2013-08-31, 19:38
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericc12
Jag förstår inte varför media ens tar upp detta? Okej om myndigheten gjorde fel. Men nu har man följt lagen och har man fått avslag så ska man lämna Sverige. Även om det känns surt. Det finns andra länder man kan pröva och söka asyl.

Obs, det har ingenting med rasism att göra. Är invandrare själv, men har bott här i nästan hela mitt liv!!!

Det är nog inte speciellt många här inne som tror att du är rasist bara för att du tycker att Sverige ska kasta ut någon som fått avslag på sin asylansökan.
Citera
2013-08-31, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Ja det här är ju ett litet fint monument över svensk journalistiks förfall. Det här är nämligen den mest utflippade lögnhistoria jag någonsin tagit del av i dessa sammanhang. Nästa steg blir väl att "barnen" uppger att de fått lift med tomtens släde hit eller fått lifta av ett flygande tefat bemannat med små gröna gubbar.

Att inte kräken på redaktionerna vid det här laget uppmärksammat att bara de mest dementa läsarna fortfarande går på den här smörjan... Att deras snyftkampanjer snarare desavourerar "saken" än gagnar den! Man predikar för kören och kyrkan är tom!

Hur kan man som "journalist" låna ut sig till sådant här jävla trams?

Det måste vara samma mekanismer i svang här som på sovjetiska tidningar på den gamla goda tiden. Jag tänker osökt även på tillkännagivandet i nordkoreansk nyhets-tv att Den Store Ledaren gått sin första golfrunda och spikat arton hole-in-one.

Man har helt tappat kontakten med verkligheten.

Precis! Jag trodde man lärt sig nåt av containerdumpningen av flyktingar före jul för några år sen. Men tydligen tror aftonbladet att sina läsare är dumma i huvudet och går på precis vad som helst. Hem "19-åringen" snarast!
Citera
2013-08-31, 19:47
Medlem
Fjodorovs avatar
Den stora frågan är: Gick han via Finland eller gick han över Öresundsbron för att komma hit, eller han kanske är en mästersimmare också så han simmade till Sverige?
Citera
2013-08-31, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Jag uppfattade aldrig varför det blev avslag?

Förmodligen för att han inte är flykting. Att vilja leva på bidrag är inget skäl för PUT. Så ut med fanskapet snarast!
Citera
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Jag uppfattade aldrig varför det blev avslag?

Han ska ju så klart söka asyl i Grekland dit han först kom. Det borde ju räcka så, bara att sätta honom på vändande osynlig färja.
Citera
Medlem
Man KRÄKS på kvällsblaskorna och deras värdelösa s k journalistik. Det här är uppenbarligen bluff.
Citera
2013-08-31, 20:00
Medlem
H8erfisternators avatar
Gubben har ju cash, han får gärna spendera pengarna i Svenska butiker , men bidrag, jobb, och ett hem för en ungdom kan han köra upp i röven
Citera
2013-08-31, 20:15
Medlem
Fruktlimpas avatar
Har det hänt förut att en "flykting" som har fått avslag, har ändrats så han får stanna efter en snyfthistoria?
Isåfall, vad är chansen att han kommer få stanna eftersom denna snyfthistoria verkar ganska massiv?
Citera
2013-08-31, 20:18
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktlimpa
Har det hänt förut att en "flykting" som har fått avslag, har ändrats så han får stanna efter en snyfthistoria?
Isåfall, vad är chansen att han kommer få stanna eftersom denna snyfthistoria verkar ganska massiv?

Frågan är felställd, frågan är om det finns någon flykting som inte fått stanna efter en snyfthistoria.
Citera
2013-08-31, 20:18
Medlem
Flashshits avatar
Eftersom han gick genom Europa till Sverige så har han garanterat kommit till ett annat EU-land först, det är där han skall söka asyl!!

Bye bye..
Citera
2013-08-31, 20:25
Medlem
Blanzeflors avatar
Svenskar är tyvärr väldigt mottagliga för snyfterier. I andra länder genomskådar man sådant här på 2 sek. Tyvärr så har vi väldigt många kvinnor i beslutsfattande ställning i landet, och de har gränslöst med känslor som suger in skäggasets historia, och får härdsmälta i hjärnan. Där förnuftet går ut där kommer kvinnan in.. Vi har ju en väldigt accepterande kultur där alla människor är bedömda som goda, och vi ska ge dem nya chanser 7853 ggr. Tyvärr kommer landet bli våldtaget både bildligen och bokstavligen, om den här inställningen får fortsätta att vara rådande. Hela världens drägg får ju höra via djungeltrummorna hur illa ställt det är i det sjuka Sverige. Ja, de har hittat paradiset på jorden, som ger dem allt, och de får våldta utan straff. Det har ju skrivits liknande snyftistorier hur många ggr som helst, och de lyckas beveka myndigheter och migrationsverk varje gång som det verkar. Kvinnan som han hittat på thrashttippen, slutar nog som Elin Krantz efter att hon har användts klart av skäggbarnet. Han ska väl få henne gravid, och då blir det genast svårare att bli av med honom. Kyskhetsbälten på svenska kvinnor som lierar sig med asylsökande tack. Notera hennes utseende och namn, och låt henne inte återkomma i gemenskapen efter detta, om hon överlever.
Citera
2013-08-31, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktlimpa
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17383279.ab

"Massieh Ullah Sadigi, 19 år, flydde från talibanerna i Afghanistan och gick genom stora delar av Europa, till Sverige.
Nyligen fick han avslag på asylansökan och kan tvingas åka tillbaka.
– Jag kan inte återvända. De kommer döda mig, vart jag än åker i Afghanistan."

"Massiehs pappa sa att de måste fly och att de skulle ta sig till Sverige.
Varför just till Sverige?
– Pappa sa att det är det enda land som aldrig kommer att starta krig och att det fanns en bra skola. Jag ville inte lämna Afghanistan, jag har alla mina vänner där och älskar landet. Vi var rika där. Min pappa ägde ett gym där jag skulle få jobba. Vi hade allt, nu har jag ingenting."

Tankar kring detta? Ska stackarn få asyl endast för att han har upplevt något hemskt som tusentals andra personer också har upplevt?
Ska man böja på reglerna bara för att han gick igenom Europa?

Varför får denna nyhet en så stor rubrik så den täcker hela jävla sidan, men andra saker som Syrienkriget, våldtäkter osv får minimala rubriker?

Om nu hans morsa har levt i Pakistan i över 10 månader så kan man ju undra om det är så dåligt i Pakistan? Varför drog de inte dit?
Ett gått råd till grabben, knalla iväg hemåt innan den värsta halkan och snödrevet gör vägarna riskabla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in