2013-10-10, 10:33
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Det är iof sant att Hitler var både kreativ och duglig i allmänhet [...]

Detta är dock inte en fråga om vad man tror att Hitler skulle ha gjort utan en fråga om vilka bevis som finns på att Hitler eller någon annan varit ansvariga för det som i vanligt tal betecknas som holohoaxen. Några sådana lyser beklämmande nog med sin frånvaro....
Att ni tjatar och idisslar om att bevisen lyser med sin frånvaro har knappast med verkligheten att göra. Det är bara bevis som ni "revisionist"wannabes eventuellt och mot all förmodan ens skulle kunna tänka er att godta (alltså inga) som "lyser med sin frånvaro".

Edit:
Vilket torde bevisas med:
Citat:
Därför att det endast finns ytterst tvivelaktiga bevis för att det politiskt korrekta historieskrivningen verkligen är sann. [...]

[fetning av mig, d00rkey]
Benämningen "ytterst tvivelaktiga" är en subjektiv åsikt. Benämningen "bevis" är ett faktum!
Senast redigerad av d00rkey 2013-10-10 kl. 10:38.
2013-10-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Att ni tjatar och idisslar om att bevisen lyser med sin frånvaro har knappast med verkligheten att göra. Det är bara bevis som ni "revisionist"wannabes eventuellt och mot all förmodan ens skulle kunna tänka er att godta (alltså inga) som "lyser med sin frånvaro".

Så tråden är full med bevis i enlighet med trådstartaren felias önskan:

Citat:
För att hålla nivån över ankelhöjd ska du som är troende kunna visa på något som kan verifieras vetenskapligt och om vittnen åberopas så skall dessa ha korsförhörts med understödjande av teknisk bevisning.
(felias fetning)

Alldeles nyss i tråden:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Problemet är väl snarare att bevisen inte finns för det du påstår ?

Om man letar efter ett enda enstaka tungt bevis för Förintelsen så missar man att det inte behövs eftersom den totala mängden bevis som finns talar i en riktning snarare än en annan. Och det är just denna överväldigande bevisning, snarare än ett enda smoking gun-bevis, som gör att åtminstone jag tror att det som hände verkligen hände.
https://www.flashback.org/sp45535450

Bara the smoking gun-beviset "lyser med sin frånvaro"...

För fem år sen, i Bevis-tråden:

Citat:
Jag brukar själv kalla det en "smoking gun" - det ultimata och slutgiltiga beviset (med stort B) som inte ens "revisionister" skulle behöva tvivla på, fast de allt skulle försöka så gott de kan.

Men det största problemet hos alla "revisionister" och förintelseförnekare är ju att de inte ser skogen för att det står ett förbenat träd i vägen!
https://www.flashback.org/sp13082222

För SEX år sen, i nämnda tråd:

Citat:
Håller denna lilla "evighetsdebatt" på att urarta? En aning?
Well. Otaliga (?) bevis har ju redan presenterats, men som jag skrivit tidigare så finns det nog ingen smoking gun.
https://www.flashback.org/sp6305195

Alldeles nyss i en annan tråd:

Citat:
Alltså:
Vad jag ville komma fram till, och som jag anser vara av stor vikt, är att man inte bara kan plocka de mycket fåtaliga russinen ur kakan bara för att de smakar godast.
https://www.flashback.org/sp45614161

Att efterlysa ett smoking-gun-bevis är att leta russin, och inte se skogen för ett förbenat träd som står i vägen...

OK. Sök forumet efter smoking gun + d00rkey - åsså en spoiler om det inte skulle smaka med så många russin:

Hur orkar d00rkey?

Citat:
Att "orka" debattera är för min del egentligen inte med någon förhoppning om att exempelvis omvända någon hard-headed revisionist! Att det ska hända kan man få vänta länge på, skulle jag tro. Men att försöka presentera de starkaste och mest övertygande argumenten kan (förhoppningsvis) få en och annanskeptiker (?) att tänka till ett varv extra i alla fall.
Det är min förhoppning!
https://www.flashback.org/showpost.php?p=5674464&postcount=555

Har han presenterat de starkaste och mest övertygande argumenten här i tråden? Vad har t ex Zigga ovan missat? Hur ska hen bli överväldigad?

