2013-09-01, 18:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Vad tyckte du om The Stendhal Syndrome förresten? Egentligen den enda nya Argento-filmen som är bra enligt mig.

Har inte sett den ännu faktiskt.
Citera
2013-09-01, 18:44
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har inte sett den ännu faktiskt.

Rekommenderar att du ser den, gillade den!
Citera
2013-09-01, 18:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Det ska jag göra, ska bara hitta DVD:n först om jag inte laddar hem den i stället så jag slipper att leta.
Citera
2013-09-01, 20:37
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det är den som jag syftar på och har hemma som jag även tror att alpra har hemma.
Japp, det är nog den. Den är gul och röd och innefattar även An Eye for Horror?

Citat:
Samma här tror jag... Är den den som Asia Argento spelar nån polisdetektiv som får hallucinationer av konstverk/tavlor?
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-09-01 kl. 20:40.
Citera
2013-09-01, 21:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Japp, det är nog den. Den är gul och röd och innefattar även An Eye for Horror?

Samma här tror jag... Är den den som Asia Argento spelar nån polisdetektiv som får hallucinationer av konstverk/tavlor?

Stämmer bra det på båda frågorna!
Citera
2013-09-02, 00:31
Medlem
Någon som har några tips på filmer som liknar Poltergeist (1982)?
Citera
2013-09-02, 02:11
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Det är den. En av Argentos bästa filmer den också. Fast man måste ju undra hur det står till i skallen på gubben när man tänker på vilka roller han skriver åt sin dotter.
Citera
2013-09-02, 02:13
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afakekbur
Tja, Poltergeist 2 kanske? Jag minns den som helt okej. Trean var däremot inte bra alls. Insidious har stulit en hel del från Poltergeist och är en duglig film.
Citera
2013-09-03, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Såg två filmer av Gary Sherman idag - Dead & Buried och Death Line. Båda filmerna lät bra och intressanta när jag läste om dom, men levererade inte i den nivån jag hade hoppats. Båda filmerna var nästan mer drama än skräck och saknade ett bra flyt. Dom innehöll visserligen några scener som gör dom värda att se, men kunde ha gjorts betydligt bättre.

Jag tycker de båda är perfekta. Båda är riktigt bra filmer. Det är stämningen som räknas, inte effekterna. Du får tänka på när de gjordes. Dead and buried har mycket bra våldscener och grafiska scener för att att vara gjort 1980. Men en film om inavel i Londons Tunnelbana gjord år 1972 ( Death Line, även kallad Raw Meat funkar. FIND THE DOOR!!!!! ) Dead & Buried har skön HP Lovecraft stämning ( om ni inte läst något av honom, gör det, han förtjänar det). Båda är fantastiska filmer. Sprutan i ögat i Dead & Buried är mcket bra gjord. Kan nästan jämföras med Thriller- En grym film.
Citera
2013-09-03, 06:43
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Hur är hans senare filmer? Mother of Tears tex? Jag har fått intrycket av att dom suger...
Ja, de är värdelösa. Allt han gjort efter The Stendhal Syndrome är riktigt dåligt, möjligtvis med undantag för Sleepless, för den har jag inte sett.

Förresten, ni som brukar klaga på remakes (som jag normalt sett inte har något emot), har ni sett att det ska göras en remake av Suspiria?
Citera
2013-09-03, 14:31
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afakekbur

Som L.V.X. sa, Insidious kan ses som en sorts homage till Poltergeist, influenserna är åtminstone tydliga. Värt att påpeka att Insidious är betydligt mer skrämmande och jump scare-faktorn är uppskruvad ordentligt. Jag vill minnas Poltergeist som mer gemytligt än genuint skrämmande, Insidous skulle jag se som skrämmande med små gemytliga familjedrag här och var, liknande de som dominerar Poltergeist.

Ett gott tips. Insidous är ojämn men Poltergeist har inte åldrats särskilt väl och detta bör man ha i åtanke.
Citera
2013-09-03, 14:36
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
Ja, de är värdelösa. Allt han gjort efter The Stendhal Syndrome är riktigt dåligt, möjligtvis med undantag för Sleepless, för den har jag inte sett.

Förresten, ni som brukar klaga på remakes (som jag normalt sett inte har något emot), har ni sett att det ska göras en remake av Suspiria?

Har faktiskt inte sett så mycket efter Stendhal Syndrome egentligen, och det lockar inte särskilt mycket heller måste jag säga. Men kanske dags att se dem snart bara för att, men jag vet inte riktigt.

Brukar heller inte ha något emot remakes, men förstår inte riktigt varför de skall göra en remake på den filmen. Känns väldigt onödvändigt och även fast den är kultförklarad av filmfans känns det inte som en film som kommer gå hem hos massorna ändå..Och det är väl den publiken man gör remakes för antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in