2013-09-10, 01:32
Medlem
[quote=robinkung|45168646]
Citat:
Bra är det väl, men inte väldigt bra, dessutom var han som sagt ineffektiv. Eller, när jag tänker efter så är det inte alls så häftigt. Ung Vince Carter-klass på den statistiken, inte mer.

I vilken värld är Vince Carter klass inte häftigt?

Citat:
Vill även tillägga att LeBron James, Chris Paul, Dwight Howard, Carmelo Anthony, Kevin Durant och säkert någon mer var bättre vid åldern 22 än vad Derrick Rose var.

Om man snackar om en enda säsong finns det argument att Paul hade det bästa året någonsin för en PG som 23 årig, så bra var han.

Utöver honom var det jämnt. LeBron kom in i ligan som ett freak bara kunde inte skjuta, dålig bollkontroll och han var inte alls bra defensivt. tog ett tag innan han satte ihop allt. Dwight saknade mycket offensivt och som center förlora bollen alltför mycket.

Fram till 22 års åldern skulle jag ranka av de du tagit fram som exempel på bättre spelare.

CP3
Dwight
Durant
LeBron
Rose
Melo

Men nu jämför du honom med 5 spelare som är topp 10 (melo tveksamt) idag så ingen överraskning exakt att de var bra när de var 22.

Citat:
Exempelvis Kyrie har inte ens fyllt 22 och är redan i klass med Rose. Kanske även bättre, men det får vi veta först när han spelar i ett bra lag.

Väldigt rätt att han är i klass med Rose även bättre vid samma ålder (20) men då besitter Irving egenskaper som jefligt grymt skytte och något jag borde nämnt tidigare i inlägget för att förstå min rankning är att spelare som Irving och Durant har som skyttar har ett övertag som ynglingar. Därför det tog ett tag innan LeBron kunde dominera på riktigt. Och därför jag nämner att Rose som 22 åring var väldigt bra då han fortfarande hade väldigt mycket rum att utvecklas med tanke på hans sjuka atletiska förmåga.

Citat:
Derrick Rose är vidrigt överskattad. Det är nästan synd om honom. Han hade knappt klassats som en stjärna nu om det inte vore för att han spelar i just Bulls.

Det finns inte en enda spelare som snittat 25/8 och lett sitt lag till första plats som inte klassats som en stjärna. Russell Westbrook spelar i Oklahoma, en skithåla och har Durant framför sig och producerar sämre siffror och är klassad som en superstjärna.

Alla stjärnor är överskattad, MJ är överskattad, LeBron är överskattad alla är det median suger deras kuk och de får mest fans vilket leder till många fanatiker. (Kobe undantaget)
2013-09-15, 01:31
Medlem
TKD_1337s avatar
Miami Heat har värvat Michael Beasley. Han kan bli en nyttig rollspelare.. Nackdelen är att han ofta hamnar i trubbel utanför plan.

Citat:
As he should be. Beasley’s off-court behavior, though, has often gotten more attention than is on-court ability. Indeed, it has been a long and rocky road since Beasley was taken directly after Derrick Rose in 2008, after earning Big 12 Player of the Year honors during his one season at Kansas State. Before playing his first game for the Heat, Beasley was fined $50,000 for his role in a marijuana-related incident at the Rookie Transition Program. He also spent time in a substance abuse treatment center in 2009 before the Heat traded him.

---

Instead, his legal problems continued. In addition to his marijuana arrestd, it was reported in May, it was reported that Beasley was under investigation for an alleged sexual assault. (Beasley has not been charged but the case is still open, according to the Arizona Republic.) In February, news broke that Beasley was cited on Jan. 25 for multiple driving violations for driving 71 mph in a 45-mph zone at 1:10 a.m. in a Mercedes that did not have a license plate. Beasley was driving on a suspended license and a loaded gun was found in the vehicle.

