Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2013-09-07, 22:25
  #37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag tror dom flesta som verkligen failar är dom som ställer sig utanför och tycker "jag vill inte vara en del av det där".

Man gör det lätt för sig genom att inte försöka.
Tyvärr är det ju så, att även i de fall att tjejerna påstår att "åh, jag har jobbat så mycket på honom, lagt ner så mycket energi, blah blah", så är det ändå killen som har initierat och dragit hela pinsamhetslasset för att få igång det hela, och dessutom så "har han ju jävligt bra jobb, men det är inte därför jag gillar honom".

Många kvinnor verkar få ihop det med sina manliga chefer och dylikt, om dom inte kärat ner sig i nån när dom var 15 och aldrig lämnat denna person. Det är inte så konstigt egentligen, eftersom män som har högre social status än kvinnor automatiskt får väldigt gott självförtroende, medan män som ser sig själva som förlorare och oattraktiva inte ens tycker att det är nån ide att försöka. Och tjejerna gör aldrig nånting, så då vinner de killarna med hög social status automatiskt, eftersom de är de enda som försöker.
+1
Citera
2013-09-07, 22:58
  #38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Toober
Jo, det är precis vad det här är, den klassiska goodguy vs badboy debatten.

Problemet är bara att folk har missuppfattat/övertolkat begreppet "badboy"/"Alfahane" totalt. Det betyder inte att du är en douche. Tjejer gillar alfakillar, med det sagt kan du tex vara världens ödmjukaste. Tex så är längd per se "alfa". Få korta killar som kan vara riktigt alfa, men det finns.

MEn i slutändan, du behöver fan inte vara alfa #1 för o få brudar, ofc.
Viktigast:
Självförtroende
Var bekväm, avslappnad
Var dig själv
Njut, ta för dig.
Utseende spelar givetvis roll, men så länge du ser "OK" ut så är det så mycket annat som spelar in.


Längd är automatiskt alfa ? How so ? De flesta män i Sverige är över 180 cm, men att de automatiskt skulle vara "alfa" (som egentligen är mentalt) är ytterst tveksamt
Citera
2013-09-12, 03:28
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Riddim
Jag tycker de tär löjligt med generaliseringar även om jag inte tycker att det är något fel i att vara tuff. Livet är hårt och då skall man vara tuff. Men sen tror jag inte att det innebär att man skall vara en gapig Wt/Svartskalle med löjliga tatueringar som går runt och spänner sig samt jävlas med folk. Vem fan gillar en sådan? Folk som trycker ned andra har fan problem. Med tuff menar jag att man skall skita i vad folk tycker, kämpa för att få det bättre och finnas där för sina nära.

Fast det är ju precis det jag menar, att de kvalitéerna, hur beundransvärda de än må vara, är inte värda mycket alls när det gäller att få ligga enligt mina observationer, och det går emot vissa teorier i ämnet.
Citera
2013-09-12, 06:04
  #40
Medlem
legendaryjls avatar
Haller inte med majoriteten. Har alltid varit en ratt spinkig kille fast med ett schysst utseende och varit social + charmig. Har haft min del tjejer. Men kan saga sahar, anda sedan jag borjade trana seriost for cirka 2 ar sen sa har jag markt ett rejalt uppsving. Jag ar samma gamla jag fast uppumpad och man far blickar efter sig hela tiden.

Enligt mig sa har man ett rejalt overtag som deffad/musklad kille gentemot "vanliga" utan att ens ha oppnat munnen. Forsta intryck handlar om appearance, sa har man en schysst kropp + ar charmig = oslagbar kombo imo.
Citera
2013-09-12, 06:09
  #41
Avstängd
heaven.on.earths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legendaryjl
Haller inte med majoriteten. Har alltid varit en ratt spinkig kille fast med ett schysst utseende och varit social + charmig. Har haft min del tjejer. Men kan saga sahar, anda sedan jag borjade trana seriost for cirka 2 ar sen sa har jag markt ett rejalt uppsving. Jag ar samma gamla jag fast uppumpad och man far blickar efter sig hela tiden.

Enligt mig sa har man ett rejalt overtag som deffad/musklad kille gentemot "vanliga" utan att ens ha oppnat munnen. Forsta intryck handlar om appearance, sa har man en schysst kropp + ar charmig = oslagbar kombo imo.

Jo men så är det...första intrycket är något som man bara kan göra en gång.
Citera
2013-09-12, 10:57
  #42
Medlem
Mr.Riddims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septimum
Fast det är ju precis det jag menar, att de kvalitéerna, hur beundransvärda de än må vara, är inte värda mycket alls när det gäller att få ligga enligt mina observationer, och det går emot vissa teorier i ämnet.

Nej, inte i förhållande till att ligga men till sig själv är det nog viktigt.
Citera
2013-09-12, 11:05
  #43
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toober
Jo, det är precis vad det här är, den klassiska goodguy vs badboy debatten.

Problemet är bara att folk har missuppfattat/övertolkat begreppet "badboy"/"Alfahane" totalt. Det betyder inte att du är en douche. Tjejer gillar alfakillar, med det sagt kan du tex vara världens ödmjukaste. Tex så är längd per se "alfa". Få korta killar som kan vara riktigt alfa, men det finns.

MEn i slutändan, du behöver fan inte vara alfa #1 för o få brudar, ofc.
Viktigast:
Självförtroende
Var bekväm, avslappnad
Var dig själv
Njut, ta för dig.
Utseende spelar givetvis roll, men så länge du ser "OK" ut så är det så mycket annat som spelar in.

Äntligen någon som har fattat grejen med "alfahanebegreppet".

Det du utelämnar är dock att den klassiska badguy:en är väldigt alfa. Du behöver givetvis inte va honom, men det är inte motsatsen heller.

Sen hänger allt ihop, hur lätt är det att ta för sig och ha självförtroende om man är en töntig tjockis?

Går du på gym, ser bra, kan be en brud dra åt helvete om du vill, ja då blir du mer alfa automatiskt.
Citera
2013-09-13, 12:02
  #44
Medlem
Mr.Riddims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Äntligen någon som har fattat grejen med "alfahanebegreppet".

Det du utelämnar är dock att den klassiska badguy:en är väldigt alfa. Du behöver givetvis inte va honom, men det är inte motsatsen heller.

Sen hänger allt ihop, hur lätt är det att ta för sig och ha självförtroende om man är en töntig tjockis?

Går du på gym, ser bra, kan be en brud dra åt helvete om du vill, ja då blir du mer alfa automatiskt.

Jag tycker hela alfa konceptet verkar löjligt och verkligen svårt att definera. Av att döma vad jag har sett i min omgivning, läst på nätet och vilka erfarenheter jag har haft, verkar det som att det är de mest oseriösa typerna som kvinnor dras till.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback