Citat:
Ursprungligen postat av
Ace Ventura
Ha ha! Kan inte sluta skratta. Världsklass!
Och här snackar vi om ett gäng som verkligen ÄR tappade bakom en vagn:
Jag säger då det. Kan bara konstatera att det är ingen vidare klass på supporterleden inom hockeyn, tyvärr.
Visst finns det en del att önska, men att sitta och racka ner på ishockeysupportrar för att det just nu råkar vara inne att gå på fotboll i Stockholm - något som klart pendlar fram och tillbaks mellan sporterna under historien - ger inte mycket.
Hade inte aik varit så förbannat dåliga på att sluta upp bakom sitt hockeylag nu när fotbollen går bra att det börjar likna bajen-nivå där och om inte det förbannade derbyt med påföljande bråk mellan supportergrupperingar och Djurgårdens ledning hade kommit, tycker jag det såg ut som vi var påväg mot en rätt hög nivå på läktarna i Stockholmshockeyn för några år sen. Vidare går det inte att komma ifrån att det fanns en del goda krafter i Karlstad, och att man ändå håller igång helt okej uppe i väster-/norrbotten.
Sen har en hel del landsortslag - oavsett om de inte drar in särskilt många mentala ultraspoäng - något något som definitivt saknas hos AIK hockey: lojalitet. Därför blir det extra äckligt - och det här riktar jag inte nödvändigtvis till dig så du inte känner så - när den typen av råttor som för några decennier sedan hade stått på hockeyläktaren nu flytt till fotbollen vänder sig om och hånar vad som presteras av de få lojala gnagare som fortfarande försöker på Hovet. Vi kan kan kalla landsortslagen plastiga, bonniga, genomkommersiella eller whatever, det är fortfarande bättre än att inte vara där alls.