Citat:
Benämningen "bevis" är ett faktum!

Belys de närvarande med fakta som är värda benämningen!!!
2013-10-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Så du tror alltså hellre på den gigantiska konspirationen där miljontals människor går ihop och ljuger fram och fabricerar en historisk händelse.
Grattis!

/VV

Är det nu "miljoner" offer som genom ett mirakel har överlevt och kan vittna om gaskamrarna? Senast i inlägg #3413 för bara ett par sidor sedan menade ju Herkulesbig att ingen såg dem och överlevde . . .

Som den intelligente och sällsynt ärlige juden Norman Finkelstein så nyktert har konstaterat, det går verkligen inflation i "Förintelseöverlevare":

http://www.serendipity.li/more/finkel1.html
Citat:
The term "Holocaust survivor" originally designated those who suffered the unique trauma of the Jewish ghettos, concentration camps and slave labour camps, often in sequence. The figure for these Holocaust survivors at war's end is generally put at some 100,000. The number of living survivors cannot be more than a quarter of this figure now. Because enduring the camps became a crown of martyrdom, many Jews who spent the war elsewhere represented themselves as camp survivors. Another strong motive behind this misrepresentation, however, was material. The postwar German government provided compensation to Jews who had been in ghettos or camps. Many Jews fabricated their pasts to meet this eligibility requirement. "If everyone who claims to be a survivor actually is one," my mother used to exclaim, "who did Hitler kill?"

Even within the Holocaust industry, Deborah Lipstadt, for example, wryly observes that Holocaust survivors frequently maintain they were personally examined by Josef Mengele at Auschwitz. Because survivors are now revered as secular saints, one doesn't dare question them. Preposterous statements pass without comment. [ . . . ]

In recent years, "Holocaust survivor" has been redefined to designate not only those who endured but also those who managed to evade the Nazis. One contributor to a Holocaust website maintained that, although he spent the war in Tel Aviv, he was a Holocaust survivor because his grandmother died in Auschwitz. According to Israel Gutman, a former inmate of Auschwitz, director of Yad Vashem and a Holocaust lecturer at Hebrew University, "it's not that important" whether Binjamin Wilkomirski's [now discredited "autobiographical" account of childhood in the camps], Fragments, is a fraud. "Wilkomirski has written a story which he has experienced deeply; that's for sure... He is not a fake. He is someone who lives this story very deeply in his soul." So it doesn't matter whether he spent the war in a concentration camp or a Swiss chalet; Wilkomirski is a Holocaust survivor because "his pain is authentic."

The Israeli prime minister's office recently put the number of "living Holocaust survivors" at nearly a million. The main motive behind this inflationary revision is again not hard to find. It is difficult to press massive new claims for reparations if only a handful of Holocaust survivors are still alive.
2013-10-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansund
Sen kan jag bara skratta åt era patetiska försök att försvara nazismen, gissar att ni inte var födda på 30-talet. Här sitter ni i Sverige och försöker försvara något som jag är säker på att majoriteten av tyskarna tar avstånd från. De har gått vidare för länge sedan.

Nej, det är tvärtom "gå vidare" som Tyskland (och mänskligheten) aldrig har fått göra. Det går, som Tinnitus helt riktigt påpekar i inlägg #3355, knappt en dag utan att vi hör talas om "de onda nazisterna" och "Förintelsen". (Här i Sverige fick vi ju till exempel genast höra att vi är "onda nazister" på väg att utrota de stackars zigenarna när det härom veckan visade sig att polisen i Skåne hade utrett familjeförhållandena för ett antal av dem i en av sina långsiktiga spaningar.) Detta är dock inte eventuella ännu levande, övervintrade NS-lojalisters eller sentida "nynazisters" förtjänst, utan helt andra krafters. Vissa intressen har mycket att vinna på att upprätthålla bilden av "nazisterna" som skräckobjekt och Adolf Hitler som vår tids sekulära Satansgestalt.

