Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-23, 23:57
  #4717
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Jag misstänker inte dig och det är det nog ingen annan som gör i tråden heller, jag tror inte du skulle vara så kall. Om du har lite småsynder bakom dig bryr jag mig inte om, nu handlar det om ett dubbelmord.
Jag är inte intresserad av att skicka PM, då jag tycker att alla i tråden måste få tillgång till samma information.

1. När och var inhandlade du kniven?
2. Kan det vara mordvapnet som du ägde?
3. När gjorde du dig av med kniven?
4. I vilken stad gjorde du dig av med kniven?

Kom igen nu, berätta.
Med vänliga hälsningar.
1. Som jag skrev ovan så inhandlade jag den aldrig själv, jag erhöll den i andra hand. Vart jag köpte den berättar jag inte, när jag gjorde det kan jag eventuellt säga i pm till den som är intresserad.

2. Jag ser inget som utesluter det.

3. Som jag har meddelat dig tidigare så minns jag inte. Det är helt skumt alltså, jag försöker minnas var den tog vägen men det är blankt.

4. Det skulle jag i och för sig kunna gissa då jag vet var jag har befunnit mig men jag håller för mig själv vilka städer jag koppling till bortsett från att jag var på plats i Linköping vid aktuell tidpunkt för mordet.
Citera
2013-08-24, 00:15
  #4718
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
1. Som jag skrev ovan så inhandlade jag den aldrig själv, jag erhöll den i andra hand. Vart jag köpte den berättar jag inte, när jag gjorde det kan jag eventuellt säga i pm till den som är intresserad.

2. Jag ser inget som utesluter det.

3. Som jag har meddelat dig tidigare så minns jag inte. Det är helt skumt alltså, jag försöker minnas var den tog vägen men det är blankt.

4. Det skulle jag i och för sig kunna gissa då jag vet var jag har befunnit mig men jag håller för mig själv vilka städer jag koppling till bortsett från att jag var på plats i Linköping vid aktuell tidpunkt för mordet.

Detta är ju oerhört intressant information PulverHenke kommer med.

Du har alltså varit i besittning av en kniv väldigt lik mordvapnet. Som du sedan tradat bort med en kompis.

Kan du berätta lite mer om kompisen utan att avslöja för mkt givetvis?

Du verkar onekligen vara en spännande karaktär. Vill du berätta lite mer om dig själv?

Inte för att jag misstänker dig men det kan ju inte uteslutas att din fd kniv är mordvapnet
Citera
2013-08-24, 00:16
  #4719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
1. Som jag skrev ovan så inhandlade jag den aldrig själv, jag erhöll den i andra hand. Vart jag köpte den berättar jag inte, när jag gjorde det kan jag eventuellt säga i pm till den som är intresserad.

2. Jag ser inget som utesluter det.

3. Som jag har meddelat dig tidigare så minns jag inte. Det är helt skumt alltså, jag försöker minnas var den tog vägen men det är blankt.

4. Det skulle jag i och för sig kunna gissa då jag vet var jag har befunnit mig men jag håller för mig själv vilka städer jag koppling till bortsett från att jag var på plats i Linköping vid aktuell tidpunkt för mordet.
Okej, jag ger mig, PM mig dom känsliga uppgifterna, jag är kan man säga besatt av det här.
__________________
Senast redigerad av sovvandring 2013-08-24 kl. 00:24.
Citera
2013-08-24, 00:29
  #4720
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Detta är ju oerhört intressant information PulverHenke kommer med.

Du har alltså varit i besittning av en kniv väldigt lik mordvapnet. Som du sedan tradat bort med en kompis.

Kan du berätta lite mer om kompisen utan att avslöja för mkt givetvis?

Du verkar onekligen vara en spännande karaktär. Vill du berätta lite mer om dig själv?

