2013-09-05, 21:45
Medlem
MrDases avatar
Hej

Har köpt 510:an och har en fråga. Blev något fel med min leverans så jag fick inte med nåhon bomull / vaddering till mina tankar

Är det någon som vet vad man kan ta istället för de som skulle ha sugit upp juicen
Citera
2013-09-05, 22:00
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDase
Hej

Har köpt 510:an och har en fråga. Blev något fel med min leverans så jag fick inte med nåhon bomull / vaddering till mina tankar

Är det någon som vet vad man kan ta istället för de som skulle ha sugit upp juicen

Du har inte en länk till det du köpte?
Pratar vi om en cartomizer som saknar vadd eller en gammeldags 510 förångare med carts som saknar vadd? Du använde ordet "tank" och jag har aldrig stött på en tank som man fyller med vadd.
Citera
2013-09-06, 08:57
Medlem
Nu har jag kört Hangsens produkter ett tag (gjorde en massbeställning, 4 dl).

OBS: Jag har smakat en del olika nu och börjar bli petig (och det är mina upplevelser).

Hangsen 16 mg USA Menthol: Ganska frisk smak, trevligt riv. Fast den har en eftersmak som jag närmst kan beskriva som artificiell. Eftersmaken är inte genuin, den smakar kemiskt smakämne. Fullt vejpbar, men jag kommer inte beställa den igen. 6/10

Hangsen 24 mg Highway: Mycket riv (för mycket för mig) och ganska lik tobaksmak. Jag tycker den faller kort på smaken, där är smak, men den är ganska fattig och försvinner alldeles för fort. Den närmsta liknelsen jag kan komma på är som att ta en tugga på en gräddbulle bara för att komma på att där är ingen 'grädde', bara rån och choklad. Kanske saknar den karakteristiska nötiga smaken som jag blivit van vid. Men smaken där finns är rätt så lik en cigarett. 6/10

Hansen 16 mg Deluxe Menthol: Betydligt trevligare upplevelse än USA Menthol. Inte alls samma artificiella smak, utan mer balanserad frisk vejp. Dock tycker jag den saknar den riktiga mentolsmaken, då den nästan blir för mild för mig. Men helt ok. 7/10

Liqua 18 mg Traditional Tobacco: Köpte en 30 ml flaska för att testa, men jag skulle köpt fler. Denna är riktigt fin, sitter som en smäck. Inte så mycket riv som Hangsens, ganska milt riv i halsen. Men smaken, oj, den smaken. Fyllig, mustig smak fyller hela munnen och ner i halsen, här känns det att man vejpar! Väldigt balanserad, ganska nötig smak får jag av denna. Inget sticker ut som pockar på uppmärksamhet, utan denna njuter jag av. Kan tänka mig en bit mörk choklad och en lite tjärig whisky hade gjort sig fint här (16 årig Islay kanske?). 8,5/10

Utrustning i sign, kört på 8-8,5 watt.

Jag kommer fortsättningsvis hålla mig till Liqua, jag recenserade Liqua Mint ett par sidor bak och den gav samma intryck. Hangsen är ok, men jag betalar gärna 20% mer för Liqua, det är fortfarande billigt jämfört med priserna i Sverige (Fasttech tar runt $5,50 för 30 ml). Dekang har jag gett upp hoppet på..

Jag har också lyckats få tag på en Vivi-Nova som var en kopia. Sicket skit, allt smakar plast med den, oavsett vilken vätska jag provar.

Lade även en liten beställning på Fasttech, lite förbrännare skulle jag ha. Högg samtidigt en X6 2.5ml Detachable Electronic Cigarette Atomizer och en Authentic Vivi Nova V7 Electronic Cigarette Round Mouth Atomizer w/ Two Heating Cores. För en gångs skull gick det fort, efter tre dagar, så är den på planet till Sverige
Citera
2013-09-06, 11:28
Medlem
Behöver lite hjälp. Jag har läst fram och tillbaka på denna tråd och blir bara vimsig...

Jag är rökare och tänkte att jag ska prova e-cigg. Vad ska jag beställa? Vart är det bäst?

Jag vill ha så cigarettliknande som möjligt, och med nikotin, och vill inte beställa från en massa olika företag, det ska vara så smidigt som möjligt och betalar hellre något extra för det.

Har också läst här att en del läcker, en del är svåra att puffa på, osv osv. Det är ju inte intressant. Jag behöver ett bra startpaket, någon som har koll?

Tack på förhand!
Citera
2013-09-07, 14:07
Medlem
Halloj!

Har tidigare handlat allt som har med e-cigg att göra på lightyourfire.se. Bra grejjer!

Hittade denna sida och blev lite fundersam: electrocigarette.se

De verkar ha bra priser fast inte mycket varor som är kända för mig förutom Vivi Nova. Pufftech, verkar vara en ripoff av Ego-batterierna. Bra priser som sagt, juice med.

Vad tror ni om denna affär? De verkar inte importera juice med nikotin vilket passar mig väl med tanke på att jag vill ha mina saker snabbt. Dock vill jag inte ha skitjuice från Kina.
Citera
2013-09-07, 14:11
Medlem
Kolagubbens avatar
Är på Dampfest i Köpenhamn, ganska mkt folk, 10ml gratis vätska.

Blev en Smoktech magneto, Smoktech rsst, the diver, en färgad glastank med siam endcaps och lite mesh
Citera
2013-09-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerssonLB
Halloj!

Har tidigare handlat allt som har med e-cigg att göra på lightyourfire.se. Bra grejjer!

Hittade denna sida och blev lite fundersam: electrocigarette.se

De verkar ha bra priser fast inte mycket varor som är kända för mig förutom Vivi Nova. Pufftech, verkar vara en ripoff av Ego-batterierna. Bra priser som sagt, juice med.

Vad tror ni om denna affär? De verkar inte importera juice med nikotin vilket passar mig väl med tanke på att jag vill ha mina saker snabbt. Dock vill jag inte ha skitjuice från Kina.

Denna var uppe för ett tag sedan, ägaren försökte göra reklam i denna tråd. Deras grejor är ommärkta varor och deras juicer är Hangsen.
Citera
2013-09-07, 16:53
Medlem
raraKlaras avatar
Jag vet inte om detta är rätt ställe att fråga på, men som helt ny på detta efter drygt 25 år som rökare har jag nu i fyra veckor istället använt e-cigg. Jag köpte ett startpaket i butik i närheten, (det står eGo på batteriet) fick med 3 flaskor med vätska, 12 mg nikotin var det och har sedan köpt en flaska till då och då,samt en ny tank? (den där behållaren man fyller vätska i).

En bieffekt av att gå över från vanliga cigg till e-cigg jag har fått är att jag fått en ny tidskrävande hobby mer eller mindre. När jag rökte köpte jag (lite skamset) mina ciggpaket och en tändare någon gång ibland och höll de dolda i handvätska ungefär. Nu vill jag ha fodral och etuier, pysslar med vätskor hit och dit och sitter och tittar på websidor vilka batterier som är snyggast.

I takt med att smaklökar och luktsinne har förbättrats börjar jag känna att det är dags att kanske prova något annat rent smakmässigt också. Där jag handlar har de Hangsen, de har hemma i några fruktsmaker, vanilj (tyckte jag smakade rätt gräsligt), mint och menthol, någon kaffe och någon chokladsmak.

Så efter denna pladdrande inledning undrar jag helt enkelt var i Malmö handlar man andra vätskor, med nikotin i? Om man nu inte har lust att beställa via nätet utan helt enkelt handla över disk i butik. På Lundavägen har jag sett att det finns någon butik? Vad har de för något? Nere på Amiralsgatan, i korsningen mot Bergsgatan finns också något ställe men det verkar var stängt rätt ofta?

Jag har hittills bara handlat i butiken mellan Stortorget och stationen.
Citera
2013-09-07, 18:01
Medlem
Jag undrar om det är någon som vet om det är nikotin i denna e-cigg http://www.paulsaar.se/aloituspakkau...e4-tehopakkaus jag funderar på att köpa en sånn men i vissa är det inte nikotin tydligen och jag vill ha en sån med nikotin.
Citera
2013-09-07, 18:07
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shelsie123
Jag undrar om det är någon som vet om det är nikotin i denna e-cigg http://www.paulsaar.se/aloituspakkau...e4-tehopakkaus jag funderar på att köpa en sånn men i vissa är det inte nikotin tydligen och jag vill ha en sån med nikotin.
Paketet innehåller:

1 x laddningsbar 900 mAh Kraftbatteri
1 x Clearomizer
1 x USB-laddare
Bruksanvisning

Du måste köpa e-juice som du fyller på denna e-ciggen med. När du köper e-juicen så brukar det så klart om hur mycket nikotin det är, hur mycket pg/vg det finns i den.

Det kommer inte någon e-juice med i paketet om jag läser rätt.
Citera
2013-09-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raraKlara
Jag vet inte om detta är rätt ställe att fråga på, men som helt ny på detta efter drygt 25 år som rökare har jag nu i fyra veckor istället använt e-cigg. Jag köpte ett startpaket i butik i närheten, (det står eGo på batteriet) fick med 3 flaskor med vätska, 12 mg nikotin var det och har sedan köpt en flaska till då och då,samt en ny tank? (den där behållaren man fyller vätska i).

En bieffekt av att gå över från vanliga cigg till e-cigg jag har fått är att jag fått en ny tidskrävande hobby mer eller mindre. När jag rökte köpte jag (lite skamset) mina ciggpaket och en tändare någon gång ibland och höll de dolda i handvätska ungefär. Nu vill jag ha fodral och etuier, pysslar med vätskor hit och dit och sitter och tittar på websidor vilka batterier som är snyggast.

I takt med att smaklökar och luktsinne har förbättrats börjar jag känna att det är dags att kanske prova något annat rent smakmässigt också. Där jag handlar har de Hangsen, de har hemma i några fruktsmaker, vanilj (tyckte jag smakade rätt gräsligt), mint och menthol, någon kaffe och någon chokladsmak.

Så efter denna pladdrande inledning undrar jag helt enkelt var i Malmö handlar man andra vätskor, med nikotin i? Om man nu inte har lust att beställa via nätet utan helt enkelt handla över disk i butik. På Lundavägen har jag sett att det finns någon butik? Vad har de för något? Nere på Amiralsgatan, i korsningen mot Bergsgatan finns också något ställe men det verkar var stängt rätt ofta?

Jag har hittills bara handlat i butiken mellan Stortorget och stationen.

Öl och Vingott på Lundavägen har jag handlat en del vätskor av. De säljer med nikotin och märket är Hangsen tror jag.
Citera
2013-09-07, 19:26
Medlem
FingeringAminors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoegaz
Öl och Vingott på Lundavägen har jag handlat en del vätskor av. De säljer med nikotin och märket är Hangsen tror jag.
Jag har stämpelkort hos dom av den anledningen. Man kan hitta bättre vätskor på nätet men också mycket sämmre. Har pushat för att dom ska börja sälja Boge F-tankar, men dom har inte nappat hitills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in