Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-25, 01:18
  #13
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Kanaliserad information.. Hmm .. Sådant skall man vara försiktig med. Har du otur tar den dig åt fel håll och håller kvar dig där en lång lång tid. Det faktum att "lagen om ett" rekommenderas starkt på den satanistiska siten ashtarcommandcrew höjer inte dess status direkt i mitt mind i.a.f.


Varje gång jag försöker läsa något från lawof(hell?).info så skriker hela min intuition och kropp i symfoni: "VARNING! Inkompatibel Energi!!"


Fast det är klart .. Det sägs komma från RA, och RA är ju solguden, och allt som har med solen att göra refererar i sin tur symboliskt till illuminaughty varpå det inte vore helt psykotiskt att anta att "Law of One" i själva verket är desinformation från illuminaughty, designad att hålla kvar dig i deras matrix snarare än att du bygger dig en egen.


Att det dessutom är den enda bok jag känner till som fått publiceras på nätet på detta sätt utan att hus i helsike tagit fart i copyright/förlagskretsar är även det en varningsklocka.

Det är rätt neutral information. Såklart blir det ju vad man gör det till också.

Sen kan det även finnas andra anledningar till varför energin känns inkompatibel ^^.
__________________
Senast redigerad av KycklingIRymden 2013-07-25 kl. 01:47.
Citera
2013-07-31, 19:47
  #14
Medlem
Men kan oneness vara ett i en oändlighet? Som Borgerna...bla bla...yoouuuuuu are meeee.
Om Gud kände sig ensam och skapade flera kopior? Nääää?
Citera
2013-07-31, 19:50
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sannkunskap
Separationen sitter i huvudet, men i vår essens är vi ett. Oändligt medvetande som delat upp sig i oändligt många medvetanden. Precis som tid och rum är en illusion är också hat och ondska en illusion. Men här har vi separerat oss från kärleken för att dels förstå oss själva och för att expandera kärleken. Det är alla människors uppgift. Vi har bara olika vägar att gå och det går olika fort för oss. Så ser jag det.

Ja men måste det startat från ett? Tycker nog inte det. Inte i en oändlighet.
Citera
2013-08-01, 08:02
  #16
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Ja men måste det startat från ett? Tycker nog inte det. Inte i en oändlighet.
Det började i ett. Det är min teori. Se här vad en viss Sri Aurobindo säger: ”Existence that multiplied itself for sheer delight of being, plunged into trillions of forms so that it might find itself innumerably.”

Alltså: Gud fanns i begynnelsen. Men för att uppleva sig själv skapade han Världen med alla dess varelser för att kunna uppleva separation. Och, med tiden, återförening. Givet att varelserna fick fri vilja, vilket de torde ha fått.

Det hela är invecklat, men enligt min teori ska det ha varit så här. Bland annat i "The Law of One" drivs detta. Där sägs även något i stil med att "infinity presupposes oneness", vill jag minnas.
Citera
2013-08-15, 14:44
  #17
Medlem
Hur känns oneness? Om någon upplevt sådant.

Som oändlig kärlek i hjärtat? Orädsla? Att man är olika personligheter med olika minnen annars samma?
Att man egentligen inte existerar men ändå lite kanske?
__________________
Senast redigerad av papperstuzz 2013-08-15 kl. 14:50.
Citera
2013-08-15, 15:10
  #18
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperstuzz
Hur känns oneness? Om någon upplevt sådant.

Som oändlig kärlek i hjärtat? Orädsla? Att man är olika personligheter med olika minnen annars samma?
Att man egentligen inte existerar men ändå lite kanske?


Det upplevs nog i mångt och mycket ungefär som det upplevs att vara Borg i Star Trek.. Dvs du tänker "VI" om dig själv och du existerar över huvud taget inte som en enskild individ utan är snarare en del av ett unisont kollektiv

Det är som en spirituell form av kommunismens grundideal kan man säga.
Citera
2013-08-15, 18:02
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Det upplevs nog i mångt och mycket ungefär som det upplevs att vara Borg i Star Trek.. Dvs du tänker "VI" om dig själv och du existerar över huvud taget inte som en enskild individ utan är snarare en del av ett unisont kollektiv

Det är som en spirituell form av kommunismens grundideal kan man säga.


Sägs vara obeskrivlig lycka o Borgerna verkade ju inte så snälla o glada.
Citera
2013-08-16, 13:40
  #20
Medlem
Snooze91s avatar
Jag kan bara tala ur min synvinkel om vad som innebär att allt är ett. Men vi ser detta fenomen i både religioner och vetenskapen.

"Från jord är du kommen, till jord skall du åter varda"

Detta citat går att jämföra med vetenskapens kretslopp, och de flesta religiösa trossamfund. De starkaste bevisen, är de bevis som har stöd både i den naturvetenskapliga forskningen, och den spirituella utforskningen, och tron. Att sära på spirituell forskning och naturvetenskaplig forskning, som två opponenter, som ej kan kompletteras är det bland de dummaste misstagen människan gjort.

Jag tror alla vi här i tråden, är relativt överens om att energi, aldrig kan förstöras, den antar bara en annan form. På det viset, sprids din energi i jorden, till gräset, till kossan, till en ny människa, efter din kropp av kött och blod förtvinat. Det naturliga kretsloppet!

Om vi sedan ser livet till en större skala utanför den molekylära nivån. Om växtriket mår bra, djuren mår bra, och människorna mår bra - så torde hela jorden må bra? Om jordens energier, är i balans - så borde väl summeringen bli att jorden mår bra? Om allt jordens liv skulle må dåligt, skulle vi väl inte kunna påstå att jorden är en trivsam planet att leva på.

På det viset, måste man ta hand om varandra, om min omgivning mår bra, mår jag bra! Om ett djur får ströva fritt mår det bra, och jag mår förhoppningsvis bra av att se det djuret må bra! Förstår ni?

Enligt vetenskapen skapades hela universum av en explosion, ur denna explosion skapades grundämnen, som Du, Jag, Räven, Blomman och Stenen alla är uppbyggda utav. Precis hela universums byggstenar (som ännu är upptäckta) går att skriva ned på ett A4 papper.

Jag ska inte fördjupa mig i vibrationer och frekvenser, även om jag är redo att ta den diskussionen med någon om denne vill! Men det jag just skrivit om, beskriver en helhet vi ofta glömmer, och förpassar teorin om att allt är ett, till något flummigt och o greppbart. Men om vi kommer till den enkla insikt, och börjar med oss själva, att behandla våran omgivning som den borde bli behandlad - har vi skapat förutsättningarna för att utvecklas som själsliga individer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback