Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-24, 21:47
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jaså, Musa är den där djäveln från Forserum-scammen? Honom hade jag nästan lyckats förtränga. Hur kan det vara möjligt att mediernas larmklockor inte går i gång när denne terrorist finns med i bilden?

Otroligt olustigt.

Det är onekligen ett olustigt eko.

Citat:
Idag kom nya vittnesmål om övergrepp och kränkningar mot somalierna i Forserum. Det handlar om misshandel och stenkastning, kvinnor som blivit spottade på och flickor som gänget av tonårspojkar slitit schalarna av.

- De jag talat med berättar att vid ett tillfälle tvingades en somalisk kvinna att hälla mjölk över sig, för att symbolisera att hon borde bli vit, berättade Rashid Musa, från Muslimska mänskliga rättighetskommittén, för SVT.

Flera som deltog i mötet idag sa att det inte tjänar någonting till att gå till polisen.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/jonkopingsnytt/kvinna-tvingades-att-halla-mjolk-over-sig

Upprepade attacker, samma hang up om vithet och inga GM eller rättsliga följder.
Citera
2013-08-24, 21:56
Medlem
Gubbskems avatar
Jag får lite syntax error-känslor just nu. Har kollat runt lite på twitter och en hel del retweetar någon expotomte som verkar hålla med om FN:s kritik över att Sverige inte för statistik över etnicitet vid brott. Vad fan har jag missat? Trodde alla myndigheter som rapporterar etnicitet drevs av dödsknarkarnazister. När fan ändrades den inställningen?

Vad fan är det för dubbeltänk?
Citera
2013-08-24, 21:58
Medlem
Aurora08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 'DAGGER[X
'|44923084]Samlingsbild på svenska feminister. Kan vara bra att ha i upptakten till valrörelsen
http://img171.imagevenue.com/img.php?image=326630548_fem_122_855lo.jpeg#

Får man lov att visa håret när man bär hijab eller är det bara någonting västerländska damer kan unna sig för att ge ett kokett intryck?
Citera
2013-08-24, 22:00
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Upprepade attacker, samma hang up om vithet och inga GM eller rättsliga följder.

Det är ju onekligen samma modus operandi - som du säger, samma konstruktion, samma hangups, och hittar man på Forserum kan man hitta på Farsta också. Herr Musas Forserums-tilltag finns det andra trådar om här. Det roliga är ju att "Bullen" var precis lika aktiv i den tråden, som den här och skrek om somalieförföljelser och rasistiska mjölkattacker och dumma SD-debattörer. Och Avpixlat. - i den här om vita rasister, och dumma SD-debattörer. Och Avpixlat.

Och så har media mage att kalla Åkesson för en "one trick pony". Det må så vara, men det känns som vi hittat en till "one trick pony", som när inte riktiga grejer finns att hänga upp sig på, istället hittar på lite egna dödsrasistiska grejer.

Men det är för väl att många debattörer här faktiskt reder ut hur det egenligen ser ut och vilka krafter som det är frågan om här. Tack alla för att ni gör medias jobb.
Senast redigerad av Nostradumbass 2013-08-24 kl. 22:08.
Citera
2013-08-24, 22:03
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Jag får lite syntax error-känslor just nu. Har kollat runt lite på twitter och en hel del retweetar någon expotomte som verkar hålla med om FN:s kritik över att Sverige inte för statistik över etnicitet vid brott. Vad fan har jag missat? Trodde alla myndigheter som rapporterar etnicitet drevs av dödsknarkarnazister. När fan ändrades den inställningen?

Det är nog snarare icke-tänk. Retweet-vänster-robotar som retweetar inte baserat på vad som står, utan vem som säger det. Men jag skulle öppna en Dom Perignon om Sverige tillmötesgick den där FN-kritiken och började föra statistik baserat på etnicitet. Det skulle ge twittervänstern helt enorma problem med dubbel- eller icketänkandet nämligen.

