 5 bollberöringar på hela matchen. Toivonen är inte bra nog för att skärma av deras hämtande mittfältare, och kombon Kongo-Elm har sällan slagit väl ut. Och jag skulle röka hasch för att spela Bengtsson framför Granen eller Johansson på en högerbacksplats. En fullkomligt bisarr laguttagning.
Citera
2013-10-15, 14:47
Medlem
bananjukkas avatar
Någon som har bra koll på hur vi ligger till inför play off-seedningen? Innebär förlust att det blir den sämre gruppen vi hamnar i? Att de fyra högst rankade möter de fyra lägst rankade har jag förstått. Någon vänlig, pedagogiskt sinnad person får gärna fylla på för att bringa lite klarhet.
Citera
2013-10-15, 14:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
I min fotbollsfilosofi så är behovet av djupledshot starkt ifrågasatt. Iaf behöver man inte ha snabba spelare för det. Wernblom och Seb kan gå iväg, likaså Toivonen. Risken är alldeles uppenbar att Kaca kommer tappa bollen över dussintalet gånger pga bristande spelintelligens och spelskicklighet, och att Hysen kommer springa tomt med 5 bollberöringar på hela matchen. Toivonen är inte bra nog för att skärma av deras hämtande mittfältare, och kombon Kongo-Elm har sällan slagit väl ut. Och jag skulle röka hasch för att spela Bengtsson framför Granen eller Johansson på en högerbacksplats. En fullkomligt bisarr laguttagning.
Jag håller väl i princip med, har som sagt sett mitt, inför säsongen nedflyttningstippade, Mjällby spela storartad fotboll utan utpräglat djupledshot. Alltså i stort sett det läget som Sverige står inför mot Tyskland.

Dock så är det som krävs ett jävla jobb och ett helvetes lagspel av alla på plan och hur fixar dagens Sverige det? Dagens Sveriges spelidé som helt går ut på att spela bollen till Messias och sen löser sig allt. Som sagt så är jag ytterst tveksam, och det tycker jag nog att du också borde vara.
Citera
2013-10-15, 14:50
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag håller väl i princip med, har som sagt sett mitt, inför säsongen nedflyttningstippade, Mjällby spela storartad fotboll utan utpräglat djupledshot. Alltså i stort sett det läget som Sverige står inför mot Tyskland.

Dock så är det som krävs ett jävla jobb och ett helvetes lagspel av alla på plan och hur fixar dagens Sverige det? Dagens Sveriges spelidé som helt går ut på att spela bollen till Messias och sen löser sig allt. Som sagt så är jag ytterst tveksam, och det tycker jag nog att du också borde vara.

Min elva skulle ju med all förmodan piskas ändå, men sannolikheten för både poäng och ett bättre resultat är jag säker på skulle vara högre.
Citera
2013-10-15, 14:53
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Någon som har bra koll på hur vi ligger till inför play off-seedningen? Innebär förlust att det blir den sämre gruppen vi hamnar i? Att de fyra högst rankade möter de fyra lägst rankade har jag förstått. Någon vänlig, pedagogiskt sinnad person får gärna fylla på för att bringa lite klarhet.

Ja, nästan.

Det finns scenario där vi klarar oss till första gruppen ändå, men då krävs det mycket sjuka grejer.
Citera
2013-10-15, 14:53
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Min elva skulle ju med all förmodan piskas ändå, men sannolikheten för både poäng och ett bättre resultat är jag säker på skulle vara högre.
Känns som att dagarna där man kan hoppas på att stå emot till ett 0-0-resultat genom en parkerad buss känns lite smått över. Alltså till och med Gefle satsar ju lite offensivt ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in