2013-10-05, 23:51
Medlem
idiamindadas avatar
Hjärnblödningar är inte ovanligt efter en misshandel med våld mot huvudet. En gammal kamrat dog på samma sätt dagen efter ha fått grisebank..
Citera
2013-10-05, 23:52
Medlem
En till bekräftelse, från en sverigedemokrat i Uppland:
Citat:
SDU-medlem misshandlades i augusti, fick höra ordet "Svennejävel" innan han svimmade. Fick hjärnskador. Han avled idag. Vila i frid. #svpol
https://mobile.twitter.com/rubbestad...name=rubbestad

@MmmariaB @Bjornhassel Tror inte nyheten nått media ännu, enda som finns är en artikel om misshandeln i augusti: http://www.exponerat.info/svennedjav...invandrargang/

https://mobile.twitter.com/rubbestad...name=rubbestad
Senast redigerad av Anomiea 2013-10-06 kl. 00:01.
Citera
2013-10-05, 23:53
Medlem
Rhallas avatar
Behöver jag ens undra om detta kommer starta lika stora debatter om hatbrott som misshandeln i Malmö?
Att folk fortfarande kan kalla Sverige för en fungerande demokrati med alla våra politiska förtryck, och mord är skamligt.
Senast redigerad av Rhalla 2013-10-05 kl. 23:57.
Citera
blomvattnares avatar

Moderatormeddelande

Postat av blomvattnare 2013-10-06, 00:01
Moderator
Diskussionen måste delas upp, annars blir tråden ohanterlig.

Diskussioner om massmedias hantering -► Medier och journalistik

Politiska aspekter -► Politik inrikes

Invandringsdiskussion - ► Integration och invandring

Brottet -► Aktuella brott

/Mod
2013-10-06, 00:04
Medlem
Detta är illa, även om det givetvis kommer bedömas som dråp snarare än mord.
Om det är en gammal misshandel som nu lett till döden så hoppas jag man gör ett rejält omtag på utredningen, oavsett vem som nu gjort detta och varför.

Mycket illa.
Citera
2013-10-06, 00:08
Medlem
okok1s avatar
Tas utfallet till hänsyn i domen så här sent efter en misshandel?
Citera
2013-10-06, 00:09
Medlem
Troians avatar
Det här inträffade alltså i augusti. EB skriver:

Citat:
Jag hade tur som klarade mig såpass bra som jag gjorde med tänder och annat men det är ändå inte en rolig upplevelse.

Nu framgår det inte när han ska ha dött, men han har gjort inlägg den 30 september. Hur vanligt är det att man avlider av sviterna av en misshandel, över en månad efter den inträffat? Naturligtvis kan det ske om man drabbas av hjärnblödning och i praktiken är hjärndöd, men i det här fallet ska han enligt han själv klarat sig relativt bra.

Det är alltså inte en retorisk fråga, jag är inte tillräckligt kunnig inom medicin för att kunna svara på den, men nån annan kanske vet.

Edit: Felskrivning.
Senast redigerad av Troian 2013-10-06 kl. 00:14.
Citera
2013-10-06, 00:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Detta är illa, även om det givetvis kommer bedömas som dråp snarare än mord.
Om det är en gammal misshandel som nu lett till döden så hoppas jag man gör ett rejält omtag på utredningen, oavsett vem som nu gjort detta och varför.

Mycket illa.

Mer troligt att det rubriceras som (grov?) misshandel och vållande till annans död.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Förutsatt att dödsfallet har med misshandeln att göra så är det förstås något som tas i beaktande.
Citera
2013-10-06, 00:11
Medlem
CrilleKexs avatar
V.I.F. Hoppas att GM får livstid för detta vidriga brott. Vilket jag starkt betvivlar att han får.

Jag funderar lite på detta med den sent uppkomna skadan. Åklagaren måste väl kunna bevisa att skadan bara kan vara en direkt följd av misshandeln för att kunna leda detta till en fällande dom. Hur lätt/svårt tror ni att det är?
Citera
2013-10-06, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Det lär ju bli en hel del juridiskt bråk om det är misshandeln eller något annat - som vi kanske inte känner till - som orsakat att han dog.
Blir nog svårt att styrka, men om man lyckas kan man kanske få till ett dråp eller vållande.
Citera
2013-10-06, 00:13
Medlem
Då skålar de väl i champagne på regeringskansliet på måndag då.

Tragisk händelse givetvis, vet någon något om misstänkta gärningsmän?
Citera
2013-10-06, 00:13
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det här inträffade alltså i augusti. EB skriver:

Nu framgår det inte när han ska ha dött, men han har gjort inlägg den 30 augusti. Hur vanligt är det att man avlider av sviterna av en misshandel, över en månad efter den inträffat? Naturligtvis kan det ske om man drabbas av hjärnblödning och i praktiken är hjärndöd, men i det här fallet ska han enligt han själv klarat sig relativt bra.

Det är alltså inte en retorisk fråga, jag är inte tillräckligt kunnig inom medicin för att kunna svara på den, men nån annan kanske vet.
30 september gjorde han sitt sista inlägg, åtminstone vad jag kan se. Den som har honom som vän kanske ser mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in