Citat:
Ursprungligen postat av
Xlntboy
Vet ej vart du bor i landet men om du bor i närheten av någon fordonstillverkare så har dom ibland eget bemanningspool (kallas även flexpool) som består av enbart studenter. Arbetsgivaren ringer in folk vid behov. Man tjänar ganska bra i timpeng, på min studietid (2004-2006) var det mellan 140-200 kr/timmen beroende om det var dag, kväll, natt eller helg man jobbade. kvällar och helger gav mest cash då nattskift brukar vara endast 6 timmar långt
Kravet att vara med i en sådan bemanningspool är att man är heltidsstuderande och klarar av 75% av studier. Varje termin man får lämna intyg från högskolan/universitetet.
Hej, ska kolal upp det där! Jag tycker inte Student Consulting är dåliga, faktiskt trevliga och sköter sig bra, bara att lönen är undermålig. Men det får man väl ta som student, som student får man ju aldrig något seriöst, fast man är duktig på det man gör. Speciellt systemutvecklare, de vill gärna ha dig på plats 44 timmar i veckan.
Har iaf fått kontakt med ett företag som utvecklar inbyggda system och de verkar vara intresserade att ta in mig som praktikant med en lägre lön. Får se hur det blir! Tack för ditt förslag