Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-31, 02:10
  #13
Medlem
En tjejkompis fick en lägenhet, etta på 35kvm i hässelby genom fixakontraktet, runt 2500kr i hyra.

Jag är fortfarande skeptisk till fixa kontraktet, tror mer det är en slump då hon fick lägenheten typ 3.e dan när hon blev medlem. fixakontraktet lägger ut sånna lägenheter som är rätt sunkiga eller har ett rivningskontrakt.
Citera
2009-10-31, 02:18
  #14
Medlem
Dalailamas avatar
Kan ju tipsa om mitt lilla älsklingsbarn http://bokollen.se/

Hehe, nej inte egenreklam men kom upp med idéen...

https://www.flashback.org/showthread.php?t=643579
Citera
2010-11-11, 20:14
  #15
Medlem
fjungen33s avatar
En bra regel att följa: Något som låter för bra för att vara sant, är det oftast med !!!!!!!
Visst nån kanske har tur att få en bra lägh genom dem, men är som lotto där vinner bara ett fåtal och stora massan får gå vinnstlösa!!!. Och sen vem vill bo i tensta i ett rivningskontakt, nej och tack för mig
__________________
Senast redigerad av fjungen33 2010-11-11 kl. 20:19.
Citera
2013-08-26, 17:47
  #16
Medlem
Pappan89s avatar
Bumpar tråden och frågar om någon på senare tid fått sig ett förstahandskontrakt via liknande sidor? Är nämligen på jakt efter bostad i Stockholm ganska snart och letar olika alternativ..
Citera
2014-01-16, 16:37
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappan89
Bumpar tråden och frågar om någon på senare tid fått sig ett förstahandskontrakt via liknande sidor? Är nämligen på jakt efter bostad i Stockholm ganska snart och letar olika alternativ..

Lite sent svar kanske, men för info: Det fixakontraktet.se GÖR är att de helt enkelt kör ett script (som man själv kan skriva) vilket håller koll på alla bostadsbolags och privata värdars så kallade "först-till-kvarn"-förmedlade lägenheter. Så fort en sådan görs tillgänglig för allmänheten på en av de sidorna som bevakas får alla medlemmar som anmält intresse för det området/den storleken/whatever ett sms eller mail, och då gäller det att vara den första (eller åtminstone en av de första) som loggar in på bolagets eller värdens hemsida och gör en anmälan. När maximalt antal anmälningar har gjorts (kan vara allt från 20 till 1000 st) tas annonsen bort, och sedan kallas de första i "kön" till visning (precis som via Bostad Stockholm).

Problemet med dessa sajter idag (ett problem som kanske inte riktigt fanns när tråden startades 2009) är att det är en extrem bostadsbrist i Stockholm idag, vilket gör att färre först-till-kvarn-lyor ens finns/utannonseras, samt att de flesta privatvärdar idag inte har egna köer öht utan istället samarbetar med/hänvisar till Stockholms Bostadsförmedling. Detta innebär att utbudet är mycket mindre idag, och det är inget Fixakontraktet är öppna med (de har säkerligen minst 1 500% fler medlemmar idag än 2009, men lägenhetsutbudet är kanske 0,005% av vad det var då).
__________________
Senast redigerad av Akademian 2014-01-16 kl. 16:39.
Citera
2014-01-16, 22:52
  #18
Medlem
Har en kompis som fick en lägenhet via fixakontraktet.se, men det var iofs i Märsta. Själv hade jag ingen som helst tur, höll på några månader (2011-2012) men varje objekt som kom ut försvann efter bara några få minuter. Svårt att tänka mig att det är lättare nu...
Citera
2014-04-28, 11:38
  #19
Medlem
Varje lägenhet som kommer upp på fixakontraktet.se försvinner efter typ 30 min eller 20 min.
Plus att nu finns det 4 lägenheter uppe. Spännande.
Citera
2018-10-27, 20:25
  #20
Medlem
Bumpar.

Någon som har andra erfarenheter av fixakontrakter (eller liknande sajter) och
kan dela med sig samt ge tips o.s.v.

Är det värt att gå med eller låter det för bra för att vara sant?
Citera
2018-12-08, 21:33
  #21
Medlem
Bump
Citera
2019-02-11, 13:03
  #22
Medlem
Hej allihop! Jag undrar i ämne om bostadsportal eller hyresbevakning? Är funkar det? Jag menar fick folk den önskade där?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback