2013-05-23, 23:07
Medlem
ekmannens avatar
Har en anställningsintervju imorgon, och undrar hur mycket lönen ska ligga på ungefär? Vill inte bli lurad, och har ingen aning hur mycket jag ska ha. Jobbar som att lasta på packet till nån budbil eller nåt, kommer inte riktigt ihåg vad hon sa.
Citera
2013-05-24, 18:00
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yvig
Jag gör.
Jag börjar arbeta åt Student consulting nu i juni och är lite nyfikna på hurdana dom är idag?
Citera
2013-07-30, 20:18
Medlem
Många verkar ha erfarenhet av Student Consulting här.
Jag arbetar själv genom dem och vill nu skippa dem och genom mitt egna konsultföretag erbjuda mina tjänster till företaget jag är hos.
Har pratat med företaget som tycker att det är en bra idé, bara de slipper betala straffavgifter.

Någon som har erfarenhet av detta?
Tydligen finns det en klausul om att de inte får anställa personen direkt tidigare än 2000 timmar från när SC-konsulten började. Men anställa är inte samma sak som att köpa in tjänster.
Citera
2013-07-31, 09:47
Medlem
JapanKinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ciezana
Många verkar ha erfarenhet av Student Consulting här.
Jag arbetar själv genom dem och vill nu skippa dem och genom mitt egna konsultföretag erbjuda mina tjänster till företaget jag är hos.
Har pratat med företaget som tycker att det är en bra idé, bara de slipper betala straffavgifter.

Någon som har erfarenhet av detta?
Tydligen finns det en klausul om att de inte får anställa personen direkt tidigare än 2000 timmar från när SC-konsulten började. Men anställa är inte samma sak som att köpa in tjänster.

Du borde nog skapa en egen tråd gällande att starta eget. Det finns ett bra forum för dina frågeställningar här: https://www.flashback.org/f258

Rapportera ditt inlägg eller skapa helt enkelt en ny tråd men ändra innehållet och dina frågor så att du inte korspostar.
Citera
2013-08-18, 19:33
Medlem
latexxxsss avatar
Vad tjänar man, om man får en heltidsanställningen på StudentConsulting?
Citera
2013-08-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latexxxss
Vad tjänar man, om man får en heltidsanställningen på StudentConsulting?

Beror på vad.. men vissa jobb ger typ lite över 100 kr i timmen............................................ ...........................ink semesterersättnig
Citera
2013-08-28, 00:02
Medlem
Xlntboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Beror på vad.. men vissa jobb ger typ lite över 100 kr i timmen............................................ ...........................ink semesterersättnig

det va ju inget vidare...
Citera
2013-08-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xlntboy
det va ju inget vidare...

Åt helvete... men är man student så är man. Man får aktivt titta vidare medan man slavar lite.
Citera
2013-08-28, 15:46
Medlem
Xlntboys avatar
Citat:
Åt helvete... men är man student så är man. Man får aktivt titta vidare medan man slavar lite.

Vet ej vart du bor i landet men om du bor i närheten av någon fordonstillverkare så har dom ibland eget bemanningspool (kallas även flexpool) som består av enbart studenter. Arbetsgivaren ringer in folk vid behov. Man tjänar ganska bra i timpeng, på min studietid (2004-2006) var det mellan 140-200 kr/timmen beroende om det var dag, kväll, natt eller helg man jobbade. kvällar och helger gav mest cash då nattskift brukar vara endast 6 timmar långt

Kravet att vara med i en sådan bemanningspool är att man är heltidsstuderande och klarar av 75% av studier. Varje termin man får lämna intyg från högskolan/universitetet.
Citera
2013-08-29, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xlntboy
Vet ej vart du bor i landet men om du bor i närheten av någon fordonstillverkare så har dom ibland eget bemanningspool (kallas även flexpool) som består av enbart studenter. Arbetsgivaren ringer in folk vid behov. Man tjänar ganska bra i timpeng, på min studietid (2004-2006) var det mellan 140-200 kr/timmen beroende om det var dag, kväll, natt eller helg man jobbade. kvällar och helger gav mest cash då nattskift brukar vara endast 6 timmar långt

Kravet att vara med i en sådan bemanningspool är att man är heltidsstuderande och klarar av 75% av studier. Varje termin man får lämna intyg från högskolan/universitetet.

Hej, ska kolal upp det där! Jag tycker inte Student Consulting är dåliga, faktiskt trevliga och sköter sig bra, bara att lönen är undermålig. Men det får man väl ta som student, som student får man ju aldrig något seriöst, fast man är duktig på det man gör. Speciellt systemutvecklare, de vill gärna ha dig på plats 44 timmar i veckan.

Har iaf fått kontakt med ett företag som utvecklar inbyggda system och de verkar vara intresserade att ta in mig som praktikant med en lägre lön. Får se hur det blir! Tack för ditt förslag
Citera
2013-08-29, 21:49
Medlem
Xlntboys avatar
Citat:
Hej, ska kolal upp det där! Jag tycker inte Student Consulting är dåliga, faktiskt trevliga och sköter sig bra, bara att lönen är undermålig. Men det får man väl ta som student, som student får man ju aldrig något seriöst, fast man är duktig på det man gör. Speciellt systemutvecklare, de vill gärna ha dig på plats 44 timmar i veckan.

Har iaf fått kontakt med ett företag som utvecklar inbyggda system och de verkar vara intresserade att ta in mig som praktikant med en lägre lön. Får se hur det blir! Tack för ditt förslag

you welcome!

Personligen tycker att systemutveckling är ett bättre erbjudande än bemanningsföretag då du förbereds redan för arbetslivet. Det kommer löna sig när du har tagit examen och söker jobb. Dvs högre ingångslön och bättre löneutveckling
Citera
2013-10-03, 12:51
Medlem
Dockssons avatar
Jobbade från StudentConsulting som IT-tekniker. Slavade mest av alla och fick 100:-/h ink. milersättning (min stackars jävla bil..). En fantastisk månad med det högsta jävla milantalet gav kanske 15lök.

Däremot så hade jag faktiskt en bra chef på StudentConsulting, jag kunde ringa praktiskt taget närsomhelst om jag hade funderingar.
Drog på mig en rejäl sjukdom som höll mig hemma ett tag, det var inga problem. Istället så ringde chefen för stället jag var uthyrd till som kukade upp mig, men det är ju förståeligt.

Jag tycker iallafall att anställningen var ett plus, det var pissig lön, men erfarenheten som jag fick därefter ledde till en tillsvidareanställning med betydligt mycket bättre lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in