Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-01, 17:20
  #73
Medlem
dethalvabarnets avatar
Skapa en avdelning där man diskuterar de spelutvecklar- och publicist-företag som finns.
Citera
2013-10-02, 19:23
  #74
Medlem
Robss avatar
En forumsdel för Indiespel hade varit intressant vilket skulle kunna bli ett ganska så utbrett då det finns flera olika genres, rpgspel, plattformsspel och dylikt och då kanske man även får upp ett större intresse för det. Jag tror att många indiespel kanske inte har en tråd just för att det är ett litet spel som saknar någon större publik.

Då skulle man ju också kunna fråga sig ifall ett spel skulle slå igenom lika stort som Minecraft om det inte skulle behöva flyttas runt till nuvarande Spel: Allmänt och bli en massa jobb med flyttade trådar?
Citera
2013-11-20, 16:35
  #75
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
En forumsdel för Indiespel hade varit intressant vilket skulle kunna bli ett ganska så utbrett då det finns flera olika genres, rpgspel, plattformsspel och dylikt och då kanske man även får upp ett större intresse för det. Jag tror att många indiespel kanske inte har en tråd just för att det är ett litet spel som saknar någon större publik.

Då skulle man ju också kunna fråga sig ifall ett spel skulle slå igenom lika stort som Minecraft om det inte skulle behöva flyttas runt till nuvarande Spel: Allmänt och bli en massa jobb med flyttade trådar?
Ja, faktiskt... Jag funderade också över det härom dagen eftersom jag noterade att nya indiespel helt föll bort bland alla AAA+...
Citera
2013-11-23, 14:23
  #76
Medlem
Spaders avatar
Varför händer INGET?!

Det är snart 3 år nu sedan tråden skapades och inte ett skit har hänt. Jag blir faktiskt jävligt besviken - mest på de som moddar i de här forumdelarna.

Jag skrev följande för ett år sedan och det är värt att läsa igenom igen:
https://www.flashback.org/sp41130359

Flashback har alldeles för många mods som är överarbetade och som ansvarar för 4-5 forumsektioner. I många fall så har de dessutom begränsat intresse för de ämnen/forumdelar de ansvarar för - inte undra på att inte ett jävla skit händer häromkring fast det redan har kommit in många bra förslag. Skärp er nu! Lyft denna fråga i Outlaw nu och se till att vi får en omstrukturering av dataspelsforumen.
__________________
Senast redigerad av Spader 2013-11-23 kl. 14:25.
Citera
2014-03-03, 14:52
  #77
Medlem
deathofyous avatar
Jag vet inte om detta har föreslåtts, fast ett modifikation sub-forum?
Citera
2015-02-14, 13:45
  #78
Medlem
Som lurkare av detta forum hade jag gärna sett ett delforum som bara handlar om spel som inte släppts för allmänheten. Sedan kan tråden låsas när spelet kommit ut i alpha-, beta- eller full release.
Citera
2017-11-04, 11:18
  #79
Medlem
Triunitys avatar
Mer aktiviteter och helhets känsla, istället för ett spel med t.ex stor map, men som känns rätt så tomt.
Citera
2017-12-08, 10:02
  #80
Avstängd
Jag gillar spelforumet då det är enkelt att se vilka spel som är inne just nu (dessa tenderar att ligga högt upp pga forumaktivitet).

Men, många trådar papperskorgas som har intressanta diskussionsämnen, och hänvisas till spelrekommendationer.

Jag förstår att forumet inte skulle förbli lika städad och ordningssam ifall det inte bara var spelrubriker. Men det vore trevligt att kunna diskutera saker utan att hålla koll på den stora spelrekommendationstrådne.

Så ett sub-forum eller något för allmänna diskussioner. Te x, som den tråden som kastades som handlade om avsaknaden av unika nya MMO's.


Även för att hitta spelare, så är det många gånger jag skulle vilja hitta någon att spela med, men de som jag potentiellt vill spela med hänger inte på "Spelare söker spelare" utan de kollar oftast tråden som handlar om spelet. Detta leder alltså till att det blir svårare att hitta någon att spela med via Flashback.

Citera
2017-12-29, 01:51
  #81
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoot
Jag gillar spelforumet då det är enkelt att se vilka spel som är inne just nu (dessa tenderar att ligga högt upp pga forumaktivitet).

Men, många trådar papperskorgas som har intressanta diskussionsämnen, och hänvisas till spelrekommendationer.

