2013-09-12, 18:57
Medlem
Smultronstallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Min första tanke var att GM var en vanlig "Svensson" som stämt träff med någon dejt från en vanlig dejtingsida som match.com, sedan blivit rånad och dödad av exempelvis araber. Jag undrar om inte nedan beskrivning stämmer bättre med vad som hänt, utifrån vad tidningarna rapporterar:

Det här låter som att GM stämt träff med tjejer genom någon obskyr dejtingtjänst, jag tänker inte Mötesplatsen.se utan "xxxkontakt.com". Eftersom syftet enligt Expressen verkar varit uttalat att köpa en sexuell tjänst, jag antar det kan stämma. Det är inte smart att stämma träff med småflickor för att köpa sexuella tjänster eftersom runt omkring dessa aktiviteter finns ofta annan brottsling, som i detta fallet att "lura" offret eller "skrämma" bort offret för att ta pengarna.

Jag tror heller inte det är speciellt lätt och garanterat att offret kan skrämmas bort. I detta fallet har GM enligt tidningen gjort kraftigt motstånd, dvs slagits mot utpressarna.

Jag tror inte "mordet" skedde överlagt utan att det skedde i stridens hetta, dråp skulle kunna bli en rubricering.

GM betyder gärningsman, Einstein.
Citera
2013-09-12, 19:23
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Troligtvis är det snarare sexköp än pedofili.

Anledningen till att det är troligare är för att i och med att bestämma en sexträff där offret betalar för sex är för att då vet de som rånar att offret kommer dyka upp med pengar. Skulle de dessutom mötas för bara en vanlig träff så träffas man inte i nån jävla skogsdunge.

Jag menar jag har dejtat en del på internet och skulle jag vara så dum att jag åkte ut i skogen skulle jag ändå inte ha några kontanter med mig. Vem har kontanter liksom?

Jag tror att de hade utmanande bilder på sin Badoo. Raggade på honom med väldigt mycket sex-anspelningar. Erbjöd honom att köpa dem/henne. Frestade kanske med trekant (uppfylla en pojkdröm) och detta får personen att tänka med kuken och endast med kuken vilket gör att han i sin desperata kåthet till och med kanske tänder på tanken att möta henne/dem i en skogsdunge.

Solklart.

Satte man den.

Hursomhelst, Fram med namnen på de absolut vidriga fittungarna som lurade dit honom. Nackskott på dem.
Citera
2013-09-12, 19:32
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstallet
GM betyder gärningsman, Einstein.

Jag heter Hegamon och inte Einstein. Jag vet att BO betyder brottsoffer och GM är gärningsman.
Skrev fel i inlägget.
Citera
2013-09-12, 19:51
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Trevliga snubbar att träffa på i en mörk gränd...

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/941893_622645574435816_181369831_n.jpg
Är detta bild på de förmodade gärningsmännen? Vet vi det och var kommer bilden ifrån? Facebook? Kollade tidigare i tråden, men hittade inte information om detta där.
Citera
2013-09-12, 19:54
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Trevliga snubbar att träffa på i en mörk gränd...

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/941893_622645574435816_181369831_n.jpg
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17461178.ab

Citera
2013-09-12, 20:08
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Är detta bild på de förmodade gärningsmännen? Vet vi det och var kommer bilden ifrån? Facebook? Kollade tidigare i tråden, men hittade inte information om detta där.

GM är längst ner på bilden och bilden kommer från hans facebook!
Citera
2013-09-12, 20:08
Medlem
Hegamons avatar
I reportage från "Brottscentralen" http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17461178.ab ifrågasätts det att kroppen från BO skulle legat i upp till fyra dagar i skogsdungen innan upptäckt. Eftersom det är osannolikt att förbipasserande då inte skulle upptäckt kroppen. Märkligt uttalande. Dels är det ovanligt att kroppar flyttas, dels verkar tidpunkten för mordet osäkert.. Kan någon förklara detta närmare, jag får inte ihop det.
Citera
2013-09-12, 20:23
Medlem
Yxzers avatar
Kan någon insatt lägga ut en karta på var BO hittades?
Citera
2013-09-12, 20:24
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
I reportage från "Brottscentralen" http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17461178.ab ifrågasätts det att kroppen från BO skulle legat i upp till fyra dagar i skogsdungen innan upptäckt. Eftersom det är osannolikt att förbipasserande då inte skulle upptäckt kroppen. Märkligt uttalande. Dels är det ovanligt att kroppar flyttas, dels verkar tidpunkten för mordet osäkert.. Kan någon förklara detta närmare, jag får inte ihop det.
En av GM bor precis intill fyndplatsen, om jag inte fått allt om bakfoten. Öppnar i så fall upp för möjligheten att mordet skett i GMs lägenhet eller annat utrymme i huset och sen har kroppen flyttats vid ett senare tillfälle.

Är det inte rimligare att anta att BO lockades till lägenheten än att han lockades till skogen intill?
Citera
2013-09-12, 20:30
Medlem
Bergens.Herres avatar
Citat:
Brottsplats och fyndplats är densamma.
Det är ren och skär bullshit att bo inte kan ha legat där sedan i torsdags. Babblet om att inga hundar reagerat är löjligt, har man identifierat och pratat med alla hundägare som gått på gångvägen torsdag-söndag? Föga troligt.
Skogen är ingen gigantisk regnskog men stor nog för att en kropp kan ligga oupptäckt en längre tid. Gång och cykelvägarna utgör en mycket liten del av skogen.
Kroppen låg inte många meter från gång och cykel-vägen men inget konstigt med att han inte upptäcktes.

Vila i frid.

Till er alla. Visa respekt för offret och hans anhöriga. Nästa gång kanske ni är offer eller anhörig, troligen när ni minst anar.
Citera
2013-09-12, 20:41
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergens.Herre
Brottsplats och fyndplats är densamma.
Det är ren och skär bullshit att bo inte kan ha legat där sedan i torsdags. Babblet om att inga hundar reagerat är löjligt, har man identifierat och pratat med alla hundägare som gått på gångvägen torsdag-söndag? Föga troligt.
Skogen är ingen gigantisk regnskog men stor nog för att en kropp kan ligga oupptäckt en längre tid. Gång och cykelvägarna utgör en mycket liten del av skogen.
Kroppen låg inte många meter från gång och cykel-vägen men inget konstigt med att han inte upptäcktes.

Jag känner inte alls till området, därav min undran. Vad jag uppfattar det som är att personerna som blev intervjuade i "Brotttscentralen" verkade spåna friskt och för säkra på sin sak. En fördel är som du menar att ta stor hänsyn till storleken på området, antal förbipasserande och möjligheten att kroppen legat oupptäckt. Tyvärr är människor som dessa i "Brottscentralen" enligt mig relativt inkompetenta och har för lite bakgrundsmaterial för sina påståenden. Jag vill ändå lämna en dörr öppen för att brottsplats och fyndplats inte samma.
Citera
2013-09-12, 20:57
Medlem
Bergens.Herres avatar
Citat:
Jag känner inte alls till området, därav min undran. Vad jag uppfattar det som är att personerna som blev intervjuade i "Brotttscentralen" verkade spåna friskt och för säkra på sin sak. En fördel är som du menar att ta stor hänsyn till storleken på området, antal förbipasserande och möjligheten att kroppen legat oupptäckt. Tyvärr är människor som dessa i "Brottscentralen" enligt mig relativt inkompetenta och har för lite bakgrundsmaterial för sina påståenden. Jag vill ändå lämna en dörr öppen för att brottsplats och fyndplats inte samma.
Dagtid är det många som passerar fyndplatsen.
För att dumpa en kropp där behöven man en bil, det är mycket tungt att flytta en död kropp. Jag uppskattar avståndet från närmsta bilväg till 100-150m.
Om det skulle vara så att gm haft möjlighet att dumpa bo från en bil så är nog denna plats bland de sista man tänker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in