2013-08-18, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
För att jag inte tycker synd om någon nolla som gråter av en självorsakad AT? Ok.

Haha, så det finns at som inte är självorsakad? Snälla, du är inne på helt fel forumdel om du ska sitta och spy galla på folk som berättar om sina erfarenheter.
Citera
2013-08-18, 21:38
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
eftersom det är en mild terapeutisk dos, och verkligen ingen missbrukar dos. Då får man ju heller ingen missbrukar-AT.
Menar du på allvar att hans AT skulle bli mildare? 300mg är ändå ganska stark dos (600 maxdos/dag). Bara för att han inte missbrukar den blir han inte mindre fysiskt beroende, och under sådan lång tid har han utvecklat ett STARKT fysiskt beroende... Hur blir en människa som har gått 6 år på Benso? Får han en mild AT eller? Och Lyrican är mer beroendeframkallande än Benso, vetifan hur du resonerar här men åt helvete är det iaf.
Citera
2013-08-18, 21:59
Medlem
Någon som har en aning hur länge det kan sitta i? Psyket är rätt okej nu men inte kroppen. Tack för alla svar!
Citera
2013-08-18, 22:26
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandiego83
Det har jag svårt att tro på. Har själv slutat med Lyrica och det var inte alls så hemskt.

Okej. jag skiter fullständigt i vad du tror och inte tror.

Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Menar du på allvar att hans AT skulle bli mildare? 300mg är ändå ganska stark dos (600 maxdos/dag). Bara för att han inte missbrukar den blir han inte mindre fysiskt beroende, och under sådan lång tid har han utvecklat ett STARKT fysiskt beroende... Hur blir en människa som har gått 6 år på Benso? Får han en mild AT eller? Och Lyrican är mer beroendeframkallande än Benso, vetifan hur du resonerar här men åt helvete är det iaf.

okej. så doser på 1-2g om dagen får man alltså inte en värre AT på än 300mg om dagen.
Right.
Citera
2013-08-18, 22:34
Medlem
Jag vet inte hur det är med andra men så upplevde jag situationen, jag tog de sista dagarna tio st 150 mg och är 170 och väger 50. Jag har ingen uppfattning om andras erfarenheter men det här va det värsta JAG varit med om iaf. Va inte ute efter att förolämpa någon bara ville lugna mig själv och se om någon hade egna erfarenheter av den korta tid jag va på det. Tråkigt att man måste få massa skit i samband med det men vet ju att det finns rötägg överallt.
Citera
2013-08-18, 22:44
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
okej. så doser på 1-2g om dagen får man alltså inte en värre AT på än 300mg om dagen.
Right.
Nu har ju TS gått på det i (ca) 2 veckor, det är kort tid och jag fick ingen AT alls av det och då käkade jag gramdoser... så JA ATn efter 300mg/dag i flera år är grymt mycket värre än gramdoser under den korta perioden, och vart fan läser du 1-2g om dagen?

EDIT: SISTA dagarna tog TS den dosen, alltså inte VAR dag är vad jag ville ha sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av NymfoMania
Jag vet inte hur det är med andra men så upplevde jag situationen, jag tog de sista dagarna tio st 150 mg och är 170 och väger 50. Jag har ingen uppfattning om andras erfarenheter men det här va det värsta JAG varit med om iaf. Va inte ute efter att förolämpa någon bara ville lugna mig själv och se om någon hade egna erfarenheter av den korta tid jag va på det. Tråkigt att man måste få massa skit i samband med det men vet ju att det finns rötägg överallt.
Välkommen till internet, är bara att slänga idioterna på ignore. Folk gömmer sig bakom skärmen och tror att de är något, man ska inte ens belöna dem med ett svar.
Senast redigerad av KITTENMITTONS 2013-08-18 kl. 22:50.
Citera
2013-08-18, 22:59
Medlem
Citat:
Nu har ju TS gått på det i (ca) 2 veckor, det är kort tid och jag fick ingen AT alls av det och då käkade jag gramdoser... så JA ATn efter 300mg/dag i flera år är grymt mycket värre än gramdoser under den korta perioden, och vart fan läser du 1-2g om dagen?

EDIT: SISTA dagarna tog TS den dosen, alltså inte VAR dag är vad jag ville ha sagt.

Välkommen till internet, är bara att slänga idioterna på ignore. Folk gömmer sig bakom skärmen och tror att de är något, man ska inte ens belöna dem med ett svar.

Ne det har du rätt i man blir så trött bara, aja dom växer väl upp med nån gång
Citera
2013-08-18, 22:59
Medlem
TasmanianPs avatar
Jag har aldrig fått en jobbig AT av lyrica även fast jag låg på doser mellan två & tre gram några dagar i streck. Ifs har jag aldrig gått på det mer än 4-5 dagar. Jag tror att som man mår innan man börjar äta det är lite avgörande på hur jobbig AT:n på lyrica blir.
Citera
2013-08-18, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasmanianP
Jag har aldrig fått en jobbig AT av lyrica även fast jag låg på doser mellan två & tre gram några dagar i streck. Ifs har jag aldrig gått på det mer än 4-5 dagar. Jag tror att som man mår innan man börjar äta det är lite avgörande på hur jobbig AT:n på lyrica blir.

Jo jag va väl inte i bästa skicket heller så det kan ju va en stor faktor.
Citera
2013-08-18, 23:22
Medlem
neurogens avatar
Citat:

Du påstod att ATn INTE blev mildare för att det var 300mg om dagen.
Då vänder jag på det och frågar dig om någon missbrukar 1-2g om dagen, skulle ATn alltså inte bli värre?
Fattar du nu?!
Citera
2013-08-18, 23:24
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasmanianP

några dagar?! Skämtar du eller

gå på det MÅNADER och prata sen.
Några dagar är ju för fan ett skämt.
Klart som fan du inte får en jobbig AT efter några dagars race.
Den ATn sköter du ju om med lite öl för fan.
Citera
2013-08-18, 23:35
Bannlyst
Lyrica är en väldigt snäll drog att sluta med - om man jämför med tyngre droger. Allt annat är BS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in