Inte för att jag misstänker dig men det kan ju inte uteslutas att din fd kniv är mordvapnet
Nej, jag köpte/bytte till mig den före mordet, långt före. Jag är så vitt jag vet den sista ägaren. I och med detta så blir ju kompisen ointressant på det viset du tänkte på, han lever som en "fin" person i dag.

Jag tror det kanske blir off topic om jag berättar om mig själv här. Jag har dock inte hört talas om någon enda människa som stämmer in bättre på GM än jag själv, just därför misstänker jag mig själv - det är inga känslor jag går på utan det är kalla fakta.
Citera
2013-08-24, 00:35
  #4721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Nej, jag köpte/bytte till mig den före mordet, långt före. Jag är så vitt jag vet den sista ägaren. I och med detta så blir ju kompisen ointressant på det viset du tänkte på, han lever som en "fin" person i dag.

Jag tror det kanske blir off topic om jag berättar om mig själv här. Jag har dock inte hört talas om någon enda människa som stämmer in bättre på GM än jag själv, just därför misstänker jag mig själv - det är inga känslor jag går på utan det är kalla fakta.
Okej, det var du som blev utslängd på morgonen och hängde med din flickvän till stan?

Okej, några frågor:
1. Rökte eller snusade du vid tillfället?
2. Gick du på några droger, centralstimulerande medel vid tiden eller innan morden?
3. Hade du alkohol i kroppen när det hände?
4. Hade du en liknande mössa på dig också?
Citera
2013-08-24, 00:42
  #4722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Nej, jag köpte/bytte till mig den före mordet, långt före. Jag är så vitt jag vet den sista ägaren. I och med detta så blir ju kompisen ointressant på det viset du tänkte på, han lever som en "fin" person i dag.

Jag tror det kanske blir off topic om jag berättar om mig själv här. Jag har dock inte hört talas om någon enda människa som stämmer in bättre på GM än jag själv, just därför misstänker jag mig själv - det är inga känslor jag går på utan det är kalla fakta.

Varför kontaktar du inte polisen?
Citera
2013-08-24, 00:59
  #4723
Medlem
Readyfreddies avatar
Jag förstår inte riktigt varför man ska gräva om Varbergsmannens anhöriga. Vi kommer ju få svar så småningom om det är rätt man. Är han det inte så finns det ingen anledning att gräva och är han det så finns det heller ingen anledning att snoka med anhöriga.

Ingen tror väl på allvar att resultatet skulle mörkas?
Citera
2013-08-24, 01:44
  #4724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Kör hårt, starta alla cylindrarna, ge mig ett par nummer så ringer jag!
Jag har mejlat Jan Staaf 2 ggr, 7/8 + 19/8, inget svar, kanske kommer.
Jag frågade mest om kniven.

Troligtvis går jag vidare och testar kriminalteknikern Christer Branthammer
se filmen 12;32 in i filmen :http://www.youtube.com/watch?v=eWXWDo1wO2o

Man kan ju undra hur det kommer sig att inte Jan Staaf svarat på dina mail? Borde dom inte vara måna att få all hjälp som behövs?
Citera
2013-08-24, 11:00
  #4725
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Okej, det var du som blev utslängd på morgonen och hängde med din flickvän till stan?

Okej, några frågor:
1. Rökte eller snusade du vid tillfället?
2. Gick du på några droger, centralstimulerande medel vid tiden eller innan morden?
3. Hade du alkohol i kroppen när det hände?
4. Hade du en liknande mössa på dig också?
Nej, jag blev aldrig utslängd. Min flickbekant (ej flickvän) sa att jag inte kunde vara kvar där under dagen när hon som ägde lägenheten låg o sov. Hon jobbade natt. Jag vet inte om det var min flickbekant som hade fått dessa förhållningsregler av sin värd eller om det var hennes egen idé. Jag visste innan jag anlände till staden vad det var som gällde när jag skulle natta över henne.

1. Ja, annars hade det ju varit case closed.

2. Nope.

3. Njet.

Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Varför kontaktar du inte polisen?
Jag vill inte åka fast.

