Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-11, 22:27
  #1
Medlem
iwlss avatar
God kväll vänner,

Då var det officiellt, Saul Goodman som spelar advokaten i Breaking Bad, får sin egen spin off. Det rapporterar IMDB nu på aftonen och mer om det kan ni läsa här http://www.imdb.com/news/ni56167671

Breaking Bad‘s Saul Goodman will live on at AMC. After lengthy negotiations, the cable network and Breaking Bad producer Sony Pictures TV have reached a licensing agreement for a spinoff series from Vince Gilligan‘s acclaimed drama series. The spinoff series, tentatively titled Better Call Saul, had been in the works for months. It centers on one of Breaking Bad‘s most recognizable supporting characters, Bob Odenkirk‘s unflappable criminal lawyer Saul Goodman. Conceived by Breaking Bad creator Gilligan and series writer-producer Peter Gould, who created the Saul character together for a Season 2 episode written by Gould, the spinoff will be be a one-hour prequel that will focus on the evolution of the Goodman character before he ever became Walter White’s lawyer, AMC said. The network wouldn’t elaborate on the project’s status, but I’ve learned Better Call Saul has a series order pending the complication

Vad tror ni om den? Flopp eller inte? Låt diskussionen flöda!
Citera
2013-09-11, 22:30
  #2
Medlem
Personligen tror jag att det lär bli en flopp.
Citera
2013-09-11, 22:36
  #3
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Personligen tror jag att det lär bli en flopp.
Seriöst? Saul är ju en makalös karaktär! Om denna serie bara får samma goda inramning som BB så lär det bli kanon.

Man kan inget annat än att tycka om Saul trots att han är en sociopatisk bilförsäljartyp...
Citera
2013-09-11, 23:35
  #4
Medlem
Tegiss avatar
Saul är onekligen en lustig lirare men känns som han gör sig bäst i lite mindre doser. Sen är man sett hur hans övriga klienter ser ut som brukar sitta i vänterummet så verkar det mesta vara lite stämningar med nackkragar å liknande.

Men vi får se hur det blir för jag kommer ge den en chans.
Citera
2013-09-11, 23:37
  #5
Medlem
woaaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Seriöst? Saul är ju en makalös karaktär! Om denna serie bara får samma goda inramning som BB så lär det bli kanon.

Man kan inget annat än att tycka om Saul trots att han är en sociopatisk bilförsäljartyp...

Jag håller med dig, men jag tror faktiskt det kommer att floppa.
Citera
2013-09-11, 23:42
  #6
Medlem
Hmm, så detta ska vara Saul: The Origins om jag förstått det rätt.
Känns som en ganska stor risk för flopp, men man kan ju alltid hoppas.
Citera
2013-09-12, 00:50
  #7
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woaaah
Jag håller med dig, men jag tror faktiskt det kommer att floppa.
Oj, vad positiva alla är!

Men den inställningen kan det ju inte bli annat än dunder när ni väl tittar för då är ju förväntningarna så lågt nedskruvade...
Citera
2013-09-12, 02:23
  #8
Medlem
SteveAngellos avatar
Väldigt underhållande karaktär i BB, men detta känns beklagligen som en flopp
Citera
2013-09-12, 18:29
  #9
Medlem
iwlss avatar
Självklart kommer serien inte vara lika exceptionell som BB, det skulle inte vara bra för AMC. Men samtidigt så kommer ju serien ha en helt annan handling, snarare lite drama/komedi kan jag tänka mig. Men men, better call saul!
Citera
2013-09-12, 20:29
  #10
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Oj, vad positiva alla är!

Men den inställningen kan det ju inte bli annat än dunder när ni väl tittar för då är ju förväntningarna så lågt nedskruvade...
Nämn en spin-off som varit lyckad. Jag själv kan inte komma på någon men du får gärna motbevisa mig.
Citat:
Ursprungligen postat av iwls
Självklart kommer serien inte vara lika exceptionell som BB, det skulle inte vara bra för AMC. Men samtidigt så kommer ju serien ha en helt annan handling, snarare lite drama/komedi kan jag tänka mig. Men men, better call saul!
Varför är det självklart? Kommer vara Gilligan, Gould och Odenkirk bakom serien ju så bör väl logiskt sett hålla samma standard som BB.
Citera
2013-09-12, 20:33
  #11
Medlem
teflonpannan69s avatar
Lär nog bli asbra. Förhoppningsvis max en, två säsonger.
Citera
2013-09-12, 21:21
  #12
Medlem
Continental Ops avatar
glada nyheter! det är nåt många gått o hoppats lite på i smyg, hoppas de fattar direkt att det här håller max 1-2 säsonger typ och lägger sig på en briljant nivå och avslutar på topp

Saul är en fin människa! det är honom jag ringer när jag vaknar upp med två döda tonoriga thailändskor och en krossad papegoja i lägenheten och hyresvärden ska in i lägenheten och byta fönster om 4 timmar, han är som Harvey Keitel i Pulp Fiction fast med ett vänligare bemötande. Det enda som är lite trist med karaktären är att han klär sig som skit.

vad säger ni om formatet? 25-30 minuters mumsbitteve?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback