2013-08-23, 12:49
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Bara jag som tycker att det skulle vara fint att få Aktuella orders i en aktie att synas ovanför grafen istället för längst ner på sidan? Samma att man borde markera med någon färg med dagens avslut i samma aktie, för har ibland blivit att när jag kollar fort så ser jag inte att det blivit ett avslut, och tror att ordern ligger kvar.
Hej!

Jag tar ditt förslag vidare till våra utvecklingsteam så får vi se om det är något som borde ändras.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-08-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Bara jag som tycker att det skulle vara fint att få Aktuella orders i en aktie att synas ovanför grafen istället för längst ner på sidan? Samma att man borde markera med någon färg med dagens avslut i samma aktie, för har ibland blivit att när jag kollar fort så ser jag inte att det blivit ett avslut, och tror att ordern ligger kvar.

Håller med dig helt!

*Jag tycker att det borde gå att logga in via Bank-ID, och byta lösenord genom att legitimera mig genom Bank-ID, om man tappat bort sitt tidigare lösenord.
Citera
2013-08-28, 18:26
Medlem
Jag vill ha följande:

En widget för Android som låter mig se realtidskurser och utveckling för den egna portföljen samt olika nyhetsflöden utan att vara inloggad i banken samt direktknappar för handel (efter inloggning).Jag har inte tid att sitta framför datorn hela dagen men har alltid smartphone eller surfplatta till hands. Detta är för mig en så viktig funktionalitet att jag kommer flytta allt kapital till den bank som först släpper tjänsten.
Citera
2013-08-29, 16:09
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lambdashipstate
Strulet med Bankid-dosan har jag också haft. Ibland fungerar det och ibland inte. Mobilt bankid har för mig funkat utan problem. Det jag ville betona var ju att ditt bankid fungerar som e-leg i de absolut flesta fall, jag har inte stött på någon sajt än som inte haft stöd för bankid utfärdat av SEB. Det är bara olika namn för något som fungerar likadant.

Men mobil bankid-inloggning på avanzas sajt är något som de borde prioritera.
Jag kan nu bekräfta att inloggning med mobilt BankID kommer inom ca 1 vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av stexum
Håller med dig helt!

*Jag tycker att det borde gå att logga in via Bank-ID, och byta lösenord genom att legitimera mig genom Bank-ID, om man tappat bort sitt tidigare lösenord.
Vi har funderingar kring en lösning för detta då vi inser att det skulle underlätta både för våra kunder och för oss. Jag har ingen mer info än så i dagsläget men det är något vi kikar på.

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag vill ha följande:

En widget för Android som låter mig se realtidskurser och utveckling för den egna portföljen samt olika nyhetsflöden utan att vara inloggad i banken samt direktknappar för handel (efter inloggning).Jag har inte tid att sitta framför datorn hela dagen men har alltid smartphone eller surfplatta till hands. Detta är för mig en så viktig funktionalitet att jag kommer flytta allt kapital till den bank som först släpper tjänsten.
Realtidskurser när man inte är inloggad är tyvärr någonting som kommer bli svårt då vi inte har tillåtelse att visa det. Däremot så håller vi just nu på med en ny app till Android som kommer släppas inom kort. Jag tror och hoppas att du kommer att gilla den.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-08-31, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank

Realtidskurser när man inte är inloggad är tyvärr någonting som kommer bli svårt då vi inte har tillåtelse att visa det. Däremot så håller vi just nu på med en ny app till Android som kommer släppas inom kort. Jag tror och hoppas att du kommer att gilla den.

/Daniel, Avanza Bank

Man kommer givetvis vara inloggad pucko, men på en "lägre" nivå så att säga, en nivå som inte medger transaktioner. Jag vill inte ha en app, bättre i så fall med en mobilanpassad hemsida med full funktionalitet.
Citera
2013-08-31, 07:47
Medlem
c014s avatar
Citat:
Man kommer givetvis vara inloggad pucko, men på en "lägre" nivå så att säga, en nivå som inte medger transaktioner. Jag vill inte ha en app, bättre i så fall med en mobilanpassad hemsida med full funktionalitet.

Inte lite ohyfsat att kalla någon från avanza för pucko bara för att du inte kan förklara bättre.
Citera
2013-08-31, 09:25
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Håller med föregående talare, väldigt ohyfsat. Speciellt med tanke på att personen ifråga faktiskt jobbar på en bank som troligtvis kommer erbjuda dig den tjänsten du söker och över huvud taget visar stort engagemang att hjälpa sina kunder (t.ex. forum och sociala medier) som väldigt få andra banker (med anställda ens skulle komma på tanken att göra).

