Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Det är väl ingen tvekan att det är rom som är den bästa drycken för att komma DFSM inpå livet. Även om vi inte är hans utvalda folk, piraterna, så måste ju varje steg mot att vara lik en pirat också vara ett steg mot att komma närmare hans verkliga kärna. Eller köttbulle.
Ja det får jag ju säga att ett par rom-fyllda köttbullar benudlat simmandes och skvalpandes i mustig bechilligad sås, retar vilken gomspalt som helst, likt Ferdinand sitter vid korkeken, skulle jag sannerligen ligga vid vulkanpoolen och leka med bullarna - men vete tusan om han inte håller på några romvulkaner också i gömmorna där i det förlängda kosmos.. men en och annan rom-bulle-grop tror jag säkert finns, han är ju både här och där, och har både det ena å det andra.
Tror inte hela exegetiken ens rullats upp för oss, enbart en bråkdels bråkdel, det vaggar i sin linda än...
(när inte ens en hederlig pastasil, tjänar som andligt officiellt attribut, då liggger det på embryonalt stadium, iaf på dessa breddgrader)
Men flamberade köttbullar skulle, matcha bra med de ölvulkaner som tycks vara helt elementärt i den pastafarianska kulinarismen, lite hetta lite svalka om vartannat, han är ju hur som helst intrasslad i sin pastaröra, och valt denna image... så jag tror inte den pastafarianska frälsningsläran ändå är annat än kommen ur en vinkork, men ska inte uttala mig om gospeln.. lönar sig föga att spekulera, alltid bättre att skvätta mer vin i såsen, fortsätta riva osten, ju starkare desto bättre och isf ta sig en tolva rom extra till ölen, det klarnar liksom.. om inte annat. Men man får akta så man inte drunknar i vulkanen