2013-10-03, 10:38
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RossoBiancoVerde
Från MrMadhawk om Hv Blå:

"Det är någon form av kris i supporterleden. Har varit läktarmöten där man på allvar övervägt att det blir bättre om speakern drar igång ramsor. Ja, då förstår ni att det är lite krisstämpel på det hela".

Ha ha! Kan inte sluta skratta. Världsklass!

Och här snackar vi om ett gäng som verkligen ÄR tappade bakom en vagn:
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Seriöst, får man göra såhär?
Nu erbjuder dom ju gratisbiljetter till en annan match om AIK fansen köper till Leksandsmatchen, dom verkar ju inte vilja ha några bortasupportrar?

Jag säger då det. Kan bara konstatera att det är ingen vidare klass på supporterleden inom hockeyn, tyvärr.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-10-03 kl. 10:44.
Citera
2013-10-03, 13:45
Medlem
Glassbilennummer2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiefenLHF
Är du säker på att inte supporterföreningen sitter på biljetterna? Brukar alltid vara så att bortalagets supportrar tilldelas 150 biljetter och således går det inte att köpa bortastå på ticnet.

Eftersom jag nyss flyttat till södra delen av Sverige, så är det slutsålt via våra södra supporterled, på bortastå, men finns sittplatser kvar. Men man vill ju inte sitta på en bortaresa liksom. Därför jag undrar om man kan knalla över till borta stå, eller om det är stängd ingång som exempelvis Karlstad. Det finns biljetter via Lumberjacks, som troligtvis inte kommer att fylla sin buss. Får se om dom släpper kvarvarande biljetter.
Citera
2013-10-03, 13:47
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ha ha! Kan inte sluta skratta. Världsklass!

Och här snackar vi om ett gäng som verkligen ÄR tappade bakom en vagn:

Jag säger då det. Kan bara konstatera att det är ingen vidare klass på supporterleden inom hockeyn, tyvärr.
Visst finns det en del att önska, men att sitta och racka ner på ishockeysupportrar för att det just nu råkar vara inne att gå på fotboll i Stockholm - något som klart pendlar fram och tillbaks mellan sporterna under historien - ger inte mycket.

Hade inte aik varit så förbannat dåliga på att sluta upp bakom sitt hockeylag nu när fotbollen går bra att det börjar likna bajen-nivå där och om inte det förbannade derbyt med påföljande bråk mellan supportergrupperingar och Djurgårdens ledning hade kommit, tycker jag det såg ut som vi var påväg mot en rätt hög nivå på läktarna i Stockholmshockeyn för några år sen. Vidare går det inte att komma ifrån att det fanns en del goda krafter i Karlstad, och att man ändå håller igång helt okej uppe i väster-/norrbotten.

Sen har en hel del landsortslag - oavsett om de inte drar in särskilt många mentala ultraspoäng - något något som definitivt saknas hos AIK hockey: lojalitet. Därför blir det extra äckligt - och det här riktar jag inte nödvändigtvis till dig så du inte känner så - när den typen av råttor som för några decennier sedan hade stått på hockeyläktaren nu flytt till fotbollen vänder sig om och hånar vad som presteras av de få lojala gnagare som fortfarande försöker på Hovet. Vi kan kan kalla landsortslagen plastiga, bonniga, genomkommersiella eller whatever, det är fortfarande bättre än att inte vara där alls.
Citera
2013-10-03, 14:08
Moderator
sm910difs avatar
Rätt besviken iofs på vad man läste på Green Devils att ni inte får ihop någon enda buss till stockholm på Lördag, vår läktare hade kunnat behöva lite motstånd för nu låter ju i regel varken vi eller motståndarna på Hovet. Kommer det snedresenärer/stockholmslövare i något antal att räkna med?

Känns som vi är en handfull som skriker halsen av oss, men svårt att få det synkat när alla håller tyst och man nästan bara hör sig själv. Pinsamt med tanke på att vi har fler sålda klackkort än man har i helt publiksnitt i vissa lag, vi kan ju knappt varit hälften plats mot varken Timrå eller Juholt Jugend. Att några stannar hemma händer ju alltid, men jag avskyr fenomenet folk som köper klackbiljett och sen smiter iväg till långsidesläktaren. Inte bara förstör det stämningen, det är såklart ren stöld från föreningen som subventionerar klackbiljetterna i förväntan om att man bidrar till att skapa stämning som motprestation. Usch, det har klagats på till leda, men jag vill bara gnälla ur mig frustrationen över långsidessmitare, klackturister, sittande snåljåpar, mobilfipplande och småungar som verkar bry sig mer om att se coola ut. I år går de säkert minst 10 stycken av sådana per sjungande Djurgårdare, rent horribelt.
Citera
2013-10-03, 14:17
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Blah blah blah...
Ja ja. Kliv ner från den höga hästen pajas. Jag har inte sagt ett ord om fotbollen, och det var inte länge sedan ni i difgården hade färre än 3.500 åskådare på en elitseriematch heller för den delen. Så era patetiskt hoppande hobbysupportrar är inte så jävla lojala som du försöker få det att framstå. Dessutom presterar inte lantislagen direkt imponerande publiksiffror nu heller. Nej, ditt försök till försvarstal faller bara platt. Som hela din förening.

Edit: Dessutom tycker jag det finns rätt många lägen mellan "Ultras" och att låta speakern dra igång ramsorna. Men du var väl för trög för att kunna se något annat än svart och vitt i det jag skrev?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-10-03 kl. 14:22.
Citera
2013-10-03, 14:39
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ja ja. Kliv ner från den höga hästen pajas. Jag har inte sagt ett ord om fotbollen, och det var inte länge sedan ni i difgården hade färre än 3.500 åskådare på en elitseriematch heller för den delen. Så era patetiskt hoppande hobbysupportrar är inte så jävla lojala som du försöker få det att framstå. Dessutom presterar inte lantislagen direkt imponerande publiksiffror nu heller. Nej, ditt försök till försvarstal faller bara platt. Som hela din förening.

Edit: Dessutom tycker jag det finns rätt många lägen mellan "Ultras" och att låta speakern dra igång ramsorna. Men du var väl för trög för att kunna se något annat än svart och vitt i det jag skrev?
Och jag har inte sagt ett ord om våra historiska publiksiffror skulle vara perfekta. Jag skrev att vad som var populärt i Stockholm - dvs båda våra lag - har pendlat mellan sporterna en hel del. Varför skulle jag attackera specifikt Djurgården för det däremot, när jag svarar dig som inte är Djurgårdare? Och ja, självklart drar jag in fotbollen eftersom det är vad jag utgår från att du jämför med. Ingen annan sport i Sverige håller ju högre nivå än hockeyn förutom fotbollen.

Sen är det ju just det jag är ute efter, jag ser inga lägen mellan ultras och att låta speakern dra igång ramsorna nej, som om det vore en linjär linje där det ena är bättre än det andra. Jag ser det som en flora av läktarkulturer, där det enda jag egentligen ser ner på är brist på lojalitet, tystnad och/eller läktarkulturer som skitnödigt måste kopiera andra läktare efter någon krystad mall för vad som är "äkta" eller inte. Påverkar det spelet och får hemmalaget att spela bättre så är det bra, oavsett metod.
Citera
2013-10-03, 15:15
Medlem
Nynges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glassbilennummer2
Eftersom jag nyss flyttat till södra delen av Sverige, så är det slutsålt via våra södra supporterled, på bortastå, men finns sittplatser kvar. Men man vill ju inte sitta på en bortaresa liksom. Därför jag undrar om man kan knalla över till borta stå, eller om det är stängd ingång som exempelvis Karlstad. Det finns biljetter via Lumberjacks, som troligtvis inte kommer att fylla sin buss. Får se om dom släpper kvarvarande biljetter.

gå in på http://www.lumberjacks.se/ sedan söker du upp en ansvarig och ringer dom. Brukar jämt kunna fixa så du får en biljett
Citera
2013-10-03, 18:52
Medlem
hajperdajpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Rätt besviken iofs på vad man läste på Green Devils att ni inte får ihop någon enda buss till stockholm på Lördag, vår läktare hade kunnat behöva lite motstånd för nu låter ju i regel varken vi eller motståndarna på Hovet. Kommer det snedresenärer/stockholmslövare i något antal att räkna med?

Jo, blev jävligt besviken på allt folk som snackat upp denna match och sen bangar när det är dags.. Dock verkar det åka upp ett hyfsat gäng med flyg/tåg osv samt finns det en stor drös Lövare i Stockholm. Förhoppningsvis blir vi ett hundratal i alla fall. Blir jävligt skoj detta!
Citera
2013-10-03, 22:47
Medlem
Leksingens avatar
brack army kommer med 1 buss till leksand XDXDXD, sen grinar dom på sina forum att dom bara får 150biljetter haha, ja det är humor på hög nivå, gnaget....
Citera
2013-10-03, 23:31
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
brack army kommer med 1 buss till leksand XDXDXD, sen grinar dom på sina forum att dom bara får 150biljetter haha, ja det är humor på hög nivå, gnaget....

Varför skulle man få med en massa folk till Leksand när man inte kan få folk att gå på hemmamatcherna?
Citera
2013-10-04, 09:30
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Varför skulle man få med en massa folk till Leksand när man inte kan få folk att gå på hemmamatcherna?
Precis.

Det blir väl trevligt för AIK spelarna att spela inför fullsatt för en gångs skull på lördag.
Citera
2013-10-04, 15:10
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Du fattar ju inte!!!!! De har ett fotbollslag också!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in