Bring it on.
Citera
2013-08-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem

Vi måste föra statistik som visar invandrare som offer. Statistik med invandrare som gärningsmän ska fortsatt vara rasneutral såklart.
Citera
2013-08-24, 22:07
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Vi måste föra statistik som visar invandrare som offer. Statistik med invandrare som gärningsmän ska fortsatt vara rasneutral såklart.

Såklart! Så måste det ju bli. Fan vad korkad jag är då....Haha.
Citera
2013-08-24, 22:12
Medlem
Citat:
Att ge sig på kvinnor i slöja har blivit en slags sport för rasister.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle17345852.ab
Det är helt ofattbart hur mycket aftonbladet ljuger och manipulerar för att få den naiva läsaren dit de vill. De har hittills hittat ETT exempel på en svensk som attackerar en muslimsk kvinna, en historia som dessutom kan ifrågasättas. Nu försöker de trots att relationen invandrare rasistattackerar svensk, svensk attackerar invandrare är minst 8:1.

Ta bara exemplet våldtäkten på flyktingmottagningen när ett gäng afghaner brutalt våldtog och lekte sadistiska sexlekar med en svensk kvinna. Skrev aftonbladet då att afghaner/invandrare/muslimer har en nationalsport i att gruppvåldta svenska kvinnor.
Citera
2013-08-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Fast inte ens Aftonbladet verkr längre ta detta på allvar, idag står följande
på debattsidan, http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/fusklapp/article17344638.ab

'en flock rådjur fångade i strålkastarljuset på en minerad väg', lite dödsknarknazistflashbackvarning på det, eller ?
Vem är "författaren" till den texten?
Citera
2013-08-24, 22:16
Medlem
MoLoKs avatar
Det sjuka är medias vilja att lyssna på de här jönsarna. Det är som om de helvita redaktionerna faktiskt tror att de muslimska unga frontfigurerna är förståndshandikappade.

Det spelar liksom ingen roll om du som ung muslim säger att stening för äktenskapsbrott är okej. Det räcker nämligen med att du senare säger att du inte tycker så längre så är du inne i värmen igen.

"En av de medverkande i SVT:s nya satsning "Halal-tv" har sagt att det är rätt att stena kvinnor som varit otrogna.
Tre veckor innan serien börjar sändas backar nu Cherin Awad från sitt uttalande.
- Det är ledsamt att jag uttryckte mig på det sättet, säger hon till Expressen."
Citera
2013-08-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Haha underbart, hela papier-maché-bygget ser ut att blåsa åt helvete. Den troligtvis gravt psyksjuka kvinnan försöker nu dra valserna ett varv till.

Aftonbladet tycks till sist ha begripigt vart åt det lutar, man håller än så länge tyst om den helt osannolika del II av spektaklet.

Expressen -- alltid sämst -- hänvisar att de nya uppgifterna kommer från Mitt i, en värdelös lokalblaska utan renommé när det kommer till seriös nyhetsförmedling.

DN, kör på med sin agendasättande journalistik och är korkade nog att presentera tramset som en riktig nyhet. Det måste rimligen bli konkurs snart för usla DN.
Slutade med eländet. dom ringer! Jag vill för fan inte ha lögneländet gratis!!
Citera
2013-08-24, 22:23
Bannlyst
Jag tror nog att första angreppet är troligt, att de unga killarna skulle ge sig på damen en andra gång är mer otroligt men är det så så är det så.

Kan tänka mig att många unga även de som är från arabländer som bott här och inte fått jobb som känner sig utanför och skyller mycket på ny invandring.

Det är så inte konstigt vi förlorar mer jobb inom industrin och tjänstesektorn än vi släpper in nya vänner. = Ju mer folk vi tar in ju mer ska slåss om jobben. Alla kan inte jobba på massageinstitut och måla naglar.

En ekvation som inte går ihop på sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in