2013-09-16, 21:36
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadie12
Jag var på något ställe förra året som kallades för "After!". Tror det låg vid slussen! (Gick man drottningatan mot slottet och sen vid slussen typ). Väldigt, ehm.. Dräggigt. Musiken i sig var inge fel på alls. Men det stället liknande någon p*kvart ägde.

Kommer ihåg när jag stog ute å rökte så kom det en kille som ville sälja lite hasch osv. Bara det säger väl saker.

Det ligger vid Kornhamnstorg i Gamla stan och ja du har rätt, ett riktigt skitställe är det. Ligger fö tre lågvattenmärken i princip efter varandra där, Kleins, Tempelbar och After. Urk...
Citera
2013-09-16, 21:39
Medlem
Den i gången till tuben/pendeln i sumpan är ju riktigt risig haha
Citera
2013-09-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Det ligger vid Kornhamnstorg i Gamla stan och ja du har rätt, ett riktigt skitställe är det. Ligger fö tre lågvattenmärken i princip efter varandra där, Kleins, Tempelbar och After. Urk...

Mjo, precis! Den låg andra sidan av Motellet Af Chapman! Nä, aldrig mer säger jag.
Citera
2013-09-17, 20:19
Medlem
LloydHarbors avatar
Fattar inte varför folk klagar på Nivå 22, förkröksställen skall vara sunkiga - är de exklusivt inredda så stiger priserna.

Gröne Jägaren är en annan historia. Fick ångest när vi gick dit "på skoj för att se hur det var" - det var hemskt.
Citera
2013-09-21, 16:17
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistavargen
Lion Bar. Konstigt folk och det luktar ganska äckligt och dom brukar försöka lura mig på min växel. Betalar man med en 500 och det kostar 50 får man tillbaka en 50 lapp ända tills den okända grabben bredvid faktisk intygade att han såg att jag betalade med en 500 lapp.
Korrekt. Det är sista utposten innan härbärget och parkbänken. Det må finnas en drös med sunkhak i huvudstaden, men Lion Bar spelar i ensamt majestät i en helt annan division.

Edit: det är Lion vid Fridhemsplan som åsyftas (hette Fridhem en gång i tiden).
Senast redigerad av Tokfaan 2013-09-21 kl. 16:27.
Citera
2013-09-22, 12:27
Medlem
teflonpannan69s avatar
El Bocado Axelsberg måste fan ta priset... Inredningen är halvt fallfärdig och seriöst ifrån 80-talet. Axelsbergs hjältar brukar sitta där 7 dagar i veckan och supa skallen av sig. En riktigt tragisk samling människor, mystiska dvärgar, alkisar och deras thaibrudar, fyllekärringar, WT m.fl. På helgerna brukar zigenarna och juggarna samlas kring stället. Säljs en del diverse droger utanför också.

Dock så har de helt okej lunchmat.
Citera
2013-10-25, 15:34
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
El Bocado Axelsberg måste fan ta priset... Inredningen är halvt fallfärdig och seriöst ifrån 80-talet. Axelsbergs hjältar brukar sitta där 7 dagar i veckan och supa skallen av sig. En riktigt tragisk samling människor, mystiska dvärgar, alkisar och deras thaibrudar, fyllekärringar, WT m.fl. På helgerna brukar zigenarna och juggarna samlas kring stället. Säljs en del diverse droger utanför också.

HAHA. Testa Diset en station därifrån också, vidrigaste nånsin. Tidigare hette de Paradiset, men bytte namn till Diset, vilket säger allt.
Citera
2013-11-05, 10:24
Medlem
a3633847s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
HAHA. Testa Diset en station därifrån också, vidrigaste nånsin. Tidigare hette de Paradiset, men bytte namn till Diset, vilket säger allt.

Måste protestera mot detta! Bra personal, trevliga stammisar och helt OK käk till priset. Helt klart OK ställe att koppla av och ta en öl på.
Citera
2013-11-05, 14:43
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69

Ha, ha, mystiska dvärgar och tragiska typer. Får lite Kaurismäki-vibbar av din beskrivning. Tror jag skulle trivas där några kvällar. Blir till att testa
Citera
2013-11-10, 10:38
Medlem
Sarlaccs avatar
Citat:

Tvärskönt namn, är det Örnsberg vi talar om?

Måste ju bara testas
Citera
2013-11-10, 20:02
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarlacc

Tvärskönt namn, är det Örnsberg vi talar om?

Måste ju bara testas
Örnsberg, ja.
Citera
2013-11-12, 16:09
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:

Menar du verkligen Lilla Paradiset alldeles vid Örnsbergs tunnelbana? Det är ju bara en ordinär hål-i-väggen-pizzeria, utan karaktär.

Kan på intet sätt tävla med ovannämnda El Bocado i Axelsberg, vars insuttna, ombonade sunkighet jag nu provat på och funnit riktigt gemytlig, om man trivs med att sitta med sin öl i ett soffhörn och mingla anspråkslöst med något avsigkomna men oftast vänliga existenser.

Har dock inte haft nöjet att träffa dvärgen.
Senast redigerad av BertFox 2013-11-12 kl. 16:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in