Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-04, 22:29
  #1
Medlem
Har comhem i väggen. Tio år gammal tjock-tv.
Funkat alldeles skitbra förutom senaste 2-4 veckorna.
På nätterna, runt 00.20 hackar tv8. Som om man kollar en DVD som hänger sig 2-30 sekunder på samma ruta innan det fortsätter som vanligt.
Nu har det börjat på kanal 7 också.
Allt annat perfekt.
Är det tv:n eller vad beror det på?
Citera
2013-09-04, 22:32
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Är det tv:n eller vad beror det på?

TV'n kan omöjligt ligga bakom det. Så det är boxen (inte så troligt eftersom det bara drabbar somliga kanaler ibland), eller transmissionsnätet.
Citera
2013-09-04, 22:47
  #3
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Har comhem i väggen. Tio år gammal tjock-tv.
Funkat alldeles skitbra förutom senaste 2-4 veckorna.
På nätterna, runt 00.20 hackar tv8. Som om man kollar en DVD som hänger sig 2-30 sekunder på samma ruta innan det fortsätter som vanligt.
Nu har det börjat på kanal 7 också.
Allt annat perfekt.
Är det tv:n eller vad beror det på?

Det beror inte på din TV. Jag har samma problem och tidvis så fungerar ingen kanal som den ska. Det kvittar med andra ord om det är Svt eller någon av skitkanalerna. Däremot fungerar C More- och Viasat-utbudet helt OK.

Det fungerar dessutom lika dåligt på jobbet, både hemma och på jobbet har jag Canal Digital via kabel. I normala fall har jag extremt bra bild så det är normalt sett inget fel på signalen. Jag har kollat några av kanalerna med hackande bild och signalstyrkan dippar ner mot 4-6 % emellanåt.
Citera
2013-09-05, 11:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
TV'n kan omöjligt ligga bakom det. Så det är boxen (inte så troligt eftersom det bara drabbar somliga kanaler ibland), eller transmissionsnätet.
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det beror inte på din TV.
Tack för svar.

Har ingen box. Antennkabeln rakt in i väggen. Comhems grundutbud.

Trodde inte själv att det kunde vara tv:n, men ville få det bekräftat. Ska dra iväg ett mail till comhem. Ingen katastrof eftersom det sällan händer, men irriterande när det gör det.
Citera
2013-09-05, 11:28
  #5
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
TV'n kan omöjligt ligga bakom det. Så det är boxen (inte så troligt eftersom det bara drabbar somliga kanaler ibland), eller transmissionsnätet.

Berätta om transmissionsnätet...
Citera
2013-09-05, 11:36
  #6
Medlem
daim_gbgs avatar
Har samma problem senaste tiden, på både analoga och delvis digitala kanalerna på 2 olika tv apparater med 2 olika boxar (en inbyggd och en standard från comhem)
Citera
2013-09-07, 18:39
  #7
Medlem
Jag har haft samma problem med Comedy Central. Jag har också Comhem. Felet måste ligga hos Comhem. Kanske kan vara något med att muxen blir överbelastad eller liknande. Ring och klaga.
Citera
2013-09-10, 12:48
  #8
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BountyTuff
Jag har haft samma problem med Comedy Central. Jag har också Comhem. Felet måste ligga hos Comhem. Kanske kan vara något med att muxen blir överbelastad eller liknande. Ring och klaga.

Jag är inte så säker på att felet ligger hos tv-leverantören. Jag pratade tidigt i morse med vår lokale servicekille och han hävdade att felet nästan alltid ligger i dom lokala kavel tv-näten i varje fastighet.

Han bytte någon komponent i vår kabel-tv-utrustning och problemet försvann direkt.

Problemet med den dåliga bilden på mitt arbete berodde på ett inbrott på vinden, där kabel-TV-utrustningen står, och tjuven var inne och rotade i skåpet med kabel-TV-elektronik.

Slutet gott, allting gott.
Citera
2013-09-10, 13:10
  #9
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Berätta om transmissionsnätet...

Transmissionsnätet är allt som finns mellan ditt antenuttag, och personen framför TV-kameran.
Citera
2013-10-07, 21:18
  #10
Medlem
Jag har detta problem, men enbart med C More(utom live 2-4)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback