2013-10-02, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Jag har ställt mej samma fråga. Det låter helt orimligt i mina öron.
Läs tidigare inlägg så ser ni att det var ironi. Ursäkta att den inte gick fram till alla.
Citera
2013-10-02, 21:02
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Man måste inte jämföra hedersmord med psykotiska mord, det finna allt däremellan. Tänk alla mord som utförs i terrorns namn. Tänk Watergate. De är inga hedersmord, inte psykotiska mord utan ren och skär ondska och hat.

Det är naivt att tillskriva alla mord till psykoser eller heder, när det finns människor som helt enkelt är kapabla att döda kallblodigt.

Precis, det finns hela skalan, alla slags orsaker, alla slags situationer. Frågan är vad som ligger bakom det här, och att då "bjussa på några fastlagda alternativ" är bara för dumt. Vad värre är att dåren Mercy lägger ord i mun på mig, men det begriper nog de flesta att det är felaktiga slutsatser som endast ryms i Mercys huvud, och där borde de stanna. Man kan ställa andra frågor, men att lägga ord i mun på folk... irriterande.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-02 kl. 21:04.
Citera
2013-10-02, 21:06
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Jag vet vad du tycker och tänker.

Jag vet att du tycker synd om mördaren

Och jag vet att jag tycker du är totalt dum i huvudet.

Det är synd om människor som mördar sina barn, ja. Detta relaterat till alla som lever lyckliga och inte skulle komma på tanken att lösa en inre konflikt på detta sätt. Eller som inte har oturen att bli sjuka av för hög inre belastning, beroende på personens förutsättningar, historik med mera. Vissa kan skiljas enklare än andra. Kanske man borde inrätta krishjälp och erbjuda den i samband med att skilsmässan klubbas igenom.

Det här enkelspåriga svartvita tänket en del av er har i tråden tycker jag bekräftar att det finns många narcissister därute.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-02 kl. 21:12.
Citera
2013-10-02, 21:06
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Man måste inte jämföra hedersmord med psykotiska mord, det finna allt däremellan. Tänk alla mord som utförs i terrorns namn. Tänk Watergate. De är inga hedersmord, inte psykotiska mord utan ren och skär ondska och hat.

Det är naivt att tillskriva alla mord till psykoser eller heder, när det finns människor som helt enkelt är kapabla att döda kallblodigt.

Jag måste ha uttryckt mig mycket otydligt eftersom mitt budskap tydligen inte gått hem.
Vad jag säger är att detta mord har utförts av hat och hämnd. En rent ondskefull handling.
Cinnabar däremot vill hitta förmildrande omständigheter i form av psykos, förvirring etc. och hen tycker tom synd om barnadräparen.
Citera
2013-10-02, 21:07
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag måste ha uttryckt mig mycket otydligt eftersom mitt budskap tydligen inte gått hem.
Vad jag säger är att detta mord har utförts av hat och hämnd. En rent ondskefull handling.
Cinnabar däremot vill hitta förmildrande omständigheter i form av psykos, förvirring etc. och hen tycker tom synd om barnadräparen.

Ja, jag vet att du inte kan läsa texter och dra rätt slutsatser (gör inte högskoleprovet, snälla). Det finns inga förmildrande omständigheter för detta mord. Hämnd och hat och psykos kan höra ihop, det vet vi inte, än.
Citera
2013-10-02, 21:08
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
? Är det bara jag som fattade att han blev förbannad? Och skrev ett tramssvar på tramspåståendet i diskussionen som skedde ovan hans inlägg?

Ja, tydligen. Jag har visst vant mig vid att det finns så många efterblivna på fb så att inte ironi längre biter på mig.
Citera
2013-10-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det är synd om människor som mördar sina barn, ja. Detta relaterat till alla som lever lyckliga och inte skulle komma på tanken att lösa en inre konflikt på detta sätt.

Det här enkelspåriga svartvita tänket en del av er har i tråden tycker jag bekräftar att det finns många narcissister därute.

Jasså? Och vad grundar du det på då?
Citera
2013-10-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Någon skrev att han hade vänt tillbaka, han var alltså inte i sjöboden när han hittades.
Undrar vilken kondition han var i?

Enligt det jag fått veta är att MGM har tillbringat natten i sjöboden i Alby (by 4km från Hulterstad)
Han har sedan lämnat på morgonen någon gång, för att vandra mot sin bil. Om bilen då var bärgad av Polisen runt 02.00 som media skriver kanske han inte såg någon annan utväg än att överlämnade sig själv till Poliserna där dom hade upprättat en sambandscentral i Hulterstad vid kyrkan. Två ögonvittnen har sett MGM komma gående på "bygatan" runt 06:30 på måndagsmorgonen.
Citera
2013-10-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag tror att du har helt rätt. Men många skribenter verkar tro att det fortfarande råder fängelseförbud mot gm som led av en allvarlig psykisk störning vid gärningstillfället och undersökningstillfället. Sedan 2008 finns möjlighet att döma dessa till fängelse.

Ja, då förstår jag hur du menar. Jag är ingen jurist, så jag har ingen aning om detta men tar dig på orden.
Senast redigerad av NurseRatched 2013-10-02 kl. 21:23.
Citera
2013-10-02, 21:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag tror att du har helt rätt. Men många skribenter verkar tro att det fortfarande råder fängelseförbud mot gm som led av en allvarlig psykisk störning vid gärningstillfället och undersökningstillfället. Sedan 2008 finns möjlighet att döma dessa till fängelse.
När ska denna möjlighet användas?
Citera
2013-10-02, 21:23
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iseeucoco
Enligt det jag fått veta är att MGM har tillbringat natten i sjöboden i Alby (by 4km från Hulterstad)
Han har sedan lämnat på morgonen någon gång, för att vandra mot sin bil. Om bilen då var bärgad av Polisen runt 02.00 som media skriver kanske han inte såg någon annan utväg än att överlämnade sig själv till Poliserna där dom hade upprättat en sambandscentral i Hulterstad vid kyrkan. Två ögonvittnen har sett MGM komma gående på "bygatan" runt 06:30 på måndagsmorgonen.

Så han gav upp frivilligt och sökte själv upp polisen?
Citera
2013-10-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nähäää? Det säger du och det vet ingen här eller? Det som kan tänkas vara av intresse är tiden för skilsmässan med tanke på depression och separationsångest. Vad du anser vara lönande eller inte är ungefär lika intressant i sak som att du går på toa.

Det fanns även andra uppgifter i ämnet vilket då kan konstateras eller fastslås om det är sanningsenliga eller inte.

Du är fan inte frisk!
"Ingen protesterade eller vägrade utan saken va ett gemensamt beslut." Dina ord!
Eftersom argumentet förekommit flera gånger i tråden och därmed får skilsmässan att framstå som just ett gemensamt beslut ville jag göra ett förtydligande kring hur en skilsmässa går till. Och nej, jag tror faktiskt inte att alla känner till att det är så.
Idioten i det här fallet kan i princip ha varit hur ovillig att skiljas som helst men tack och lov har vi en lagstiftning i just det här hänseendet som fungerar. Det var min poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in