Oavsett politiska frågor är det ju i vilket fall annars alltid av intresse att historien återberättas så korrekt som möjligt, eller hur? Gustav Vasa är till exempel död och begraven sedan ganska många år, men likväl är det väl inte mer än rätt att tycka att det inte skall spridas lögner om honom i onödan? Till exempel att han skulle ha slagit ihjäl sin första fru, ett illvilligt rykte som troligen kom sig ur hans fienders propaganda, men som dock har kunnat avlivas i modern tid tack vare den forensiska vetenskapen:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Katarina_av_Sachsen-Lauenburg
Citat:
Enligt samtida rykten, spridda av Gustavs fiender i det danska inbördeskriget, skulle han ha medverkat till hennes död genom att slå henne i huvudet med en yxhammare, något som användes som ett slags promenadkäpp av dåtidens adel. Undersökningar av Katarinas kranium och ben har inte påvisat några skador som skulle kunna kopplas till en sådan händelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är helt fritt att ha vilken uppfattning om förintelsen som helst, men man får inte offentligt förneka den. Det är en jäkla skillnad.

Så bra, då kan vi ju konstatera att Tinnitus anser att åsiktsfrihet rådde i NS-Tyskland. Även där fick man nämligen ha vilken politisk uppfattning man ville, det var bara om man "offentligt" förnekade NS-ideologin som det eventuellt kunde bli krångel och rättsligt efterspel. (Ofta fick man då dessutom ett kortare frihetsstraff än vad "förnekare av Förintelsen" kan råka ut för i dagens underbara, demokratiska Tyskland . . . )
2013-10-10, 19:54
Medlem
Citat:

Istället för att komma med dina vanliga meningslösa tirader så kunde man ju tycka att du istället skulle kunna plocka fram de där bevisen som du menar finns och som effektivast skulle motbevisa mig men det gör du inte, undrar varför?

Citat:
Edit:
Vilket torde bevisas med:

Jag har aldrig förnekat att ni försökt ta fram saker som ni menar är bevis men det är ju inte samma sak som att jag ska behöva acceptera dylikt trams om gaskammare som ingen någonsin hittat, döda som det inte finns några spår efter och påståenden som är omöjliga att förena med verkligheten.

Citat:
Benämningen "ytterst tvivelaktiga" är en subjektiv åsikt. Benämningen "bevis" är ett faktum!

Allting är subjektivt om man så vill, men om du vill tro på människor som överlevde gaskammaren genom att andas genom nyckelhålet så får du gärna göra det för min del.
Allting är subjektivt. Det gör mig ganska lite om du tror
2013-10-10, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menschenkind
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är helt fritt att ha vilken uppfattning om förintelsen som helst, men man får inte offentligt förneka den. Det är en jäkla skillnad.

Så bra, då kan vi ju konstatera att Tinnitus anser att åsiktsfrihet rådde i NS-Tyskland. Även där fick man nämligen ha vilken politisk uppfattning man ville, det var bara om man "offentligt" förnekade NS-ideologin som det eventuellt kunde bli krångel och rättsligt efterspel. (Ofta fick man då dessutom ett kortare frihetsstraff än vad "förnekare av Förintelsen" kan råka ut för i dagens underbara, demokratiska Tyskland . . . )

Åsiktsfriheten är kanske ett begrepp ā la det som historievetenskapligt och definitionsmässigt brukar kallas Förintelsen?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
[...]
Skulle de enormt många vittnesmålen om Gud duga som fakta om guds existens, tycker du? [...]
Vad är det för en andefattig jämförelse??
Kan du presentera någonting (utöver "vittnesmål") som på något sätt styrker Guds existens? Jag menar alltså något mera konkret, så att säga, för i fallet med Förintelsen så måste du väl ändå erkänna att det utöver vittnesmål även finns en del konkreta saker (dokument och lämningar t ex) som faktisktstyrker (!!) att Förintelsen* har ägt rum?

*) Och nu talar jag (fortfarande) inte om den totala Förintelsen av hela det judiska folket, så du behöver inte börja om med att det judiska folket alls inte är "förintat", utan om det som historievetenskapligt och definitionsmässigt brukar kallas Förintelsen (och jag vet att du vet vad det (begreppet) betyder)!

https://www.flashback.org/sp14552041

Begreppen bor granne med Gud...

Citat:
Kaos är granne med Gud
Man brukar säga att kaos är granne med Gud. För mig betyder kaos något positivt. Det finns en mycket hög grad av möjligheter i kaos. Kaos är det som finns innan något är definierat och man skulle därför också säga att Gud är granne med hud. Ganska logiskt att Gud är granne med hud. Hud är en gräns mellan yttre och inre struktur, på samma sätt som ett cellmembran är cellens gräns mellan yttre och inre miljö. Det är lätt att tänka sig att i övergången mellan yttre och inre finns ett odefinierat utrymme fyllt av möjligheter. Det är också nyckeln till varför Varsevarandet är en väg till Gud. I var-se-varandet befinner man sig på två platser samtidig. Som exempel är man i upplevelsen innanför den plats varifrån man utanför betraktar upplevelsen. Jag gissar att detta samtidiga innanför/utanför- perspektiv ger en naturlig kontakt med det odefinierade utrymme som finns däremellan. Och här bor Gud! Jag skrev igår att Gud är ett fysiskt tillstånd och jag får tillägga att det är ett fysiskt tillstånd som ännu inte fått definition.
Upplagd av detupplystalivet kl. 06:02

http://detupplystalivet.blogspot.se/2012/08/kaos-ar-granne-med-gud.html
2013-10-11, 00:53
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Är det nu "miljoner" offer som genom ett mirakel har överlevt och kan vittna om gaskamrarna?
Många är dom och inte bara offer.
Det fanns många tyskar som vittnat också.
Dessutom har vi ju de som befriade lägrena.

/VV
2013-10-11, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Så du tror alltså hellre på den gigantiska konspirationen där miljontals människor går ihop och ljuger fram och fabricerar en historisk händelse.
Grattis!

/VV

Nej, var har jag påstått det?

Detta är ett typiskt tankefel från er GasTroende;

Om du inte kan bevisa förekomsten av en gigantisk konspiration, som jag själv bestämt måste ägt rum för att min hypotes skall vara osann, då är den sann.

Vilket trams.

Det behövs (uppenbarligen) ingen gigantisk konspiration med en massa pappersarbete för att en myt skall ta fart och sprida sig.

Merparten av dem som hävdade att det fanns häxor, och de som hävdar att de finns flygande tefat, försöker med största sannolikhet inte lura någon utan tror på detta själva. Men de har fel, och det har även de som propagerar för GasMyten. Försöker Du till exempel lura någon? Nej, Du tror själv på det Du hävdar. Men Du har fel. Detsamma gäller många av dem som satt i lägren, enligt min mening.

Merparten av vittnena påstår sig inte ha bevittnat gasningar, utan är fast övertygade om att sådana ägt rum. Jag anser att de har fel i sina slutsatser av vad de sett och hört, då bevislaget talar emot sådana slutsatser.

Sedan finns en liten minoritet vittnen som påstår sig bevittnat gasningar, och när det gäller dessa anser jag att de helt enkelt skarvar och ljuger, återigen med hänvisning till bevisläget.

Så Nej, det behövs ingen stor admistrativ apparat för att en mytbildning skall ta fart och frodas, allt som krävs är det hela sparkar igång under kaotiska omständigheter och sedan lever myten sitt eget liv.

Däremot krävs utan tvekan en stor administrativ apparat för att planera och utföra det påstådda gasmordet, så hur var det nu med listorna och anteckningarna? Kan man kanske få en hänvisning till någon av dessa?
2013-10-11, 04:36
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Så tråden är full med bevis i enlighet med trådstartaren felias önskan:
[...]
Jag har flera gånger i den här tråden angett varför jag tror på Förintelsen!

I övrigt anser jag att tråden "Bevis FÖR förintelsen?" borde öppnas igen.

Citat:
[...]
Det kan man nog inte alls "konstatera"!

I Nazityskland riskerade man att hamna i koncentrationsläger, på ombestämd tid och utan rättegång, bara för att folk i ens omgivning (t o m barn) sladdrade! Det behövde ibland inte ens finnas någon grund bakom "sladdret". Detta finns beskrivet på många ställen så jag anser det vara ett faktum av den enkla anledningen, precis som då det gäller Förintelsen. Alla (den överväldigande majoriteten) har inte fel bara för att några nazistkramare tycker annorlunda!

Citat:
Istället för att komma med dina vanliga meningslösa tirader så kunde man ju tycka att du istället skulle kunna plocka fram de där bevisen som du menar finns [...]
Se svaret till Erleb ovan.
2013-10-11, 11:36
Medlem
Citat:
Jag har flera gånger i den här tråden angett varför jag tror på Förintelsen!

I övrigt anser jag att tråden "Bevis FÖR förintelsen?" borde öppnas igen.
/.../
Se svaret till Erleb ovan.

Tidigare:

Citat:

d00rkey hänvisar till att "den här tråden" SAMMANTAGET anger varför han tror på Förintelsen, men inget enskilt inlägg som "lyser med sin närvaro", ett trons "smoking gun" :

Citat:
[...]Det som finns är dock tonvis med dokumentation och vittnesuppgifter som (SAMMANTAGET) pekar i en enda rimlig riktning! En enda... Ingen annan... Sen kan man väl alltid tvivla! Givetvis! Hela denna förintelsehistoria är ju på sätt och vis alldeles "obegriplig"...
https://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=555

Hans smoking gun är istället vårt förbenade träd:

Citat:
Men det största problemet hos alla "revisionister" och förintelseförnekare är ju att de inte ser skogen för att det står ett förbenat träd i vägen!
https://www.flashback.org/sp13082222

Lös problemet! Fram med yxan! Fäll trädet!

Gör som plackers gjort i en annan tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av plackers
Nja... det här är ju revisionism. Dvs fria fantasier om att verkligheten inte har skett. I det verkliga världen som alla kan bekanta sig med i vilken vanlig historiebok som helst, så är det som alla historiker är överens om. Förintelsen har skett.

Det behöver liksom inte bekräftas mer än så. Däremot om någon förnekare funderar över varför världen inte ser ut som i hans fantasier kan plackers tala om var man kan leta.

Ha det så kul i arkivet.

https://www.flashback.org/sp45136248

Men då står det förbenade trädet där igen:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Var i arkivet letar man då, plackers?

Jag tror att du kan börja med historia för grundskolan och bläddra fram till 1933, säg till när det blir för svårt.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Var hittar man det i Bundesarkiv? Så den småskaliga förintelsen började redan 1933, borde inte svenska historieböcker ha en referens till det?

Nej men som du kanske känner till tog nazzarna makten i Tyskland då. Du verkar ha missförstått hela verkligheten efter det, så det är liksom ingen idé att förklara för dig. Däremot kan de som har ett någorlunda fungerande intellekt hitta vad de söker.

Eller rättare - gör INTE som plackers (igen) :

Citat:
I det verkliga världen som alla kan bekanta sig med i vilken vanlig historiebok som helst, så är det som alla historiker är överens om. Förintelsen har skett.

Det behöver liksom inte bekräftas mer än så.

Sån är den "obegripliga" (d00rkey ovan) Förintelsen - det blir aldrig mer än så, tydligen....

Det blidde Islam!!!

http://tuffsystrar.wordpress.com/2009/12/20/vad-betyder-islam/
2013-10-11, 19:15
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Sån är den "obegripliga" (d00rkey ovan) Förintelsen - det blir aldrig mer än så, tydligen....
[...]
Obegriplig i bemärkelsen att det kunde ske - inte att det skedde!

Har jag förklarat så att du förstår nu då?
2013-10-12, 10:01
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Är det nu "miljoner" offer som genom ett mirakel har överlevt och kan vittna om gaskamrarna? Senast i inlägg #3413 för bara ett par sidor sedan menade ju Herkulesbig att ingen såg dem och överlevde . . .

http://www.serendipity.li/more/finkel1.html
Nej verkligen inte jag sade så !! Jag frågade hur hon skulle kunna se gaskammaren, eftersom de som gick in där kom ej levande ut därifrån.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in