Jag förstår att forumet inte skulle förbli lika städad och ordningssam ifall det inte bara var spelrubriker. Men det vore trevligt att kunna diskutera saker utan att hålla koll på den stora spelrekommendationstrådne.

Så ett sub-forum eller något för allmänna diskussioner. Te x, som den tråden som kastades som handlade om avsaknaden av unika nya MMO's.


Även för att hitta spelare, så är det många gånger jag skulle vilja hitta någon att spela med, men de som jag potentiellt vill spela med hänger inte på "Spelare söker spelare" utan de kollar oftast tråden som handlar om spelet. Detta leder alltså till att det blir svårare att hitta någon att spela med via Flashback.


Märkte själv en tråd som verkade intressant ( (FB) Spel att spela tillsammans med vänner/flickvän?) som visserligen börjar som en rekommendationstråd men skulle enkelt och organiskt kunna förvandlas till en mer allmän tråd om co-op spel. Istället blir det lås på och hänvisning till Stora tråden där flesta idéer hamnar för att dö. Ingen klagomål på det specifika fallet men hur kan någon intressant diskussion utvecklas om alla hänvisas till att läsa ett par 1000 sidor?

Här är exempel på en snarlik tråd på ett annat forum: http://www.rpgcodex.net/forums/index...riends.119682/
Inget som direkt blev gigantisk men intressant rekommendationer och underlättar en framtida diskussion kring ämnet.

Och som visa redan sagt, spel:allmänt bör nog döpas om till spel:titel medan diskussion om just coop, innovationsbrist inom mmo, förändring och trender inom spelutveckling och indiescenen etc. eller kanske allmän tråd om 2d fighting borde hamna i spel:allmänt. Idag känns det allmänna ytterst specifikt medan spelrelaterat kan innehålla allt mellan himmel och jord.
__________________
Senast redigerad av one_size 2017-12-29 kl. 02:15.
Citera
2018-01-02, 17:24
  #82
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av one_size
Märkte själv en tråd som verkade intressant ( (FB) Spel att spela tillsammans med vänner/flickvän?) som visserligen börjar som en rekommendationstråd men skulle enkelt och organiskt kunna förvandlas till en mer allmän tråd om co-op spel. Istället blir det lås på och hänvisning till Stora tråden där flesta idéer hamnar för att dö. Ingen klagomål på det specifika fallet men hur kan någon intressant diskussion utvecklas om alla hänvisas till att läsa ett par 1000 sidor?

Här är exempel på en snarlik tråd på ett annat forum: http://www.rpgcodex.net/forums/index...riends.119682/
Inget som direkt blev gigantisk men intressant rekommendationer och underlättar en framtida diskussion kring ämnet.

Och som visa redan sagt, spel:allmänt bör nog döpas om till spel:titel medan diskussion om just coop, innovationsbrist inom mmo, förändring och trender inom spelutveckling och indiescenen etc. eller kanske allmän tråd om 2d fighting borde hamna i spel:allmänt. Idag känns det allmänna ytterst specifikt medan spelrelaterat kan innehålla allt mellan himmel och jord.
Skönt att någon håller med mig. Även jag läste tråden om spel att spela med flickvänner. Men fick bege mig ut på Google istället när tråden korgades.
Citera
2018-02-13, 17:22
  #83
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoot
Jag gillar spelforumet då det är enkelt att se vilka spel som är inne just nu (dessa tenderar att ligga högt upp pga forumaktivitet).
Men, många trådar papperskorgas som har intressanta diskussionsämnen, och hänvisas till spelrekommendationer.
Jag förstår att forumet inte skulle förbli lika städad och ordningssam ifall det inte bara var spelrubriker. Men det vore trevligt att kunna diskutera saker utan att hålla koll på den stora spelrekommendationstrådne.
Så ett sub-forum eller något för allmänna diskussioner. Te x, som den tråden som kastades som handlade om avsaknaden av unika nya MMO's.
Även för att hitta spelare, så är det många gånger jag skulle vilja hitta någon att spela med, men de som jag potentiellt vill spela med hänger inte på "Spelare söker spelare" utan de kollar oftast tråden som handlar om spelet. Detta leder alltså till att det blir svårare att hitta någon att spela med via Flashback.

Upplägget i Spel : Allmänt är just att det är diskussioner om spel, om spel i sig oftast. Det kanske är en något missvisande titel vi får se över. Vi kanske också bör se över spelrekommendationstråden, jag förstår att det kan vara klurigt att träska runt i en jättetråd för att hitta något vettigt. Problemet är dock att majoriteten av dessa frågor oftast slutar i rena listtrådar. Och Flashback är i första hand ett diskussionsforum, vi vill helt enkelt inte ha en massa olika trådar fyllda med svar som bara hänvisar till ett spel eller liknande.

Tråden om nya mmo's ser jag absolut som en sådan tråd som är intressant, i spelrelaterat. Och det är också därför det underforumet finns. Det är viktigt att det finns en plats att diskutera om spel utan att diskutera det specifika spelet i sig. Ofta papperskorgas trådar som är okej i en annan forumdel av den pedagogiska anledningen att alla är vuxna och borde kunna hitta rätt ställe att posta en tråd på utan att vi mods ska behöva flytta runt. Då är det mycket smidigare för oss mods att radera tråden och uppmana trådstartaren att fundera över vart tråden passar bäst egentligen och göra ett nytt försök. Det är inte så att man förbjuds posta en liknande tråd igen ifall den är vettig.

Spelare söker spelare är egentligen något vi är snälla som tillåter. Som nämnt tidigare är det ett diskussionsforum och inte en kontaktsida. Det finns andra plattformar för att söka spelare, vi vill ha diskussionerna och inte långa raddor av folk som vill hitta kompisar. Kompromissen blev en tämligen hårdmodererad tråd, inte helt unik för hela forumet men nästan.

Citat:
Ursprungligen postat av one_size
Märkte själv en tråd som verkade intressant ( (FB) Spel att spela tillsammans med vänner/flickvän?) som visserligen börjar som en rekommendationstråd men skulle enkelt och organiskt kunna förvandlas till en mer allmän tråd om co-op spel. Istället blir det lås på och hänvisning till Stora tråden där flesta idéer hamnar för att dö. Ingen klagomål på det specifika fallet men hur kan någon intressant diskussion utvecklas om alla hänvisas till att läsa ett par 1000 sidor?
Här är exempel på en snarlik tråd på ett annat forum: http://www.rpgcodex.net/forums/index...riends.119682/
Inget som direkt blev gigantisk men intressant rekommendationer och underlättar en framtida diskussion kring ämnet.
Och som visa redan sagt, spel:allmänt bör nog döpas om till spel:titel medan diskussion om just coop, innovationsbrist inom mmo, förändring och trender inom spelutveckling och indiescenen etc. eller kanske allmän tråd om 2d fighting borde hamna i spel:allmänt. Idag känns det allmänna ytterst specifikt medan spelrelaterat kan innehålla allt mellan himmel och jord.

Se svar ovan. Jag förstår dilemmat. Frågan är dock när en fråga blir tillräckligt stor för att det ska finnas en egen tråd som liknar en befintlig tråd redan innan. Jag tycker som sagt också att Spel Allmänt är en lite konstig titel på forumet då det nästan enbart är speltitlar som diskuteras. Dock förstår jag inte varför spelrelaterat inte är ett alternativ till alla trådar du föreslår ovan.
Citera
2018-02-13, 17:29
  #84
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Spelare söker spelare är egentligen något vi är snälla som tillåter. Som nämnt tidigare är det ett diskussionsforum och inte en kontaktsida. Det finns andra plattformar för att söka spelare, vi vill ha diskussionerna och inte långa raddor av folk som vill hitta kompisar. Kompromissen blev en tämligen hårdmodererad tråd, inte helt unik för hela forumet men nästan. .

Läste one_size's inlägg för någon dag sedan och tänkte för mig själv att "fan, inte ska vi ha spelare söker spelare i tråden om spelet och vi har ju för helvete en tråd för spelare som vill spela med någon".

Dock, allt eftersom tiden gick så känns det som att Spelare Söker Spelare inte fungerar optimalt, då inlägg försvinner i mängden och det är svårt att få en överblick över vem som vill lira vad.

Sen kom jag och tänka på (FB) Resekompisar, varför inte införa en liknande lösning för datorspel.
Ett underforum där spelare söker folk att lira med med strikta regler om hur rubrikenska se ut (innehålla spel, plattform etc), typ:

Citat:
Letar efter någon att lira Monster Hunter: World på PS4

Jag skulle vilja ha någon att lira MHW med, lirar mest mellan 18 och 22 på vardagarna. Mitt PS4 nick är X

Detta skulle ge en bättre överblick, alternativt ha en tråd per spel
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2018-02-13 kl. 17:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback