Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2013-09-07, 23:07
  #73
Medlem
Mina råd, ts, är att prata med personalen på behandlingshemmet så mycket du kan. Skaffa dig en dagbok och skriv ur dig. Är du bra på att teckna och/eller måla kan det vara ett sätt att få ur sig sorgen. Skaffa en kurator eller psykolog att prata med.

Jag beklagar djupt din sorg och skickar dig kramar via Flashback.
Citera
2013-09-07, 23:47
  #74
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavon
Klart jag har, men varför se döden som en utväg när det finns så mycket annat att leva för, att ta livet av sig visar ju bara hur svag och vek man är som person enligt mig. Sen att hon tar självmord när hon är tsms med TS och att han bara har henne typ är ju ganska själviskt, så TS borde bara gå vidare utan att ens fundera..


Kära jestanes. Deprimerade, självmordsbenägna som får hjälp kan i efterhand inte förstå att de ville ta livet av sig. Tunneln krymper, alternativen blir få, inga lösningar på problem syns för en deprimerad. Med depression avses inte tillfälliga dystra tankar, utan det är ett svårt tillstånd när kropp och själ inte fungerar, matlusten försvinner, sömnproblemen kommer, förmågan att tänka (klart) avtar. Att hjälpa en person ur en sådan kris kräver kunskap, erfarenhet och att man faktiskt ser personen. Sådana här allvarliga depressioner kan utlösas hastigt, vara långsamt pågående; det är inga lätta saker vi talar om här.

Du behöver läsa på om depression, innan du uttrycker dig klunsigt, och jag hoppas att TS inser att det enda han kan göra nu är att försöka leva sitt liv så bra som möjligt, och ta vara på all hjälp som finns på behandlingshemmet. Framför allt gäller det att undvika droger och försöka hitta sin mening med livet.
Citera
2013-09-08, 09:19
  #75
Medlem
Combots avatar
Dålig rubriksättning ts.

Tjejen tog sitt liv, hade varit en mer rättvis rubrik!
Citera
2013-09-08, 12:13
  #76
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavon
Tyvär så stämmer det inte alls det du skriver, i dagens samhälle så tar man sitt liv för minsta lilla grej, krävs ingen utbildning på 5 år som du påstår, man vill bara ha uppmärksamhet och det får man genom att ta sitt fega liv, de klart de är själviskt att ta sitt liv när man har en partner och familj, dumheter...

Vart skrev jag utbildning i 5år? Lite dumt att ta självmord om man vill ha uppmärksamhet då du knappast lär vara medveten om den.
Citera
2013-09-08, 19:20
  #77
Medlem
M__s avatar
Pratade med hennes familj idag, fick veta hur det hade gått till. Hemskt, men det känns ändå bättre att veta hur det gick till. Har levt i nån sorts förnekelse dom senaste dagarna, att hon inte är borta, hon ringer ju när som helst?

Nu kommer skuldkänslorna...jag föreslog en paus tills saker hade ordnat upp sig, mindre än en vecka innan det hände. Känns som det här är mitt fel. Sen ljög jag för henne sista gången vi sågs. Hon frågade om jag hade tagit något, vilket jag förnekade.

Jävla droger, hade jag hållt mig borta så skulle jag inte sitta på det här behandlingshemmet. Vi hade varit tillsammans och allt hade varit bra, eller hon hade varit vid liv åtminstone.

Det är så jävla tomt utan henne, det enda jag hade är borta och det är mitt eget fel.
Funderar på att avsluta det här lidandet, jag har ljugit för människan jag brydde mig mest om i hela världen, jag förtjänar inte bättre än döden.
Citera
2013-09-08, 19:52
  #78
Medlem
TigerKids avatar
Nej!

Det är nog hemskt vanligt att de närmaste klandrar sig själva. Misstänker att nästan alla får sådana tankar. Men det är inte ditt fel. Du kunde inte veta vad som skulle hända.

