2013-10-04, 22:50
Medlem
Det värsta jag vet i trafiken är inte bilisterna utan alla jävla förbannade farthinder. Gupp, avsmalnade vägar blomkrukor mitt i vägen m.m. Som att åka en jävla hinderbana.
Citera
2013-10-04, 22:50
Medlem
Sega jävlar generellt. Trafiken ska flyta på snabbt och effektivt.
Citera
2013-10-04, 22:59
Medlem
Otsir63s avatar
Det värsta jag vet är rattfyllon! Någon som vågar säga emot
Borde ta mig fan vara skottpengar på dem
Citera
2013-10-04, 23:19
Medlem
cybergrodans avatar
Folk som inte visar någon som helst hänsyn till folk som övningskör, alla har vi övningskört någon gång, alla vet därför hur jobbigt det kan vara i vissa situationer.
Citera
2013-10-05, 12:05
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NzT.48
*När man kör på djävulens påfund som i folkmun kallas 2+1 väg och någon fitta ska försöka köra om en radbilar/lastbilar men tycks tappat bort gaspedalen så de övriga behöver ligga bakom lastbilarna/sniglarna.

*När dumjävlar kör enligt hastighetsbegränsningen i vänsterfilen.

*När folk inte kan köra ut i vägrenen då bakomliggande inte har hela dagen på sig att komma till arbetet. (Gäller inte alltid, men eftersom jag själv underlättar för mina medtrafikanter när de har mer bråttom än mig så har jag upptäckt att det tar livet av mig att visa lite medmänsklighet)
Jag hatar personer som måste stressa så mkt i trafiken att de inte kan respektera de som håller sig till lagar o regler. Står det 100 på skylten så får man inte köra 120 för att köra om.
Testa valium i stället för adrenalin.

Citat:
Ursprungligen postat av h33t
Folk som gör plötsliga omkörningar och drar iväg i full fart när jag övningskör. Det konstiga är att jag alltid håller hastigheterna. Det värsta är när folk lägger sig i arslet på mig och dom verkar inte fatta att jag övningskör och kan bli lite nervös.
Kanske bara är jag. Men hamnar jag bakom någon med grönskylt så försöker jag köra om så fort jag kan.
Har två anledningar till detta.
1. Kommer jag ifatt någon så håller jag en högre hastighet o vill fortsätta med den.
2. Om det sitter en grönskylt på en bil så är det en ovan förare som oftast blir stressad av att ha andra i röven. Bättre att köra om så fort man kan så kan den föraren ägna sig åt att träna sin bilkörning än att ha mig stressandes i röven.
Citera
2013-10-05, 14:51
Medlem
845s avatar
Det värsta.. flaskhalsar i rusningstrafik.. brr..
Citera
2013-10-05, 14:52
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirUncleCharlie
Är småbarn en bra anledning?
Nej.
Citera
2013-10-05, 14:59
Medlem
Brumelbryns avatar
Kan börja med att säga att jag enbart cyklar i trafiken. följdaktligen hatar jag bilar, bussar, andra cyklister och fotgängare.

Verkar inte som att övriga cyklister har en aning om var de skall cykla och fotgängare bara går rakt ut i gatan utan att se sig om trots att dom inte går på ett övergångsställe.
Citera
2013-10-05, 18:10
Medlem
Cyklister! Vad skall man i trafiken att göra på ett fordon om man inte ens kan grundläggande trafikregler?
Citera
2013-10-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brumelbryn
Kan börja med att säga att jag enbart cyklar i trafiken. följdaktligen hatar jag bilar, bussar, andra cyklister och fotgängare.

Verkar inte som att övriga cyklister har en aning om var de skall cykla och fotgängare bara går rakt ut i gatan utan att se sig om trots att dom inte går på ett övergångsställe.

Problemet är den totala avsaknaden av respekt för dom andra trafikslagen. Alla gör fel och alla stör sig på alla. I grund och botten kan det nog bero på att vägar och regler är anpassade för biltrafiken.
Citera
2013-10-05, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cFlakBash
Cyklister! Vad skall man i trafiken att göra på ett fordon om man inte ens kan grundläggande trafikregler?
Många bilister som inte heller klarar av enkla trafikregler tex när trafikljusen har lagt av och en väg är huvudled och den andra har väjningsplikt(sitter tillomed skyltar) Nä då rullar de sakta igenom och vinkar fram bilister från väjningsplikten fast de kör på huvudled
Citera
2013-10-05, 22:32
Medlem
Alla jävla pollare, råkantstenar, farthinder, stolpar, chikaner, bussfiler, idiotiska målningar på vägen. Dessa bara stör och hindrar trafiken. I Sverige ska vägen förpestas med så många hinder för biltrafiken som möjligt. Det ska inte vara lätt att köra här. Tacka vet jag USA. Där har de förstått hur man bygger vägar. Rakt fram, ordentlig bredd och inga eller få farthinder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in