Jag vill by the way inte diskutera saken vidare i tråden mer. Jag har etablerat pm-kontakt med vissa "Linköpingsologer", det får räcka.
Citera
2013-08-24, 13:24
  #4726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Nej, jag blev aldrig utslängd. Min flickbekant (ej flickvän) sa att jag inte kunde vara kvar där under dagen när hon som ägde lägenheten låg o sov. Hon jobbade natt. Jag vet inte om det var min flickbekant som hade fått dessa förhållningsregler av sin värd eller om det var hennes egen idé. Jag visste innan jag anlände till staden vad det var som gällde när jag skulle natta över henne.

1. Ja, annars hade det ju varit case closed.

2. Nope.

3. Njet.


Jag vill inte åka fast.

Jag vill by the way inte diskutera saken vidare i tråden mer. Jag har etablerat pm-kontakt med vissa "Linköpingsologer", det får räcka.
Har man inget gjort åker man inte fast.Köpet av kniven lär ju vara preskriberat om det nu rörde sig om en olaglig sådan.
Citera
2013-08-24, 20:22
  #4727
Medlem
MrTaglialuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperFrazze
När jag var utomlands med familjen när jag var ungefär 12-13 år gammal så köpte jag en butterfly kniv. Jag är inte den våldsamma typen av mig, de flesta runt mig skulle beskriva mig som snäll och schysst.
Det jag försöker säga är att det inte bara är hårdingar och våldsamma typer som äger en sådan.

Så menade jag inte. Dom flesta yngre män och ungdomar med viss fascination för våld och vapen är helt harmlösa typer och beskrevs oftast av omgivningen som snäll å schysst. Våldsintresset får utlopp genom dataspel, surfa på nätet eller samla på vapenrelaterade prylar.

Tror även gärningsmannen i detta fall betraktas som snäll och schysst. Antagligen typen som omgivningen uppfattar som personen som inte kan göra en fluga förnär. Om inte så vore fallet hade gärningsmannen förmodligen gripits för länge sen.
Citera
2013-08-24, 20:40
  #4728
Medlem
Lite mer funderingar:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10496010.ab
”Vikt*r V*eland, 16, hade just lämnat frukostbordet då han hörde ett barn skrika nere på Åsgatan.
Ljudet lät konstigt, skärrat liksom, säger han. Jag öppnade fönstret. Då kom det ett högt skrik till och ett till. Sedan blev det tyst.”
Hur lång tid tar det som händer ovan, skriket + öppna fönstret + 1 skrik till + 1 skrik till? ca 5-7 sekunder?
Hur lång tid tar 1 skrik; skrika-hämta andan, ca 2 sekunder? 3 skrik tar ca 5 sekunder?

Hur många knytnävsslag hinner GM med på 5 sekunder, 2 slag/sekund = ca 10 slag/5 sekunder?
Hur många knivhugg hinner GM med på 5 sekunder, 2 hugg/sekund = ca 10 hugg/5 sekunder?
Hur mycke skriker man efter ett par kraftiga slag i bröstkorgen eller ett par knivhugg i bröstet eller ryggen?

Varför hinner Mohammed skrika 3 gånger, han borde tystnat efter ett par knivhugg eller kraftiga knytnävsslag i bröstet?
1. Står GM och pratar med Mohammed och börjar ruska om han?
2. GM försöker få med Mohammed, till vad?
3. När Mohammed kommer närmare misshandeln av Anna-Lena, kanske 3-5 meter börjar han springa tillbaks hemåt, Mohammed börjar sedan skrika när GM tar tag i han bakifrån och inte kommer loss?
Jag tror på nr 3, vad tror ni och varför?
Borde inte skriken på hjälp komma från Anna-Lena när hon såg Mohammed bli överfallen?
__________________
Senast redigerad av sovvandring 2013-08-24 kl. 20:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback