2013-09-27, 08:29
Medlem
Bra där! Jag personligen har absolut inget emot homosexuella, men ingen ska kunna komma och säga åt ens företag vad de ska ha med i sin reklam inte. Detta är ett slag mot den vidriga (!) PK-kultur som råder i Sverige och allt sånt uppmuntrar jag.
Citera
2013-09-27, 08:56
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WT-Hora
hahaha snäla non masa folck här inne som sejer "ooh nej böggarna tar över. tänck på traditionela verderingar" haha snäla så patetiska ska ta en runk o tencka på eran pappa.
passta bolaget verckar ju fet med osäcker för den dellen. "ooh nej homos ackta er farliga".
varrför käner ni at dom homos hottar eran manlighet? ricktiga töntar IMO väx up

Personligen är jag betydligt mer oroad av tanken på att analfabeterna ska ta över samhället. Jag misstänker starkt att det är rent skadligt för generna när folk har föräldrar som är syskon.

På tal om hot mot min svenska manlighet: http://www.youtube.com/watch?v=gEY_v41jnFk

Mvh
Citera
2013-09-27, 09:27
Medlem
-DaRude-s avatar
Varför så viktigt att manifestera homosexualitet i reklam?

Snacka om i-landsproblem.
Citera
2013-09-27, 09:29
Medlem
Righteds avatar
Kanske inte det mest smidigaste uttalandet. Men samtidigt finns det ingen som helst anledning till att blanda in homosexualitet i en pastareklam. Precis som om bögen i affären tänker "Okej, den här pastan har inte homosexuella i sin reklam, den kan jag verkligen inte köpa".
Citera
2013-09-27, 09:36
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Righted
Kanske inte det mest smidigaste uttalandet. Men samtidigt finns det ingen som helst anledning till att blanda in homosexualitet i en pastareklam. Precis som om bögen i affären tänker "Okej, den här pastan har inte homosexuella i sin reklam, den kan jag verkligen inte köpa".

Propagandisterna kan väl vända sig till de närmast 99 procent som faktiskt VILL och välkomnar homosexuella i sin reklam. Nej då, nu skrivs det avvikelserapporter tills Barilla tvingas böna och be om förlåtelse och framöver har som sed att sprida homoromans i rutan. Inte en chans att Barilla kommer stå upp mot pöbeln. De viker sig till slut de också.
Citera
2013-09-27, 09:43
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Propagandisterna kan väl vända sig till de närmast 99 procent som faktiskt VILL och välkomnar homosexuella i sin reklam. Nej då, nu skrivs det avvikelserapporter tills Barilla tvingas böna och be om förlåtelse och framöver har som sed att sprida homoromans i rutan. Inte en chans att Barilla kommer stå upp mot pöbeln. De viker sig till slut de också.

Nu är ju Barilla italienskt och i Italien är homofobi faktiskt ganska utbrett. Det är väldigt långt ifrån Sverige om man säger så. Därför tror jag att chansen/risken att de viker ner sig är små.

Själv bryr jag mig inte ett skit om vad för slags reklam Barilla har. Jag köper den pasta jag tycker är godast och mest prisvärd. Jag tycker mest synd om alla människor som känner sig tvingade att ta ställning till varenda liten sak. Detta oavsett om du är den största HBT-fantasten eller världens böghatare.
Citera
2013-09-27, 09:53
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Righted
Nu är ju Barilla italienskt och i Italien är homofobi faktiskt ganska utbrett. Det är väldigt långt ifrån Sverige om man säger så. Därför tror jag att chansen/risken att de viker ner sig är små.

Själv bryr jag mig inte ett skit om vad för slags reklam Barilla har. Jag köper den pasta jag tycker är godast och mest prisvärd. Jag tycker mest synd om alla människor som känner sig tvingade att ta ställning till varenda liten sak. Detta oavsett om du är den största HBT-fantasten eller världens böghatare.

Barilla är ett förtroendebemärkt internationellt företag. Det är detta faktum de tvingas rätta sig efter. Att företaget är hemmahörande i Italien spelar inte så stor roll i detta avseende.

Jag bryr mig inte heller egentligen. Om Barilla haft homosexuella i sin reklam hade det inte betytt något för mig, inte heller hade det påverkat mig som kund, däremot är det upprörande att det skapar ramaskri bara för att de väljer att inte göra det.
Citera
2013-09-27, 10:05
Medlem
Maloms avatar
Det är ju inte ovanligt att det på förpackningar står recept, så kanske kan Barilla komma undan om man trycker detta på sina omslag.

Citat:
En sommarrätt som kall spagetti med körsbärstomater, mozzarella och basilika (allmänt kallad bögpasta, "pasta alla cecca") och ett glas fyllig, mjuk Valpolicella är en lycka i all sin enkelhet.
http://www.dn.se/Pages/Article.aspx?id=892060&epslanguage=sv
Citera
2013-09-27, 10:08
Medlem
spyder123s avatar
Fy fan vad han är en dålig talare. Han hade fått fram exakt samma ståndpunkt genom att säga så här istället.

"Jag har inget direkt emot homosexuella par, men anledningen till att vi inte har några planer på att inkludera homopar i vår reklam beror på att reklam i grunden handlar om att attrahera den tänka målgruppen. Homosexuella är självklart en del av denna, men att småbarnsfamiljer är en så mycket större grupp. Därmed är det av rena marknadsstrategiska skäl som vi inte planerar att ha homosexuella på våra förpackningar"

Är det så jävla svårt om du representerar ett helt företag? Jävla mupp, kommer inte köpa deras pasta, inte p.g.a. att de är homofoba, utan för att de verkar vara dumma i huvudet. Att blanda in personliga värderingar i sitt företag är så egocentrerat att det får mig att spy.
Senast redigerad av spyder123 2013-09-27 kl. 10:12.
Citera
2013-09-27, 10:20
Medlem
Maloms avatar
Wasabröd ingår sedan 1999 i Barillakoncernen.

Om man nu också lyckas förvärva Kavli, kan man lägga till Flatbröd på produktlistan.
Citera
2013-09-27, 10:22
Medlem
Fan va jag blir irriterad på sånthär, vill bögarna ha "pro-bög" reklam får dom väll för fan göra som alla andra och betala för det? Och inte försöka hota, grina eller bojkotta sig till det av företag? Blir fan illamående, sen detta fjäskande med dom också.

Har inte det minsta emot homosexuella personer i sig, men såntdär jävla beteende borde fan arkebuserings plutonen ställas upp för, sen skiter jag i om det är bögar, pedofiler, strighta eller asexuella vill man ha reklam för "sin sak" får man helt enkelt betala för det och inte kräva det av andra.
Citera
2013-09-27, 10:25
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123

Är det så jävla svårt om du representerar ett helt företag? Jävla mupp, kommer inte köpa deras pasta, inte p.g.a. att de är homofoba, utan för att de verkar vara dumma i huvudet. Att blanda in personliga värderingar i sitt företag är så egocentrerat att det får mig att spy.

Min fetning. Att blanda in personliga värderingar i andras företag och andras reklamer är väl ännu mer egocentrerat? Jag tror Barilla klarar sig utmärkt utan dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in