Citat:
Ursprungligen postat av
kruppstahl
Enligt de "officiella" källorna har så här många dött:
I boken Inside the Concentration Camps (sid. 144) kan man läsa följande:
"In all, at least 7 million people were killed in Auschwitz alone."
"The figure of 8 million people annihilated in this camp seems in
no way to be an exaggeration."
Att det förekommer olika siffror, somliga mer vanvettiga än andra, är inte alls särskilt konstigt eftersom man inte känner till något exakt antal. Dessutom forskas det (??

.. Jo,
faktiskt!) om Förintelsen mer eller mindre hela tiden och därför putsas olika siffror vartefter.
Ca 6 miljoner är en uppskattning för hela Förintelsen. Här försöker du förvilla med en hel mängd siffror som, vad jag kunnat se vid en snabbläsning, främst handlar om Auschwitz.
Citat:
Ursprungligen postat av kruppstahl
Bara att nämna några få, har så kallade "vittnen" påstått absurda saker såsom:
[...]
Det finns redan en "absurda-vittnen-tråd".
Citat:
Ursprungligen postat av kruppstahl
Mina frågor är då...
- Varför förtiger man sanningen? En sanning behöver väl egentligen inga lagar för att skydda den.
- Varför upplyser man om "Förintelsen" så mycket mer än de andra folkmorden som skett under historiens lopp?
- Varför rakar man av håret på fångar om de ändå ska gasas ihjäl eller eldas i krematorieugnar?
- Varför underhöll man fångar med fotboll, simning, teater och andra aktiviteter om de ändå skulle mördas?
- Varför ska jag tro på "Förintelsen" efter allt som nämnts tidigare?
- Man förtiger inte sanningen. Folk åker ibland fast för nynazistisk hetspropaganda.
- Upplysning är aldrig fel.
- Hår har ett värde. Idag gör man peruker av äkta människohår.
- Fotboll och teater (t ex) förnekar jag inte alls. Jag förnekar dock inte heller Capo-systemet, att det fanns priviligerade fångar samt att alla (t ex politiska fångar) faktiskt
skulle mördas.
- Därför att det är tämligen självklart att "tro" på Förintelsen så klart!!!