Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-05, 11:57
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septimum
Nej det är precis det jag menar, som jag tycker är lite konstigt. I en annan tråd diskuterades vikten av att dra tydliga gränser, att stå upp för sig själv. Jag har inte märkt att dessa killar någonsin drar någon typ av gräns. De skämtar bort saker, de undviker jobbiga situationer på olika sätt, de larvar sig helt enkelt. Ändå får de ligga hur mycket som helst.

Precis. Bra beskrivet - De tar lixom aldrig konflikten utan undviker den nästan alltid. De saknar helt enkelt ofta ryggrad. Tycker även denna typ av individ har en tendens att (kanske omedvetet) se ner på andra killar och ibland försöka göra sig rolig på andras bekostnad.

Har alltid undrat också hur de kommer sig att dessa individer får ligga så pass mycket? När de uppenbarligen är hala och konflikträdda?
Citera
2013-09-05, 12:06
  #26
Medlem
Att få till att ligga kan vilken kille som helst, men att kunna välja vem man vill ligga med är något helt annat. De flesta här inne verkar ha blandat ihop begreppen. Sen TS varför måste man välja? Man kan vara vältränad, socialt begåvad, ha ett bra jobb och ha diverse olika intressen? Förstår inte varför man måste begränsa sig
Citera
2013-09-05, 13:47
  #27
Medlem
BodyGods avatar
Haha, rolig läsning från ett gäng osäkra killar när det gäller vältränade individer. Ni får det att låta som om alla bara skrattar åt vältränade killar

Faktum är att om man har en riktigt vältränad kropp ökar chansen att bli raggad på enormt. Det beror dock även på hur du "hanterar" den. Glider du runt i mjukisar och gasp-tröja samt ser sur ut, så är det inte lika lockande som när man vet hur man klär sig snyggt.

Och folk som rabblar upp hobbys som mma, gymträning, tatueringar osv som om det vore någon jävla investering till att få ligga?

För att få ligga mycket behöver du "bara" förstå hur vägen från okänd kvinna till gårdagens ligg fungerar.

Sen finns det olika scenarior. Antingen är man en person som raggar mycket eller blir RAGGAD PÅ. Sen finns det dem som både raggar mycket (alltså tar första steget) och blir raggad mycket på.

Dessa "clowner" som får ligga är sådana personer som raggar mycket. Raggar du mycket så får du napp, simple as that.

Det finns ingen riktig "typ" som får hem alla tjejer. Det handlar om att veta hur man får en tjej att ligga med dig och det finns faktorer som förenklar det. Utseende, popularitet, pengar/karriär, bra på att snacka/rolig osv är exempel på vilka faktorer som förenklar processen.

Men ingen får ändå ligga med ALLA oavsett om man har allt.
Citera
2013-09-05, 19:05
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod
Haha, rolig läsning från ett gäng osäkra killar när det gäller vältränade individer. Ni får det att låta som om alla bara skrattar åt vältränade killar

Faktum är att om man har en riktigt vältränad kropp ökar chansen att bli raggad på enormt. Det beror dock även på hur du "hanterar" den. Glider du runt i mjukisar och gasp-tröja samt ser sur ut, så är det inte lika lockande som när man vet hur man klär sig snyggt.

Och folk som rabblar upp hobbys som mma, gymträning, tatueringar osv som om det vore någon jävla investering till att få ligga?

För att få ligga mycket behöver du "bara" förstå hur vägen från okänd kvinna till gårdagens ligg fungerar.

Sen finns det olika scenarior. Antingen är man en person som raggar mycket eller blir RAGGAD PÅ. Sen finns det dem som både raggar mycket (alltså tar första steget) och blir raggad mycket på.

Dessa "clowner" som får ligga är sådana personer som raggar mycket. Raggar du mycket så får du napp, simple as that.

Det finns ingen riktig "typ" som får hem alla tjejer. Det handlar om att veta hur man får en tjej att ligga med dig och det finns faktorer som förenklar det. Utseende, popularitet, pengar/karriär, bra på att snacka/rolig osv är exempel på vilka faktorer som förenklar processen.

Men ingen får ändå ligga med ALLA oavsett om man har allt.

Du har så rätt min vän.

Dessutom vill jag tillägga - varför denna hysteri och fixering vid vilka som får ligga? Har ni inget självförtroende utan förlitar er på en viss sorts typ av människa? Jag är ingen av dem, och tjejer raggar på mig hipp som happ. Jag bara är mig själv, ingen clown, ingen body builder, ingen macho wannabe alfahanne. Skumt och sorgligt att man hela tiden måste definiera sig efter en typ enligt så många här på fb.
Citera
2013-09-05, 19:12
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unthreatened
Du har så rätt min vän.

Dessutom vill jag tillägga - varför denna hysteri och fixering vid vilka som får ligga? Har ni inget självförtroende utan förlitar er på en viss sorts typ av människa? Jag är ingen av dem, och tjejer raggar på mig hipp som happ. Jag bara är mig själv, ingen clown, ingen body builder, ingen macho wannabe alfahanne. Skumt och sorgligt att man hela tiden måste definiera sig efter en typ enligt så många här på fb.

