2013-08-24, 10:30
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas24
Skulle någon kunna sammanfatta lite snabbt vad som hänt i detta ärende då jag och säkert många med mej inte följt med i alla turerna.
Bry dig inte om detta. Det är redan över. Twitterfittorna i skön symbios med strategiskt placerade feminister i media planerar garanterat redan ett nytt spektakel som skall få detta trams att förblekna i syfte att få svenskarna att förslavas och i förlängningen begå ett långsamt kollektivt kulturellt och nationellt självmord. Egyptens gräshoppor drar sedan vidare till nästa region tills all mänsklig civilisation är utplånad. Det är den enda sammanfattningen du behöver.
Citera
2013-08-24, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZachariasTopelius
Ifall det har skett en till misshandel verkar den inte vara oprovocerad, utan med mening/flit. Har hon kanske varit med i någon extremislamistisk organisation?

Vad som exakt har hänt blir kanske svårt att få veta. Det verkar nästan vara uppgjort av den misshandlade själv och några andra alternativt har hon extremt dåligt sällskap i någon form. Vad det dock sannolikt INTE handlar om är överfall av rasistiska skäl. Därav att det nu tystnar i media, som nu skademinimerar. Att vissa media, och politiker, har köpt denna historia helt okritiskt beror på ideologi och önsketänkande. Man tror helt enkelt att invandrare blir misshandlade på öppen gata enligt någon sorts Mississippi brinner-tema.
Citera
2013-08-24, 11:05
Medlem
valleros avatar
Först så tänkte jag att media bara är cyniska.

Hörde inom mig en redaktionschef på slaskmedia orera:

"So what om kvinnan ljuger, här har vi en bra story som tydligt illustrerar vem som är god och vem som är ond helt enligt stadgarna. Kör så det ryker! Låt anarkovänsterislamisterna utnyttja saken för fan. Ge dem massiv uppbackning! Jag vill ha bilder på korkade politiker och halvkändisar i hijab, och rulla fram hårfrissan för att stå till svars."

Men cynism förutsätter att man faktiskt begriper hur verkligheten ser ut. Gammelmedia ter sig enbart korkat, fegt och lättmanipulerat.
Citera
2013-08-24, 11:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag återger en kommentar härifrån
http://www.metro.se/stockholm/kvinna...!R7n3sHw64inw/

För att visa hur illa det kan vara med det egna tänkandet när det handlar om att "tänka rätt":
Sluta sprid fördomar!!!! En kvinna har blivit misshandlad, det är väl för fan skitsamma hur det gått till?????? VISA STÖD!

Det är sant. Detta har en människa skrivit, snacka om indoktrinerad.
Citera
2013-08-24, 11:11
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Fortfarande troende är alltså:
Yvonne Ruwaida
Alexandra Pascalidou
Natali Kazmierska
Hanne Kjöller

Inte ens hijabupprops-islamisterna själva tror ju på detta längre.

Hanne Kjöller upplever jag som en kvinna som ibland är i kontakt med sitt kritiska tänkande och mycket väl är kapabel att se igenom detta. Så det var ju sorgligt att hon väljer att tro istället för att veta, men vad ska man göra när VärdegruDNen är som den är.

Alexandra P är ju däremot given, vet inte någon annan med större erfarenhet av att jagas av Ondska. Den läskligaste sorten dessutom, som genom ockulta riter kan shapeshifta mellan man, dimma och korp när fler än Alexandra själv riskerar se bombarjackan och den rakade skallen.

Det senaste magplasket från sälkvinnan Ruwaida var väl "lanseringen av 'hen' ?" Hoppas hon får ett par mättande fiskar kastade från manegen, publiken har ju redan lämnat delfinariet.
Citera
2013-08-24, 11:19
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Hanne Kjöller upplever jag som en kvinna som ibland är i kontakt med sitt kritiska tänkande och mycket väl är kapabel att se igenom detta. Så det var ju sorgligt att hon väljer att tro istället för att veta, men vad ska man göra när VärdegruDNen är som den är.

Alexandra P är ju däremot given, vet inte någon annan med större erfarenhet av att jagas av Ondska. Den läskligaste sorten dessutom, som genom ockulta riter kan shapeshifta mellan man, dimma och korp när fler än Alexandra själv riskerar se bombarjackan och den rakade skallen.

Det senaste magplasket från sälkvinnan Ruwaida var väl "lanseringen av 'hen' ?" Hoppas hon får ett par mättande fiskar kastade från manegen, publiken har ju redan lämnat delfinariet.

Man behöver nog inte högtIQ för att förstå att hela historien är ett påhitt för att skapa ett "hijabuppror",när nu det mattas av så måste det läggas ny ved på elden genom att påstå att det varit en ny misshandel.Syftet!?
Citera
2013-08-24, 11:19
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är sant. Detta har en människa skrivit, snacka om indoktrinerad.

Det här är skrivet av en "Carl Fredric Monthe" som inte finns på ratsit. Googlar man finns han på Google+ och har skrivit en massa skit till försvar för halalslakt och hedersvåld mm. Vidare finns motkraft.se-länkar och "Argument mot rasism" och nåt annat skit. Jag röstar på att "Carl Fredric Monthe" är ett upparbetat troll-konto, för googlar man så är han helt osannolik.
Citera
2013-08-24, 11:21
Medlem
Nu sviktar logiken rejält för Rashid Musa, när mediaintresset kring hijabuppropet snabbt börjar avta:

Citat:
Rashid Musa ‏@Rashid_Musa 2h
På 70-talet försökte de sätta munkaveln på Angela Davis. De menade att hon förvärrade saker. Idag försöker de med @Nabila_AFR #hijabuppropet
Citera
2013-08-24, 11:32
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Först så tänkte jag att media bara är cyniska.

Hörde inom mig en redaktionschef på slaskmedia orera:

"So what om kvinnan ljuger, här har vi en bra story som tydligt illustrerar vem som är god och vem som är ond helt enligt stadgarna. Kör så det ryker! Låt anarkovänsterislamisterna utnyttja saken för fan. Ge dem massiv uppbackning! Jag vill ha bilder på korkade politiker och halvkändisar i hijab, och rulla fram hårfrissan för att stå till svars."

Men cynism förutsätter att man faktiskt begriper hur verkligheten ser ut. Gammelmedia ter sig enbart korkat, fegt och lättmanipulerat.

Jag tror att du är någonting på spåren. Men det kanske inte blir riktigt som rännstensmedia tänkt sig: Bilder på hijabklädda vänstermuppar som plockas fram lagom till valet kommer att sänka vänsterrörelsen totalt.
Citera
2013-08-24, 11:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Nu sviktar logiken rejält för Rashid Musa, när mediaintresset kring hijabuppropet snabbt börjar avta:

Haha, komiskt. Snarare är det ju att media snabbt har fått kalla fötter då det visar sig att hela slöj-misshandelshistorien verkar uppdiktad/överdriven.

Samt att gemene man visar absolut noll intresse för att stödja detta upprop för kvinnoförtryck. Så nu försöker man snabbt tysta ner det hela så mycket som möjligt. Det har liksom aldrig funnit Maken till SD-reklam under denna slöjvecka har väl sällan skådats.

Misstänker och hoppas att "Slöjdagen 19:e Augusti" blir en kortlivad historia.
Citera
2013-08-24, 11:39
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Samlingsbild på svenska feminister. Kan vara bra att ha i upptakten till valrörelsen
http://img171.imagevenue.com/img.php...22_855lo.jpeg#
Citera
2013-08-24, 11:45
Medlem
Lever den här jävla tråden fortfarande , har moderatorn dött eller är denne bara dum ihuvudet !

Ts startar en tråd där denne påstår att det existerar en del lögner i fallet men om man tittar efter i verkliga världen så finns det inget som visar på det , det är alltså dennes egna jävla fantasi foster .

Läs dennes försvar i saken i inlägg #3 och häpna över den tanke krumbukt denne gör för att försvara det hela när denne skriver att det är svårt att veta vad som är sant eller falskt men nu när det finns en massa frågetecken e.t.c .

Vilka lögner , vilka fråge tecken , jo Ts d.o inget annat för i verkliga världen så har det inte framkommit något .

Hela inlägget är alltså uppenbarligen startat av Ts för att misskreditera individen ifråga på felaktiga grunder .

Det är bara någon vecka/veckor sedan som det officiellt meddelades här på Flashback att sådant skulle ses på strängare i fortsättningen .

Hela jävla tråden är ett enda stort 1.03 , minst , och 0.09 som mest , allt ska raderas och Ts ska SJÄLVKLART varnas .

Om Ts vill skriva påhittade berättelser så kan ju den skriva noveller i kultur forumet .

Denna tråd är ett bra exempel på hur Flashback ibland modereras felaktigt .
Senast redigerad av pchb 2013-08-24 kl. 11:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in