Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-23, 22:38
  #25
Medlem
Jobbar också som ingenjör. Och ja. Jag förstår precis det med att en apa skulle kunna göra samma saker. Det ända vi gör är att fylla i excel-tabeller och skriva några formella mail. Alla som har gått ut grundskolan skulle kunna göra samma saker utan några som helst problem.

"Aaah, du jobbar som ingenjör. Det är rätt krävande, va?"

"Aa fyfan"
Citera
2013-08-23, 22:38
  #26
Medlem
I framtiden kommer detta kunna ersättas med robotar i princip uteslutande. Så att människor kommer kunna ägna sin tid kreativt, få tillbaka den goda viljan och ett paradis kan således skapas. Antingen detta eller mänsklighetens undergång. Och svaret borde vi få inom de närmsta 100 åren, med tanke på att glödlampan uppfanns för mindre än 200 år sedan.
Citera
2013-08-23, 22:40
  #27
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukhesten
Jobbar också som ingenjör. Och ja. Jag förstår precis det med att en apa skulle kunna göra samma saker. Det ända vi gör är att fylla i excel-tabeller och skriva några formella mail. Alla som har gått ut grundskolan skulle kunna göra samma saker utan några som helst problem.

"Aaah, du jobbar som ingenjör. Det är rätt krävande, va?"

"Aa fyfan"

Du anar inte hur nära sanningen du är..
Citera
2013-08-23, 22:41
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanninglrbs
I framtiden kommer detta kunna ersättas med robotar i princip uteslutande. Så att människor kommer kunna ägna sin tid kreativt, få tillbaka den goda viljan och ett paradis kan således skapas. Antingen detta eller mänsklighetens undergång. Och svaret borde vi få inom de närmsta 100 åren, med tanke på att glödlampan uppfanns för mindre än 200 år sedan.

Venus projektet ringde och ville ha tillbaka sina ideer, hörru.
Citera
2013-08-23, 22:42
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukhesten
Venus projektet ringde och ville ha tillbaka sina ideer, hörru.