Men detta är flashback och de flesta här tillhör faktiskt den sorten som har det lite svårt socialt.
Så de kan behöva lite vägledning.
Citera
2013-09-05, 20:00
  #30
Medlem
JagSerUfos avatar
Har reagerat på samma sak att den som apar sig mest ofta får napp.
Citera
2013-09-06, 14:44
  #31
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septimum
Som sagt, snackar inte bara om hantelbögen här. Visst håller med, han har dåligt självförtroende i grunden, men även den "klassiske" manlige mannen som inte bryr sig så mycket om sitt utseende går bort om tjejen får välja. Eller ja en morsa med ungar är nog ganska tacksam att ha en "gubbe" som kan bygga en altan och fixa bilen men om vi snackar unga snygga tjejer så är de inte så imponerade av de "klassiska" manliga attributen. De skadar väl inte direkt men de imponerar inte heller är mitt intryck. Att vara rolig (på rätt sätt, kom ihåg att tjejer har usel humor oftast) och att ha rätt kompiskrets är otroligt mycket viktigare.

Det var roligt, "en morsa med ungar..." Har vi lagt av med krav då.. tror du vi är tacksamma för allt? Du är nog inte så erfaren ännu uppenbarligen. Kraven har en benägenhet att faktiskt öka med åldern av naturliga skäl. Sedan beror det naturligtvis även på vilken självkänsla individen besitter.

Jag har kommit förbi åldern när jag bara tycker att jag är ung, snygg och att det är mina egenskaper för att " locka" män. Kanske har du fel inställning och därför träffar de som du tycker är fel för dig.
__________________
Senast redigerad av vichy6 2013-09-06 kl. 14:50. Anledning: Tillägg
Citera
2013-09-07, 05:39
  #32
Medlem
E14s avatar
Det finns ingen speciell personlighetspreferens som får alla tjejer på fall, dude. Vissa gillar hårdingar, andra gillar gangsters, några gillar töntar, andra gillar charmpojkar. Vissa tjejer dejtar bara killar med skägg och andra tjejer vill hellre ha brudar. Välkommen till verkligheten.
Citera
2013-09-07, 07:22
  #33
Medlem
Mr.Riddims avatar
Det hela handlar nog vilka man känner sig trygg med. Humor brukar lossa på spänningen väldigt mycket. Sedan är det väl ett tecken på att man är kvicktänkt vilket kan ge en bild om intelligens? Det samma gäller machokillen, de som dras till sådana typer känner sig väl någorlunda trygg med att vara med dom, även om det troligtvis bakslår när den killen får fnatt.

Skillnaden tror jag i slutändan handlar om vem som är mest social och är bra med folk och lär känna andra. En kall humorlös typ lär väl aldrig känna en annan utan upplevs mest som tråkig (låter som jag ju:P). Sen kan folk som aldrig är seriösa eller skämtar hela tiden vara utomordentligt jobbiga!

Vad gäller träning är det en trend som går runt, många i olika åldrar tränar utav olika anledningar. Det handlar om att ha en snygg kropp och snygga kroppar attraherar kvinnor som män. Lite muskler är snyggt. Det är väl det som är poängen. Tränar man MMA för att vara tuff så har man nog tränat för fel anledningar. Den osäkra typen som biffar till sig är väl något jag märkte av i gymnasiet med snubbar som började träna för att sedan köra en kur eller två, sedan tröttnade de. Men kul hade dom verkade det som!

Jag tycker de tär löjligt med generaliseringar även om jag inte tycker att det är något fel i att vara tuff. Livet är hårt och då skall man vara tuff. Men sen tror jag inte att det innebär att man skall vara en gapig Wt/Svartskalle med löjliga tatueringar som går runt och spänner sig samt jävlas med folk. Vem fan gillar en sådan? Folk som trycker ned andra har fan problem. Med tuff menar jag att man skall skita i vad folk tycker, kämpa för att få det bättre och finnas där för sina nära.
Citera
2013-09-07, 11:11
  #34
Medlem
Isets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E14
Det finns ingen speciell personlighetspreferens som får alla tjejer på fall, dude. Vissa gillar hårdingar, andra gillar gangsters, några gillar töntar, andra gillar charmpojkar. Vissa tjejer dejtar bara killar med skägg och andra tjejer vill hellre ha brudar. Välkommen till verkligheten.


Sant, så sant. Sen kan man dessutom träffa någon som man kanske skulle tro ligger utanför ens preferenser men man faller för honom/henne ändå.
Citera
2013-09-07, 18:07
  #35
Medlem
Roliga killar får definitivt mest tjejer . Även mest vänner. Att ha humor är det bästa sättet att få en tjej att tycka om än.
En kille som bara går omkring och försöker se cool ut och aldrig släpper sin gard är svårare att lära känna helt enkelt och uppfattas oftast mer som snobbig av folk än cool.
Citera
2013-09-07, 22:16
  #36
Medlem
Jo, det är precis vad det här är, den klassiska goodguy vs badboy debatten.

Problemet är bara att folk har missuppfattat/övertolkat begreppet "badboy"/"Alfahane" totalt. Det betyder inte att du är en douche. Tjejer gillar alfakillar, med det sagt kan du tex vara världens ödmjukaste. Tex så är längd per se "alfa". Få korta killar som kan vara riktigt alfa, men det finns.

MEn i slutändan, du behöver fan inte vara alfa #1 för o få brudar, ofc.
Viktigast:
Självförtroende
Var bekväm, avslappnad
Var dig själv
Njut, ta för dig.
Utseende spelar givetvis roll, men så länge du ser "OK" ut så är det så mycket annat som spelar in.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback