2013-10-02, 11:10
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Om jag minns rätt så delade man inte ut mer förut i allsvenskan fast underlag fanns.

Vilket underlag talar du om? Det var fan aldrig fullt på bortastå en enda match. Det var en liten klick AIK:are på den lilla tårtbiten varav hälften var från Leksand eller närområdet (jag känner igen flera av dem).
Citera
2013-10-02, 12:06
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Om jag minns rätt så delade man inte ut mer förut i allsvenskan fast underlag fanns.

Vad är det du sitter och minns egentligen?

Du som alltid tycker att man ska ha koll innan man uttalar kanske skulle utöva lite självrannsakning på den punkten. Vintern 2008/09, 1-3, massa AIK:are på ena kortsidan tillsammans med en hoper sönderhoppade stolar och den största trumman som skådats i svenskt seriespel.

För övrigt blev Djurgården erbjudna kortsidan i deras sista chans kvalserien 2012 men de ville inte ha mer utrymme eftersom difarna hellre kollade fotboll.
Citera
2013-10-02, 12:24
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver

Du som alltid tycker att man ska ha koll innan man uttalar kanske skulle utöva lite självrannsakning på den punkten. Vintern 2008/09, 1-3, massa AIK:are på ena kortsidan tillsammans med en hoper sönderhoppade stolar och den största trumman som skådats i svenskt seriespel.

För övrigt blev Djurgården erbjudna kortsidan i deras sista chans kvalserien 2012 men de ville inte ha mer utrymme eftersom difarna hellre kollade fotboll.

Skillnaden är att jag inte skriver "Man delade inte ut mer själva" som du kanske ser. Jag skriver att det inte är helt 100 på att det stämmer därav skriften. Det är en enorm skillnad jämfört med vad flertal av er gjort.
Citera
2013-10-02, 14:48
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Skillnaden är att jag inte skriver "Man delade inte ut mer själva" som du kanske ser. Jag skriver att det inte är helt 100 på att det stämmer därav skriften. Det är en enorm skillnad jämfört med vad flertal av er gjort.

Du är jätteduktig. Men du minns lika fel (100% för att vara exakt) för det och borde läsa på innan du uttalar dig. Leksands IF välkomnar stämningen som uppstår med två klackar. AIK motverkar den. Slut på historien.
Citera
2013-10-02, 19:48
Medlem
Glassbilennummer2s avatar
Verkar som det är slutsålt på bortastå i Örebro tills på Lördag. Någon som har koll på om man kan köpa sittplats, och knalla över till bortastå. Eller är det stängd bortastå?
Citera
2013-10-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glassbilennummer2
Verkar som det är slutsålt på bortastå i Örebro tills på Lördag. Någon som har koll på om man kan köpa sittplats, och knalla över till bortastå. Eller är det stängd bortastå?

Det gick i kvalserien, hur det är nu i SHL vet jag ej.
Citera
2013-10-02, 22:36
Medlem
chiefenLHFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glassbilennummer2

Är du säker på att inte supporterföreningen sitter på biljetterna? Brukar alltid vara så att bortalagets supportrar tilldelas 150 biljetter och således går det inte att köpa bortastå på ticnet.

Riktigt bra tryck från våran sida idag mot Leksand. Speciellt för att vara en tisdag. Publiksiffran stannade tydligen på blygsamma ~4800 men det kändes som att det var mer folk i hallen än så. Ståplats var hyfsat välfylld med tanke på matchens dignitet.
Citera
2013-10-02, 22:53
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver

Och anledningen till att det kom så många gnagare till den matchen var väl Janne Houkko, kom väl en del dildos flygande va?
Trumman var riktigt roligt dessutom med tanke på gnagarnas tjat om Leksands trummande här på FB dagarna innan

Det är ju bra mycket roligare med två klackar mot varandra, än att bara fylla tårtbiten...
Senast redigerad av samtron12 2013-10-02 kl. 22:57.
Citera
2013-10-02, 23:01
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiefenLHF
Är du säker på att inte supporterföreningen sitter på biljetterna? Brukar alltid vara så att bortalagets supportrar tilldelas 150 biljetter och således går det inte att köpa bortastå på ticnet.

Riktigt bra tryck från våran sida idag mot Leksand. Speciellt för att vara en tisdag. Publiksiffran stannade tydligen på blygsamma ~4800 men det kändes som att det var mer folk i hallen än så. Ståplats var hyfsat välfylld med tanke på matchens dignitet.

Håller inte med. Tyckte inte alls det var någon vidare stämning idag.
Citera
2013-10-02, 23:07
Medlem
chiefenLHFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Håller inte med. Tyckte inte alls det var någon vidare stämning idag.

Ok?! Kanske var jag som stod med ovanligt högljudda personer och därför fick en skev uppfattning? Hörde dock av polare på sittplats att dom också tyckte att det var rätt bra. Är dock bara klacken jag syftar på och inte hela hallen. Sittplats var döda som sillar idag. Men du kanske också syftade på själva klacken?
Citera
2013-10-02, 23:22
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiefenLHF
Ok?! Kanske var jag som stod med ovanligt högljudda personer och därför fick en skev uppfattning? Hörde dock av polare på sittplats att dom också tyckte att det var rätt bra. Är dock bara klacken jag syftar på och inte hela hallen. Sittplats var döda som sillar idag. Men du kanske också syftade på själva klacken?

Körde på helheten, men även klacken har haft många bättre dagar. Sitter själv så då ska man väl inte klaga egentligen.
Citera
2013-10-02, 23:37
Medlem
chiefenLHFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Körde på helheten, men även klacken har haft många bättre dagar. Sitter själv så då ska man väl inte klaga egentligen.

Klart vi är bättre i premiären, mot Skellefteå, eller förra lördagen mot Modo men för att vara en tisdagsmatch mot Leksand så tyckte jag att det var helt okej. Men ni som sitter kan nog bedöma det bättre än mig som står mitt i gröten.

Nåväl, det finns bättre forum att internt diskutera hur bra/dåliga klacken var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in