---

Beasley averaged 10.1 points, 3.8 rebounds and 1.5 assists while shooting 40.5 percent for the Suns, who finished 25-57, the worst record in the Western Conference

http://nba.si.com/2013/09/11/michael-beasley-miami-heat-contract-sign-agreement-phoenix-suns/

Det ska bli spännande att se Greg Oden.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-09-15 kl. 01:35.
2013-09-15, 02:47
Medlem
TKD_1337s avatar
Rose säger att han är 100%. Det borde alla vi NBA-fans se fram emot.

J.R. Smith säger att Knicks kommer att bärga hem titeln. Han dissade också Nets och sade att de "ännu inte är bra".
Senast redigerad av TKD_1337 2013-09-15 kl. 02:50.
2013-09-15, 08:30
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Miami Heat har värvat Michael Beasley. Han kan bli en nyttig rollspelare.. Nackdelen är att han ofta hamnar i trubbel utanför plan.

Det ska bli spännande att se Greg Oden.

Frågan är hur länge Oden håller den här gången?

Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Rose säger att han är 100%. Det borde alla vi NBA-fans se fram emot.

Då kanske jag skulle passa på att se Bulls när jag är i Chicago senare i höst
2013-09-16, 02:10
Medlem
Fan vad intressanta Golden State kommer bli.
Tror ni Barnes kommer få mycket speltid trots att man har Iguodala?
2013-09-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katjakaj1
Fan vad intressanta Golden State kommer bli.
Tror ni Barnes kommer få mycket speltid trots att man har Iguodala?

Barnes har väl bulkat upp under sommarn så han ska kunna gå in som 4a, hörde jag..

mvh
2013-09-16, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Ni övervärderar Westbrook som fan

Kyrie är bättre alla dagar i veckan!

Håller med
2013-09-18, 13:12
Medlem
Tja!!

Någon som har koll på om League Pass kommer komma så man kan följa bara sitt lag eller fem lag denna säsong. Verkar som dom gjort om till två paket.

Jag försöker säga upp min NBA Live TV som jag hade för att se summer camp men hittar inte hur man säger upp... Måste få det gjort innan jag tar league pass. Dom svarar ens inte på mail.. Tips?
2013-09-18, 17:34
Medlem
LnACEs avatar
Vad är enligt er dom bästa sidorna att följa om man är intresserad av NBA och basket i allmänhet?

http://probasketballtalk.nbcsports.com/

Det är den enda jag följer stenhårt. Dom har just kört igång sin laggenomgång inför säsongen. Väntar som fan på att dom börjar lista NBA's 100 bästa spelare. Det gjorde dom iaf förra året.

Vilka sidor vill ni rekommendera?
2013-09-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LnACE
Vad är enligt er dom bästa sidorna att följa om man är intresserad av NBA och basket i allmänhet?

http://probasketballtalk.nbcsports.com/

Det är den enda jag följer stenhårt. Dom har just kört igång sin laggenomgång inför säsongen. Väntar som fan på att dom börjar lista NBA's 100 bästa spelare. Det gjorde dom iaf förra året.

Vilka sidor vill ni rekommendera?

http://kobebryant.com/

Bästa sidan.

Skämt åtsido så går NBA.com bra och sen har du också ESPN. Men min favorit är nog Yahoo, Wojnarowski jobbar där och den snubben vet ALLT!
2013-09-26, 14:21
Medlem
Myrthels avatar
Förslaget om smeknamn på ryggen kan va bland de barnsligaste jag någonsin hört. Man får smeknamn, inte tar dem.

Play for the name on the front of the shirt, and they’ll remember the name on the back. - Tony Adams
2013-09-28, 12:15
Medlem
Xunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrthel
Förslaget om smeknamn på ryggen kan va bland de barnsligaste jag någonsin hört. Man får smeknamn, inte tar dem.

Play for the name on the front of the shirt, and they’ll remember the name on the back. - Tony Adams

Jag håller med. Jag skulle acceptera ifall de gjorde något liknande på t ex All Star matchen, men inte i vanliga matcher. Men jag antar NBA har räknat ut att man nu kan mjölka ut mer försäljning av matchtröjor nu. Finns säkert många fans som inte är äldre än 14 år som vill ha en matchtröja där det står King James eller Black Mamba på.. Men jag håller med dig om att det är barnsligt som fan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in