Annars undrar jag varför det kommer sig att det är så viktigt för dig att kunna vara "ständigt inloggad" hela dagen, för att bevaka kurser stup i kvarten, som förhindrar dig att logga in då och då när tillfälle ges. För mig tar det ca 15-20s att logga in på avanzas hemsida via min telefon och då kommer jag direkt till mina sidor där jag kan kolla kurserna på samtliga mina innehav. Vad mer kan man begära? Att telefonen eller surfplattan ska ropa ut nuvarande kursförändringar så fort de sker?
Citera
2013-08-31, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Håller med föregående talare, väldigt ohyfsat. Speciellt med tanke på att personen ifråga faktiskt jobbar på en bank som troligtvis kommer erbjuda dig den tjänsten du söker och över huvud taget visar stort engagemang att hjälpa sina kunder (t.ex. forum och sociala medier) som väldigt få andra banker (med anställda ens skulle komma på tanken att göra).

Annars undrar jag varför det kommer sig att det är så viktigt för dig att kunna vara "ständigt inloggad" hela dagen, för att bevaka kurser stup i kvarten, som förhindrar dig att logga in då och då när tillfälle ges. För mig tar det ca 15-20s att logga in på avanzas hemsida via min telefon och då kommer jag direkt till mina sidor där jag kan kolla kurserna på samtliga mina innehav. Vad mer kan man begära? Att telefonen eller surfplattan ska ropa ut nuvarande kursförändringar så fort de sker?

Låt mig gissa, du har en Iphone och vet inte vad en widget är. Fördelen med en widget är att det enda jobb jag behöver göra för att se mina aktier och nyheter är att jag tar upp telefonen ur fickan. Det är allt som krävs. Ta upp telefonen ur fickan.
Citera
2013-08-31, 09:33
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Låt mig gissa, du har en Iphone och vet inte vad en widget är. Fördelen med en widget är att det enda jobb jag behöver göra för att se mina aktier och nyheter är att jag tar upp telefonen ur fickan. Det är allt som krävs. Ta upp telefonen ur fickan.
Nej, har en nyare samsung och vet mycket väl vad en widget är. Sen undrar jag vad det är för fel på den widgeten som (åtminstone i min telefon) redan fanns (yahoo finance) om det är denna funktionen du söker?
Citera
2013-09-02, 09:26
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ok, då förstår jag vad du menar. Jag skickar idén vidare så får vi se om det är något vi har möjlighet att bygga. Tack för din idé!

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-09-05, 18:08
Medlem
927s avatar
Var inne på nya sajten, första gången på 2 mån. Inget nytt, samma saker som inte fungerar som det borde/är mycket omständligare.
Hoppas tex att synkningen av bevakningslistorna stämmer efter i morgon och fortfarande har fått dubbla alternativ på nästan alla men ingen stämmer typ aaaa och aaaa_1. På den gamla sajten tog jag bort en aktie från en lista 2013 02 (såldes), den fanns kvar idag.

OCH jag hoppas att det inte blir nåt strul efter uppdateringen....
Citera
2013-09-06, 09:48
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
Var inne på nya sajten, första gången på 2 mån. Inget nytt, samma saker som inte fungerar som det borde/är mycket omständligare.
Hoppas tex att synkningen av bevakningslistorna stämmer efter i morgon och fortfarande har fått dubbla alternativ på nästan alla men ingen stämmer typ aaaa och aaaa_1. På den gamla sajten tog jag bort en aktie från en lista 2013 02 (såldes), den fanns kvar idag.

OCH jag hoppas att det inte blir nåt strul efter uppdateringen....
Hej!

Bevakningslistorna synkar inte med gamla sajten, det som skedde var att bevakningslistorna från den gamla sajten flyttades över till den nya sajten (minns ej exakt när det var men någon gång under sommaren).

Anledningen till att du fått en bevakningslista som slutar på _1 är att du kan ha haft en lista på gamla sajten som hette samma sak som en lista på nya sajten när flytten genomfördes. Istället för att radera listan på nya sajten så valde vi att behålla båda.

Du nämner även att några saker inte fungerar och/eller är omständligare än tidigare. Du får väldigt gärna återkomma med en mer utförlig förklaring av vad det är så att jag kan din kritik vidare.

/Daniel, Avanza Bank
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in