Nu har jag kört Hangsens produkter ett tag (gjorde en massbeställning, 4 dl).
OBS: Jag har smakat en del olika nu och börjar bli petig (och det är mina upplevelser).
Hangsen 16 mg USA Menthol: Ganska frisk smak, trevligt riv. Fast den har en eftersmak som jag närmst kan beskriva som artificiell. Eftersmaken är inte genuin, den smakar kemiskt smakämne. Fullt vejpbar, men jag kommer inte beställa den igen. 6/10
Hangsen 24 mg Highway: Mycket riv (för mycket för mig) och ganska lik tobaksmak. Jag tycker den faller kort på smaken, där är smak, men den är ganska fattig och försvinner alldeles för fort. Den närmsta liknelsen jag kan komma på är som att ta en tugga på en gräddbulle bara för att komma på att där är ingen 'grädde', bara rån och choklad. Kanske saknar den karakteristiska nötiga smaken som jag blivit van vid. Men smaken där finns är rätt så lik en cigarett. 6/10
Hansen 16 mg Deluxe Menthol: Betydligt trevligare upplevelse än USA Menthol. Inte alls samma artificiella smak, utan mer balanserad frisk vejp. Dock tycker jag den saknar den riktiga mentolsmaken, då den nästan blir för mild för mig. Men helt ok. 7/10
Liqua 18 mg Traditional Tobacco: Köpte en 30 ml flaska för att testa, men jag skulle köpt fler. Denna är riktigt fin, sitter som en smäck. Inte så mycket riv som Hangsens, ganska milt riv i halsen. Men smaken, oj, den smaken. Fyllig, mustig smak fyller hela munnen och ner i halsen, här känns det att man vejpar! Väldigt balanserad, ganska nötig smak får jag av denna. Inget sticker ut som pockar på uppmärksamhet, utan denna njuter jag av. Kan tänka mig en bit mörk choklad och en lite tjärig whisky hade gjort sig fint här (16 årig Islay kanske?). 8,5/10
Utrustning i sign, kört på 8-8,5 watt.
Jag kommer fortsättningsvis hålla mig till Liqua, jag recenserade Liqua Mint ett par sidor bak och den gav samma intryck. Hangsen är ok, men jag betalar gärna 20% mer för Liqua, det är fortfarande billigt jämfört med priserna i Sverige (Fasttech tar runt $5,50 för 30 ml). Dekang har jag gett upp hoppet på..
Jag har också lyckats få tag på en Vivi-Nova som var en kopia. Sicket skit, allt smakar plast med den, oavsett vilken vätska jag provar.
Lade även en liten beställning på Fasttech, lite förbrännare skulle jag ha. Högg samtidigt en X6 2.5ml Detachable Electronic Cigarette Atomizer och en Authentic Vivi Nova V7 Electronic Cigarette Round Mouth Atomizer w/ Two Heating Cores. För en gångs skull gick det fort, efter tre dagar, så är den på planet till Sverige