Citat:
Ursprungligen postat av
NzT.48
*När man kör på djävulens påfund som i folkmun kallas 2+1 väg och någon fitta ska försöka köra om en radbilar/lastbilar men tycks tappat bort gaspedalen så de övriga behöver ligga bakom lastbilarna/sniglarna.
*När dumjävlar kör enligt hastighetsbegränsningen i vänsterfilen.
*När folk inte kan köra ut i vägrenen då bakomliggande inte har hela dagen på sig att komma till arbetet. (Gäller inte alltid, men eftersom jag själv underlättar för mina medtrafikanter när de har mer bråttom än mig så har jag upptäckt att det tar livet av mig att visa lite medmänsklighet)
Jag hatar personer som måste stressa så mkt i trafiken att de inte kan respektera de som håller sig till lagar o regler. Står det 100 på skylten så får man inte köra 120 för att köra om.
Testa valium i stället för adrenalin.
Citat:
Ursprungligen postat av
h33t
Folk som gör plötsliga omkörningar och drar iväg i full fart när jag övningskör. Det konstiga är att jag alltid håller hastigheterna. Det värsta är när folk lägger sig i arslet på mig och dom verkar inte fatta att jag övningskör och kan bli lite nervös.
Kanske bara är jag. Men hamnar jag bakom någon med grönskylt så försöker jag köra om så fort jag kan.
Har två anledningar till detta.
1. Kommer jag ifatt någon så håller jag en högre hastighet o vill fortsätta med den.
2. Om det sitter en grönskylt på en bil så är det en ovan förare som oftast blir stressad av att ha andra i röven. Bättre att köra om så fort man kan så kan den föraren ägna sig åt att träna sin bilkörning än att ha mig stressandes i röven.