Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Folket är det inget fel på, det är väl till stora delar den typen av människor som Flashback-rasisten och även större delen av övriga samhället vill ha som grannar. Rasrena svenska barnfamiljer med hygglig ekonomi. Däremot måste man väl få tycka att området är tråkigt för det? Hos mig skapar det inget ha-begär och jag skulle inte kunna motivera att flytta dit med tanke på prisläget. Jag tycker att det är helt oacceptabelt att behöva byta färdmedel på resan in till stan när det är så pass nära city fågelvägen. Åtminstone är det oacceptabelt så länge jag tvingas betala nästan innerstadspris för boendet dessutom. Men to each their own, som sagt verkar folk trivas bra och det är väl huvudsaken. Det är många som kritiserar området där jag bor också, men jag trivs lika bra för det.
Jag tycker också det är för höga priser på det området.
Det som provocerar mig är att man inte har byggt en bro mellan Södra Hammarbyhamnen (stadsdelen där Hammarby Sjöstad ligger) och Norra Hammarbyhamnen, på grund av att man vill behålla "sjökänslan". Vad spelar det för roll egentligen? Sist jag åkte den där färjan var det skitmycket folk som väntade. Och då var det ändå mitt på dagen. Det viktiga är väl folks välmående? Det spelar ju ingen roll om det är en bro eller inte mellan Södra och Norra, liksom.
Sedan tycker jag det är fjantigt att de gör allt för att överföra innerstadsbor (och i synnerhet södermalmsbor) till Sjöstan. Och att de försöker göra området mer "attraktivt" som att höja priserna.
För övrigt, går ens båtfan på vintern?