EDIT: Har du tillgång till psykolog eller kurator? Flera har föreslagit det men du har inte sagt något om det så jag säger det en gång till... Be om någon att prata med!
__________________
Senast redigerad av TigerKid 2013-09-08 kl. 19:59.
Citera
2013-09-08, 20:15
  #79
Medlem
art-creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M__
Pratade med hennes familj idag, fick veta hur det hade gått till. Hemskt, men det känns ändå bättre att veta hur det gick till. Har levt i nån sorts förnekelse dom senaste dagarna, att hon inte är borta, hon ringer ju när som helst?

Nu kommer skuldkänslorna...jag föreslog en paus tills saker hade ordnat upp sig, mindre än en vecka innan det hände. Känns som det här är mitt fel. Sen ljög jag för henne sista gången vi sågs. Hon frågade om jag hade tagit något, vilket jag förnekade.

Jävla droger, hade jag hållt mig borta så skulle jag inte sitta på det här behandlingshemmet. Vi hade varit tillsammans och allt hade varit bra, eller hon hade varit vid liv åtminstone.

Det är så jävla tomt utan henne, det enda jag hade är borta och det är mitt eget fel.
Funderar på att avsluta det här lidandet, jag har ljugit för människan jag brydde mig mest om i hela världen, jag förtjänar inte bättre än döden.

Det är en mycket vanlig reaktion att man lever i förnekelse, många hamnar i ett chocktillstånd, och det är svårt att tro att någon som stått en nära plötsligt borta. Det kommer ta tid, hur lång tid är individuellt. Det sämsta du kan göra nu är att tänka att det är ditt fel, vilket jag har svårt att tro skulle vara anledningen till självmordet. Det bästa skulle vara om du hade någon du kunde prata med, psykolog?
__________________
Senast redigerad av art-creator 2013-09-08 kl. 20:20.
Citera
2013-09-08, 20:16
  #80
Medlem
Heroinepupilss avatar
Säg till din personal att du vill bli inlagd på psyket ett par dagar för du inte klarar av att hantera dig själv i nuläget. Vet hur de är att bo på behandlingshem och närstående dör, en efter en.. Och man kan inte ens åka på begravningen.
Citera
2013-09-08, 20:19
  #81
Medlem
art-creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heroinepupils
Säg till din personal att du vill bli inlagd på psyket ett par dagar för du inte klarar av att hantera dig själv i nuläget. Vet hur de är att bo på behandlingshem och närstående dör, en efter en.. Och man kan inte ens åka på begravningen.

+1

Det är tyvärr något alltför många får gå igenom, inkl. jag.
Citera
2013-09-09, 02:53
  #82
Medlem
Det handlar om att du måste hantera livet och jag tycker din kommunikation i tråden visar på en bra början. När någon väljer att ta sitt eget liv, blir man medveten om döden, och du verkar inte vilja dö. En bra början. Jag är ledsen över din situation och beklagar sorgen.

Man kan inte göra något åt det som har varit, annat än att ta avstånd efter att ha lärt sig något.

Ta dig i kragen och bestäm dig för att du vill leva och göra det bästa av situationen. Det handlar om val man gör och bestäm dig för att göra bra val. Ta hjälp om du tror det hjälper att sluta med missbruk, men det är dig på dig själv allt hänger på.

Varför inte börja med att skriva en lista på allt du upplever som bra, och sedan en lista på vad du vill uppnå och kanske en lista på vad du inte tycker om i ditt liv. Arbeta med dig själv, för det är bara du som vet vem du är.
Citera
2013-09-09, 02:57
  #83
Avstängd
interasistmens avatar
du kommer hitta en ny tjej som gör dig lika lycklig. sörj inte mer
Citera
2013-09-10, 10:03
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Försök att komma i kontakt med någon kurator eller psykolog/psykiater (eller vad det nu kan kallas), alltså någon som är utbildad på att hjälpa personer i såna här svåra livssituationer.

Så du får möjlighet att prata ut och prata om det här, så du förhoppningsvis kan gå vidare i framtiden och inte grotta ner dig i sorgen och börja känna skuldkänslor för vad som hänt.

Hon dog i går! Man behöver inte träffa en psykolog så tidigt, vi är byggda att klara av såna förluster!
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback